• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Madelen21

Ser att ni diskuterar eventuella köp till kommande bäbisen.
    Jag köpte en vagn tidigt för jag fick ett kanonpris. En Emmaljunga med liggdel sittdel footsack skötväska regnskydd för 900. Begagnad såklart.
    Sen har jag köpt en polarn och pyret fleece overall. Det är väl det.
    Å på fredag kommer syskonvagnen hem. Ja fick tag på en sån å för billig peng å i samma ort som jag bor. Så lika bra att slå till :)
    Jag är i v 17 idag å känner mig ganska så energifylld iaf av å till. Har hunnit med mycket idag å det känns skönt. Kommer bli jobbigt att gå på klädbytardag nästa helg och inte veta kön... får köpa nått neutralt. Sen brukar jag alltid köpa nåt efter ultraljudet sen :) Vi behöver typ inte köpa så mkt. Beroende på kön så lite mer flick kläder... å babyskydd. Annars har vi nog allt tror jag :)

• SandraE84

Hej, har följt sidan ett bra tag nu men inte skrivit något än. Väntar andra barnet och BF 17 feb och bor utanför Göteborg.

Vi letat syskonvagn, är inne på Bugaboo donkey men de är ju så himla dyra tyvärr. Men känns ändå som en bra vagn då man kan göra om den till singelvagn och de verkar också ha ett högt andrahandsvärde. Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Vi kommer troligtvis sälja vår Brio smile med mjuklift om någon är intresserad? (Färg: Ocean blue och svart mjuklift) En mycket bra och lättkörd vagn, som jag rekommenderar!

• minneli

Ringde bm idag och berättade om min värk längst ner i mitten av magen men hon verkade som inte tycka att fet var ngt. Jag skulle ta en urinprov för att utesluta urinvägsinfektion på fredag och träffa en annan för min vanliga var ledig men det var Jag som propsade på det besöket. Nu har jag lagt mig ner efter jobb och stök med barn så sambon äntligen kommit hem

• Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-14 13:57:05 följande:
    Lycka till idag <3 . Allt var bra med vår bebis . Skönt :). Beräknat 14/2 <3. Kön skulle vi få veta om den inte hade legat med händerna i vägen hehe :) får snällt vänta till v 26 , då vi har tänkt göra 3D ultraljud <3
    Vårt RUL gick också toppen. Bebben var så livlig så gick ej att se kön till 100% heller men BM tror på flicka. Vi får väl se på nästa UL. Skönt att ert gick så bra också :)
  • Agnesmamma2012
    Linda8110 skrev 2015-09-14 20:35:26 följande:

Vårt RUL gick också toppen. Bebben var så livlig så gick ej att se kön till 100% heller men BM tror på flicka. Vi får väl se på nästa UL. Skönt att ert gick så bra också :)

Ni ska göra fler ultraljud :)? Härligt att allt såg bra ut för er med <3
  • Linda8110
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-14 21:24:38 följande:
    Ni ska göra fler ultraljud :)? Härligt att allt såg bra ut för er med <3
    Ja vi skulle få ett extra i v.32 typ eftersom vi är oroliga IVF föräldrar! Jag tackar och tar emot :)
  • Sickan5

Här är en till som vart på rul idag. Allt såg toppen bra ut. En pojke till ???? kännt de hela tiden och hade rätt hihi.. beräknad till 4/2.

Många kommentarer från folk runtikring oss om de där med könkoll.. svågern tex - varför kolla ni ,de blir väl va de blir ?

Ja jo men låt oss göra va vi vill eller

• Penguinlover

Grattis till alla lyckade ultraljud! Går in i vecka 19 idag men har ändå en vecka kvar till ultraljudet. Jag är dock inte så orolig då vi gjorde ett ultraljud vecka 11 då allt såg bra ut. Dessutom tror jag mig ha börjat känna rörelser nu, men är inte helt säker på det.

Sickan5 skrev 2015-09-15 01:14:11 följande:

Här är en till som vart på rul idag. Allt såg toppen bra ut. En pojke till ???? kännt de hela tiden och hade rätt hihi.. beräknad till 4/2.

Många kommentarer från folk runtikring oss om de där med könkoll.. svågern tex - varför kolla ni ,de blir väl va de blir ?

Ja jo men låt oss göra va vi vill eller

Min mamma blev besviken över att vi kollade kön eftersom att det då inte blir någon överraskning.Jag menar däremot på att det blir en överraskning i vilket fall, bara lite tidigare. Jag sa till henne att vi inte behövde berätta för henne så att hon kan få sig en överraskning i februari men det ville hon inte. Vi väntar också en pojke och jag hade också känt på mig att det var det. Det låter kanske konstigt men jag kände mig säker.
  • ak82

Vi kommer också att kolla kön. Förstår inte att så många tycker det är fel. Det är ju jättespännande oavsett! Vi har inte rul förrän 5 okt så jag får allt vänta ett tag till. Ve 17 nu :)

Vi har beställt vagn och babyskydd och köpt liiite kläder men efter rul tänkte jag våga släppa loss lite mer ;)

PS Facebookgruppen som det talades om i början av tråden är den igång? Har mailat trådstartaren men ej fått svar. Någon som vet hur man gör för att läggas till?

• ondar

Både jag och min sambo är väldigt genusmedvetna, och vi känner att könet inte säger ett dugg om barnet i övrigt, förutom hur det kommer kissa och sexuellt fortplanta sig som stor ;) så tycker verkligen inte att man förstör någon sk överraskning :). Vi kunde knappt döpa vår valp för 3 månader sen så dels kommer vi kolla kön för att ha lättare att välja namn o dels har jag en femårig son med lite "autismdrag" (ska utredas) och han tror det är en pojke, kommer det då ut en flicka (som jag tror) kommer han ha väldigt svårt att hantera det. Så vi kan förbereda honom bättre o bara hoppas de inte ser fel på Rul för då blir det jobbigt för honom ändå <3.

Gällande inköp så har jag hela garderoben klar redan till storlek 74 ;). Fleeceoverall köpte jag en i v 12 och kläder är delvis fr när sonen va liten o delvis lite "nytt" (begagnat). Jag har ett stort intresse för märkeskläder till barn vilket jag inte hade när sonen var nyfödd så det är lite påfyllt med sånt och lite syskonmatchningar ;). Jag har sytt tre set också som ska med till bb, någon mer som syr?

Men större inköp som säng o vagn kommer närmare februari.

Svar på tråden BF februari 2016