• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Tindrasmatte

Jag har inte heller känt några rörelser, vad jag vet ^^ har RUL på torsdag. Däremot fick jag höra hjärtslagen i fredags :D :D :D

Tyvärr var jag inte hos bm av nånsin rolig anledning, utan att jag redan i v. 18 har såpass grov foglossning att jag knappt kan gå :/ men hjärtslagen värmde verkligen i mitt hjärta eftersom jag nästan börjat tvivla på att det finns någon där inne ;) ^^

• minneli

Ingen som fått/har urinvägsinfektion?

Jag ska på rul 29 sep. Fick höra hjärtslagen i tisdags och känt rörelseri 2 veckor (är i v18 (17+1) men idag har jag inte känt ngt alls så då nojjar jag över det.

• Elilia86

Jag är med nyfiken på gravidyoga, men tänkte isf ta de senare då jag känner att jag inte kan träna ordentligt.

Vi har rul idag, väldigt spännande! Jag har mest sett fram emot det, inte riktigt orkat oroa mig, som någon annan skrev så skulle det vara något så finns det ändå inte mycket man kan göra. Och vi kommer ta reda på vad de blir.

Jag har känt fosterrörelser sen ca v.16-17 (v.18+2 nu), men för tre dagar sen kände jag för första gången slag/spark utifrån, så mysigt! Nu vill jag bara att de ska bli oftare och starkare så de två männen i mitt liv också får känna ?

• Sandramammatill2

Jag är gravid med mitt andra barn som är beräknat till 21/2 :)
    Jag har känt av fosterrörelser sen vecka 17, gick in i vecka 19 idag!

Har vart på ett kub test i v.14 där allt såg bra ut och om två dagar ska jag på rul & då får vi veta kön, så spännande :)

Har förresten HEMSK foglossning över högra skinkan som strålar ner mot höger ben, ska till sjukgymnasten om en vecka :)

• Lollipoppan

I morgon är det dags för RUL. Är i v 18 (17+4). Har känt rörelser i flera veckor men det kan gå dagar emellan vilket gör att man nojjar ganska mycket. Men i morgon får vi veta.
    Vet inte än idag om vi ska ta reda på kön eller inte, får se hur vi känner i morgon

• jesspett

Var på rul idag, andra barnet för oss och jag har varit mycket nojigare kring denna graviditet än jag var med första. Någon som känner igen det? 

Allt såg bra ut nu på rulet iaf vilket är väldigt skönt, har känt rörelser sen v 17 och sen ett par veckor sedan så känner man även sparkarna när man har handen på magen. Lill*n är mycket mer aktiv än vad jag kan minnas att vår förstfödda var! =) 

Gick in i vecka 21 idag, har bf 7de februari

• sladda

Rul idag gick jätte bra :) . Va en fotoskygg liten krabat ;) Vi hade inte bestämt oss om vi skulle kolla kön men det va inget vi behövde fundera på för väl där så hade vi inte kunnat få reda på det då den låg ihopkrupen och gömde sig :p

Har livmodern i framvägg så kommer nog dröja ett tag till innan jag känner några rörelser. Bf 19/2

• Mamma till två gullegrisar

Skönt med alla lyckade rul :))

Själv så har vi vårt om en vecka. Nervöst men det ska bli skönt för jag känner inga rörelser ännu..

Har fyndat en Brio Smile med babyskydd. Har fastnat för den vagnen och kollat lite på Blocket men alla har varit så långt ifrån oss. Just när jag gav upp så gick jag in på vår lokala köp&sälj -sida så dyker en jättefin svart Smile upp. Köpt förra året och använd sedan december bara så alla tre delar är i toppskick :)) ville egentligen vänta till efter rul men kände att det var vår chans.. är så nöjd med vår vagn :)

• sladda
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-21 22:57:33 följande:

Skönt med alla lyckade rul :))

Själv så har vi vårt om en vecka. Nervöst men det ska bli skönt för jag känner inga rörelser ännu..

Har fyndat en Brio Smile med babyskydd. Har fastnat för den vagnen och kollat lite på Blocket men alla har varit så långt ifrån oss. Just när jag gav upp så gick jag in på vår lokala köp&sälj -sida så dyker en jättefin svart Smile upp. Köpt förra året och använd sedan december bara så alla tre delar är i toppskick :)) ville egentligen vänta till efter rul men kände att det var vår chans.. är så nöjd med vår vagn :)

Härligt :)

Vi ska börja kolla lite modeller vad vi vill ha. E ju en hel djungel med vagnar haha

Men spanade in kollegans brio go, verkar faktiskt helt ok :)
Svar på tråden BF februari 2016