• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • hannis12345

Varför var du tvungen att avsluta? Hade du gjort kub innan dess?

Lycka till med denna, kommer gå jättebra!

minneli skrev 2015-09-08 20:52:58 följande:

Jag har rul den 29 sep så om tre veckor. Det går bra att jobba men det är nog dit all energi tas för sen är jag rätt slut när ändå måstena fortsätter hemma. Kl 20 vill jag gärna kunna sätta mig ner framför tvn. Men det är mkt möten, föräldramöten mm så det är svårt.

Jag kan inte ha mina jeans och så men jag har hittat tre par byxor jag kan ha i garderoben, typ jeanslegging med hög midja som man kan ha ngn pösig tröja till..så jag hoppas jag kan ha dem till rul.

Sen vill jag ha ska lite, jag är oxå lite för medveten om vad som kan hända men samtidigt måste man få våga hoppas lite. Men det var ju just på rul jag fick beskedet att min andra graviditet behövde avslutas så visst är man nervös.

• minneli
    Penguinlover skrev 2015-09-08 21:29:27 följande:

Jag har köpt två par gravidjeans på hm idag. Så sköna! Önskar att jag köpt dem tidigare. Idag är det prick två veckor kvar till mitt rul, men jag är inte så orolig. Skulle det värsta hända är två par byxor för 600 kronor helt oväsentligt. Jag har dessutom köpt lite bebiskläder redan för några veckor sedan.

Jag upplever ofta konstiga känslor i magen. Det gör inte ont, men det känns underligt och drar. Det är svårt att förklara hur det känns. Någon som vet vad det kan bero på?

Hur går det för er andra med namn förresten? Vi har kört fast och kommer ingenstans. Vi har ett par namn båda tycker är okej, men inget av dem känns helt rätt. Vi vet att det är en pojke vi väntar. Hade det varit en flicka hade vi haft ett namn som vi båda är överens om samt ett par i reserv.

Det låter som ligamenten? Kan det göra extra ont och dra om du tex reser dig upp fort eller nyser?
  • minneli
    hannis12345 skrev 2015-09-08 21:33:32 följande:

Varför var du tvungen att avsluta? Hade du gjort kub innan dess?

Lycka till med denna, kommer gå jättebra!

Bm reagerade på att det var lite fostervatten och när hon kollade närmare såg hon att flickan inte hade njurar eller urinblåsa. Men hon skulle levt tack vare mig hela graviditeten men inte kunna utveckla tex lungorna osv. Så i vecka 21 fick jag föda henne på förlossningen.
    Jag har inte gjort kub, är 32 och här måste man va över 35 tror jag. Men med tanke på min historia och för att "rädda mitt psyke" får jag gå på ett ultraljud i vecka 13-14 då man kan kolla njurar och urinblåsa. Det var jag på för två veckor sedan och den här bäbisen har två njurar och urinblåsa iaf :)
  • Marie14

Hej!

På måndag gör jag rul. Har gått in i vecka 19 idag.
    Stundtals är jag JÄTTEorolig , oftast är jag ganska lugn. Har läst att över 98 procent av alla ultraljud går bra. Har ni hört samma?

Känner igen det där med att det spänner och drar i livmodern, har haft molvärk nästan hela graviditeten. Tror att det växer så det knakar.

Har känt rörelser sedan 14+0 cirka. Det känns som någon petar inifrån eller så kicklas det.

• Madelen21

hej hej 
    Hoppar in här hoppas det är okej :)
    Visste inte att de fanns nån februari tråd så jag har gjort en egen :)
    Iaf: Jag är 31 år å väntar mitt 4e barn BF 28e februari. Lite komiskt om det skulle bli den 29e :) Min mamma fyller år då. Vi har ul 1a oktober. Just nu är jag i v 16.
    Jag har en flicka som är 8 och 2 pojkar som är 5 och 2 år. Storasyster önskar en lilllasyster nu. Vi kommer att kolla det på ultrajudet.  i övrigt har jag mått skitdåligt väldigt mkt illa.. Men det avtog efter v 12.. Med min minsta mådde jag pyton till v 16... Så det är väldigt olika...
    Gravidsug har jag haft flera olika.. Men inget speciellt just nu..
    När jag har mått illa har jag tagit till glass för det har hjälpt mig... Jag tog såna där postafen när ja vänta trean å aldrig mer... Ja blev helt däckad av dom å sov i 1 1/2 dygn efter en tablett...

Så hoppas jag får hänga mä  här :)

• Larselisa

Hej! Idag var jag på RUL. Härligt att se en bebis som allt verkade bra med. Bf blev den 15/2 så jag fick gå tillbaka en vecka i tiden, förra bf var 8/2. Bm tyckte det såg ut som en flicka men var ju inte helt säker. Bebisen låg med benen i skräddarställning vilket gjorde det svårt att se. Lycklig :)

• Agnesmamma2012

Vi har rul på måndag . Nervöst då jag inte börjat känna rörelser än . Hoppas så att allt är bra med bebisen <3.

• Februari16

Välkomna ni nya och grattis till alla lyckade ul!

Imorse var vi på rul och fick se världens finaste krabat. Allt såg bra ut, moderkakan högt i framvägg och blev flyttad till 6/2 istället för 7/2.

• Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-10 08:49:30 följande:

Vi har rul på måndag . Nervöst då jag inte börjat känna rörelser än . Hoppas så att allt är bra med bebisen <3.

Vi har också RUL på måndag :)
  • Anonym (orolig)

Ursäkta frågan men varje gång ja vart på toa typ å annats under dagen oxå så rinner dä ut nåt i t trosorna å bland på byxorna de forsar ju inte men de rinner, någon som vare me om samma ?:/är obehagligt att de ska va blött å de är ju typ som vatten lr nåt är ju inte kletigt lr så.

Svar på tråden BF februari 2016