• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Marie14
    AnnaLundin skrev 2015-09-13 14:23:50 följande:

Härligt viken vecka är du i nu 19?själv börja jag känna i vecka 14 men det är nog bara för där är två styck :P

Jes, v19!
  • Penguinlover

Vi har redan börjat kolla på barnvagnar nu i helgen. Jag hoppades att vi skulle ha en klar favorit men så var det inte tyvärr. Ingen vagn kändes helt rätt. Min favorit är nog Bugaboo Buffalo, men min man tycker att handtaget till den är obekvämt.

Det är så svårt också att bestämma om vi vill en ergonomisk sittdel eller inte. Vi har ju ingen erfarenhet alls av vad ett litet barn kan tänkas föredra. Men det verkar som att de flesta nya vagnar har ergonomisk sittdel, så det borde ju vara bra.

• Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-13 14:40:52 följande:

Va många som redan känner eller har känt sparkar länge.. finns det någon som mig? Som inte känns ännu, som väntar tredje och är i v17?

Väntar nr 4 & är i v17 ( 16+4) å känner nada
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Linda8110
    Penguinlover skrev 2015-09-13 16:55:23 följande:

Vi har redan börjat kolla på barnvagnar nu i helgen. Jag hoppades att vi skulle ha en klar favorit men så var det inte tyvärr. Ingen vagn kändes helt rätt. Min favorit är nog Bugaboo Buffalo, men min man tycker att handtaget till den är obekvämt.

Det är så svårt också att bestämma om vi vill en ergonomisk sittdel eller inte. Vi har ju ingen erfarenhet alls av vad ett litet barn kan tänkas föredra. Men det verkar som att de flesta nya vagnar har ergonomisk sittdel, så det borde ju vara bra.

Jag vill verkligen inte ha en "ergonomisk" sittdel och det är helt omöjligt att hitta nästan. Blivit poppis av någon anledning. Små barn till bringar mycket tid i vagnen och behöver kunna ligga rakt. Pratat med en ortoped kring detta som säger att det kan vara direkt skadligt för små kroppar att sitta formade hela dagarna.
  • Mamma till två gullegrisar
    Linda8110 skrev 2015-09-13 19:48:15 följande:

Jag vill verkligen inte ha en "ergonomisk" sittdel och det är helt omöjligt att hitta nästan. Blivit poppis av någon anledning. Små barn till bringar mycket tid i vagnen och behöver kunna ligga rakt. Pratat med en ortoped kring detta som säger att det kan vara direkt skadligt för små kroppar att sitta formade hela dagarna.

Jag vill inte Heller ha en ergonomisk. Hade det till sonen och han avskydde det. Känner också att det är bättre för deras kropp att få ligga rakt.
    Lysmasken skrev 2015-09-13 17:21:48 följande:

Väntar nr 4 & är i v17 ( 16+4) å känner nada

Ok en till då. Vi får hoppas på att våra små snart börja ge sig till känna för oss :))
    Februari16 skrev 2015-09-13 15:05:17 följande:

Väntar första i vecka 19+0 idag och känner fortfarande inga regelbundna rörelser. Har väl delvis med att göra att jag har moderkakan i framvägg skulle jag tro. Men det är som ni säger.. man oroar sig lätt när man inte känner nåt.

Ja man oroar sig alltid för något känns det som. .

Glömde fråga när jag gjorde kub vart moderkakan ligger.

Hej alla..magen har varit öm i två dagar nu. Det kanske växer men det ömmar och drar på något vis. Någon som känner igen?

Köpte en våg idag för vår var gammal och gick till Slut sönder. Har gått upp några kilon redan. Men jag slutade röka efter plusset, vilket gör att man kanske stoppar i sig onödiga gottesaker. Plus under alla veckor då illamåendet härjade så smååt jag ofta för att försöka hålla det i schack. Sen har man ju en rejäl kula nu så klart man går upp lite.

Har ni gått upp något ännu?

• minneli

Jag gick ner två kg de första 12 veckorna men nu i vecka 17 har jag gått upp cirka 3,5 kg.

Jag förstår inte varför liggdelen ska vara ergonomisk. Ska vi få ergonomiska spjälsängar oxå :P
    Hade ett barn på jobbet som precis fyllt 1 och han fick sova i son ergonomiska bugaboo och jag tyckte synd om honom. Såg så obekvämt ut.

• Penguinlover
    Linda8110 skrev 2015-09-13 19:48:15 följande:

Jag har verkligen försökt att hitta information kring vilken typ av sittdel som är bäst för barnet men tyvärr så har jag inte hittat det från någon trovärdig källa. Det enda jag hittar är personer på bloggar och forum som är antingen för eller emot av diverse anledningar. Personligen ser jag för och nackdelar med båda typerna. Jag har mycket svårt att tro att en ergonomisk sittdel skulle vara skadlig för barnet.
Svar på tråden BF februari 2016