• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    CupcakeDream skrev 2015-09-08 08:52:58 följande:

Påväg till Ultraljud nu! Gud jag är så nyfiken på kön:)

Lycka till! Själv har jag rul i övermorgon och är sååå nervös..
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-09-08 08:46:12 följande:

Hur går det för alla att jobba?

Jag räknar ner till rutinultraljudet om tre veckor och dagarna går fort med jobb, och skjutsning och lämning på skola och förskola. Vill bara ha ultraljudet gjort! Om allt är bra då ska jag börja fundera på babyskydd mm. Jag måste oxå köpa gravidkläder men vill inte köpa ngt förrän jag sett att allt är okej. Har gravidkläder kvar med tror de är minst tre storlekar för stora.

Hej. Det funkar bra att jobba här. Man blir fysiskt tröttare än vanligt och jag nästan stupar i säng runt 21-22 på kvällarna. Hur funkar det för dig?

När har du ul? Jag har den 29 september. Vi är ju i samma vecka :)

Är allt bra efter ul så kommer jag också börja handla lite smått. Däremot så använder jag redan mammakläder, främst byxor då dom vanliga kan jag inte alls använda. Funkar om man inte knäpper men spänner ändå och sitter obekvämt.
  • Mamma till två gullegrisar

Lycka till :)) skriv sen om man kunde se något kön..
  • Februari16

Jag räknar ner till rutinultraljudet om tre veckor och dagarna går fort med jobb, och skjutsning och lämning på skola och förskola. Vill bara ha ultraljudet gjort! Om allt är bra då ska jag börja fundera på babyskydd mm. Jag måste oxå köpa gravidkläder men vill inte köpa ngt förrän jag sett att allt är okej. Har gravidkläder kvar med tror de är minst tre storlekar för stora.

Här funkar det inget vidare att jobba har sån vidrig foglossning att sambon får hjälpa mig upp ur sängen på morgonen. Ska träffa både sjukgymnast och läkare i veckan så får vi se men tills dess blir jag hemma.
  • sladda

Det är lite mer ansträngt att jobba nu, men vet inte om det är graviditeten eller dunder förkylningen som gör det haha. Men håller med om att tiden går undan när man har körningar hit o dit ;) .

Har Rul 21/9 å efter där kan ja börja köpa andra kläder om det ser bra ut. Men däremot kommer det nog dröja några månader innan vi köper några bebis kläder/saker. Är tyvärr så många i vår omkrets som mist sina i slutet av graviditeten :( så vi vågar inte riktigt handla.

När har ni rul???:)
  • sladda

Lycka till :)
  • ak82

Det har gått bra, och jag har känt mig piggare än på länge. Tills i måndags. Då började jag få täta sammandragningar i princip hela tiden som suttit i srn dess..så efter samtal med bm fick jag åka till kvinnokliniken.

Men allt såg bra ut:) . Fick se lilla bebben därinne som rörde sig och hade fingrarna vid/i munnen. Så gulligt! Men mindre stress är ordinationen från läkaren. Lättare sagt än gjort :/
  • minneli

Jag har rul den 29 sep så om tre veckor. Det går bra att jobba men det är nog dit all energi tas för sen är jag rätt slut när ändå måstena fortsätter hemma. Kl 20 vill jag gärna kunna sätta mig ner framför tvn. Men det är mkt möten, föräldramöten mm så det är svårt.
    Jag kan inte ha mina jeans och så men jag har hittat tre par byxor jag kan ha i garderoben, typ jeanslegging med hög midja som man kan ha ngn pösig tröja till..så jag hoppas jag kan ha dem till rul.
    Sen vill jag ha ska lite, jag är oxå lite för medveten om vad som kan hända men samtidigt måste man få våga hoppas lite. Men det var ju just på rul jag fick beskedet att min andra graviditet behövde avslutas så visst är man nervös.

• Penguinlover

Jag har köpt två par gravidjeans på hm idag. Så sköna! Önskar att jag köpt dem tidigare. Idag är det prick två veckor kvar till mitt rul, men jag är inte så orolig. Skulle det värsta hända är två par byxor för 600 kronor helt oväsentligt. Jag har dessutom köpt lite bebiskläder redan för några veckor sedan.

Jag upplever ofta konstiga känslor i magen. Det gör inte ont, men det känns underligt och drar. Det är svårt att förklara hur det känns. Någon som vet vad det kan bero på?

Hur går det för er andra med namn förresten? Vi har kört fast och kommer ingenstans. Vi har ett par namn båda tycker är okej, men inget av dem känns helt rätt. Vi vet att det är en pojke vi väntar. Hade det varit en flicka hade vi haft ett namn som vi båda är överens om samt ett par i reserv.

Svar på tråden BF februari 2016