• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-13 08:13:49 följande:
    Oj redan.. jag har inte ens kännt tydligt inifrån bebisen. Har kännt något men kan lika väl vara tarmarna. Är jobbigt när man inte känner något. :(
    Ja det kändes tidigt? Var till och med tvungen att googla för att få reda på om det ens var möjligt. Men igår kom det tre sparkar till som jag kände utifrån. Först nojjat man sig för att man inte känt ngt, sen kommer nästa grej att nojja över och det är att man inte får känna det lite då och då som en bekräftelse. Man e ju knäpp :P
  • Agnesmamma2012
    Linda8110 skrev 2015-09-13 07:14:16 följande:

Haha spännande om det är två ;)

Längtar sååå till ultraljudet imorgon!! Vilken tid har ni? Vi har 15.30. Vart bor ni någonstans? Stockholm här!

Haha ja jag vill gärna de är två , alltid drömt om tvillingar , häftigt tycker ja :). Men där e förmodligen en :) räcker mer än väl det med . Så spännande :) längtar så , vill att allt ska se bra ut bara , så lite nervöst med :). Vi har tid på morgonen , redan 8.45 . Skönt. Skulle ni ta reda på kön ? Har du gått upp något i vikt än ? Vi bor i Skåne , en liten by som ligger mellan Halmstad och Helsingborg :). Så vi gör ultraljudet inne i Helsingborg imorgon :). Har ni köpt något till bebisen ?
  • AnnaLundin

Hej Alla :) jag har BF den 10/2. Och ska på ultraljud i morgon kl 10.30. Och vi är jätte nervösa. Man vill ju att allt ska vara bra. Då vi gjorde ultraljud i vecka 14 så vet vi att vi väntar tvillingar. Och vi hoppas att vi kan se vad de har för kön. Vi har två töser sedan innan en på sex en på tre så det hade ju varigt roligt med en pojke i alla fall. Men vi välkomnar vad som helst så klart. :D

• Marie14
    AnnaLundin skrev 2015-09-13 13:04:08 följande:

Hej Alla :) jag har BF den 10/2. Och ska på ultraljud i morgon kl 10.30. Och vi är jätte nervösa. Man vill ju att allt ska vara bra. Då vi gjorde ultraljud i vecka 14 så vet vi att vi väntar tvillingar. Och vi hoppas att vi kan se vad de har för kön. Vi har två töser sedan innan en på sex en på tre så det hade ju varigt roligt med en pojke i alla fall. Men vi välkomnar vad som helst så klart. :D

Jag ska på ultraljud imorgon 9.30.
    Vi har inte gjort något ultraljud men jag har känt fostret i flera veckor så jag vet ju att  barnet lever....
  • AnnaLundin

Härligt viken vecka är du i nu 19?själv börja jag känna i vecka 14 men det är nog bara för där är två styck :P

Marie14 skrev 2015-09-13 13:40:24 följande:

Jag ska på ultraljud imorgon 9.30.

Vi har inte gjort något ultraljud men jag har känt fostret i flera veckor så jag vet ju att  barnet lever....

• Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-09-13 10:33:00 följande:

Ja det kändes tidigt? Var till och med tvungen att googla för att få reda på om det ens var möjligt. Men igår kom det tre sparkar till som jag kände utifrån. Först nojjat man sig för att man inte känt ngt, sen kommer nästa grej att nojja över och det är att man inte får känna det lite då och då som en bekräftelse. Man e ju knäpp :P

Ja, det är det jag gör nu. Nojjar för att jag inte känner något. :(
  • Linda40
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-13 14:40:52 följande:

Va många som redan känner eller har känt sparkar länge.. finns det någon som mig? Som inte känns ännu, som väntar tredje och är i v17?

Väntar i och för sig första men är i v 18 och jag känner ingenting heller...
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-13 14:40:52 följande:

Va många som redan känner eller har känt sparkar länge.. finns det någon som mig? Som inte känns ännu, som väntar tredje och är i v17?

Väntar första i vecka 19+0 idag och känner fortfarande inga regelbundna rörelser. Har väl delvis med att göra att jag har moderkakan i framvägg skulle jag tro. Men det är som ni säger.. man oroar sig lätt när man inte känner nåt.
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-13 10:46:20 följande:
    Haha ja jag vill gärna de är två , alltid drömt om tvillingar , häftigt tycker ja :). Men där e förmodligen en :) räcker mer än väl det med . Så spännande :) längtar så , vill att allt ska se bra ut bara , så lite nervöst med :). Vi har tid på morgonen , redan 8.45 . Skönt. Skulle ni ta reda på kön ? Har du gått upp något i vikt än ? Vi bor i Skåne , en liten by som ligger mellan Halmstad och Helsingborg :). Så vi gör ultraljudet inne i Helsingborg imorgon :). Har ni köpt något till bebisen ?
    Jag är otroligt glad och nöjd med en haha, två känns övermäktigt speciellt för oss som bor litet inne i stan.

Absolut gått upp i vikt för jag är rundare och magen är stor. Dessutom åt jag kopiösa mängder i början då jag var konstant hungrig.

Nej inte köpt något och kommer inte göra det förrän precis på slutet heller. Är alldeles för rädd för att något ska gå fel.
Svar på tråden BF februari 2016