• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-12 13:26:44 följande:

Minneli: Okej :) vill så gärna beställa nu men är bara sp orolig båt ska hända å är inte så lång leverans 2-4 veckor. Men de är förlossnings garanti me så man får lämna tbaka om nåt skulle hända men räknas dä då bara om barnet inte lever på BB när de är beräknar lr räknas de om nåt händer i vecka 30 tex oxå tro?

Vet inte exakt hur garantin är men man kan ju avvakta med att hämta ut den helt enkelt. Men annars får man peppa sig med att allt kommer gå bra (och om det inte går bra då säljer man vagnen eller sparar den till nästa graviditet. )
  • Anonym (orolig)

Ne ja kan inte vänta me å hämta ut den för beställer från nätet å då kmr den me posten / DHL å då måste ja hämta ut den direkt.

• Erna90

Har rul på tisdag och börjar bli smått nervös nu! Hoppas allt ska se bra ut men kan inte låta bli att vara lite orolig, men är väl vanligt. Vi tänkte kolla bebisens kön om den ligger så det går att se vill säga! Hur har ni andra gjort?

• Anonym (orolig)

Ema90: åh de va sån mysig upplevelse :)lycka till! Ja vi ville kolla kön men hon va inte säker hon sa de såg ut som en tjej men ibland kan dom ha fel kan va kille ändå för den lille snorren ä ju som sagt inte så stor :p haha men hoppas de är en tjej så ja köpt lite rosa å lila kläder men nu ska ja intr köpa mera förän efter :)

• Linda8110
    minneli skrev 2015-09-12 12:39:26 följande:
    Hur länge blev du sjukskriven? Idag känns det bara som jag ska ligga ner.. Gör ju ont hela tiden.
    2v men jag går tillbaka så snart det känns bättre :) Ta det lugnt och vila vila!
  • Agnesmamma2012
    Linda8110 skrev 2015-09-12 07:40:36 följande:

Det är säkert inget fel :)

Mådde otroligt dåligt i början, var illamående och obeskrivligt trött, sov mig igenom dagarna. Men i typ v.11 vände det och sedan har jag mått så pass bra att jag varit säker på att det hela varit över. Gjorde KUB i v.13 som visade att allt var bra. I onsdags denna vecka stressade jag dock massor på jobbet och fick hemska sammandragningar som höll i sig länge. Blev sjukskriven några dagar då jag fortfarande är öm. Hur mår du?

Denna graviditeten skiljer sig väldigt mycket från den förra . Då mådde jag illa , hade mkt sura uppstötningar och hade väldigt svårt för dofter .

Denna gången är jag bara extremt trött och så har jag problem med foglossning (har haft bekymmer sen v 8). Har blivit sjukskriven 1/4 av min tjänst så hoppas de ska hjälpa lite . Har ni kollat kön ? Får ni fler ultraljud där ni bor ? Har du fått stor mage redan eller de syns knappt :)?
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-12 16:28:05 följande:
    Denna graviditeten skiljer sig väldigt mycket från den förra . Då mådde jag illa , hade mkt sura uppstötningar och hade väldigt svårt för dofter .

Denna gången är jag bara extremt trött och så har jag problem med foglossning (har haft bekymmer sen v 8). Har blivit sjukskriven 1/4 av min tjänst så hoppas de ska hjälpa lite . Har ni kollat kön ? Får ni fler ultraljud där ni bor ? Har du fått stor mage redan eller de syns knappt :)?
    Min mage är STOR haha! Går absolut inte att dölja. Jag har IBS så blir lätt svullen så min mage är liksom van att vara utspänd ;) Vi ska kolla kön på RUL på måndag om det går att se, spännande! Men känslan i mig säger att det är en kille :)

Eftersom det är en IVF graviditet så har vi fått ett extra UL i v.10 samt att vi valde att göra KUB testet i v.13. Sedan blödde jag i början av graviditeten så i och med det blev det extra UL då. Dvs vi har kollat MÅNGA gånger! Kollade ju även i onsdags när jag var på gynakuten.
  • Agnesmamma2012
    Linda8110 skrev 2015-09-12 17:38:06 följande:

Min mage är STOR haha! Går absolut inte att dölja. Jag har IBS så blir lätt svullen så min mage är liksom van att vara utspänd ;) Vi ska kolla kön på RUL på måndag om det går att se, spännande! Men känslan i mig säger att det är en kille :)

Eftersom det är en IVF graviditet så har vi fått ett extra UL i v.10 samt att vi valde att göra KUB testet i v.13. Sedan blödde jag i början av graviditeten så i och med det blev det extra UL då. Dvs vi har kollat MÅNGA gånger! Kollade ju även i onsdags när jag var på gynakuten.

Just de ni har med rul på måndag :) spännande :). Då vet ni att där e en bebis iaf :)? Vi gjorde ju också ett tidigt ultraljud då jag ätit pergotime , var i v 7 då bara . Då sa de att de är en bebis men man vet ju inte hehe :). Tror dock de är en , borde nog varit större annars .
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-12 23:21:00 följande:
    Just de ni har med rul på måndag :) spännande :). Då vet ni att där e en bebis iaf :)? Vi gjorde ju också ett tidigt ultraljud då jag ätit pergotime , var i v 7 då bara . Då sa de att de är en bebis men man vet ju inte hehe :). Tror dock de är en , borde nog varit större annars .
    Haha spännande om det är två ;)
    Längtar sååå till ultraljudet imorgon!! Vilken tid har ni? Vi har 15.30. Vart bor ni någonstans? Stockholm här!
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-09-12 08:18:33 följande:

Jag fick in i v17 igår och kände första sparken utifrån igår. Så tidigt har jag inte känt det med de andra barnen. Kanske för att moderkakan ligger längst ner?

Jag får ont längst ner i mitten av magen när jag kommer hem från jobbet. Och om jag går för fort.

Nu har jag iof ont där redan nu när jag vaknat. Vet inte om det är växtvärk eller sammandragningar? Har fysiskt jobb som förskollärare med barn som är 1-2 år så kroppen är kanske utsatt på dagarna.

Oj redan.. jag har inte ens kännt tydligt inifrån bebisen. Har kännt något men kan lika väl vara tarmarna. Är jobbigt när man inte känner något. :(
Svar på tråden BF februari 2016