• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-17 15:59:50 följande:

Brukar ni ha sex ofta? Känns inte som ja vågar fall de ska hända lill plutten nåt:( å sen är ja aldrig kåt heller sen ja blev gravid nån mer som har samma?

Kanske lite mindre än innan men ändå lagom för oss. Är dock inte rädd för att skada den lille då dom är väl skyddade där inne.. :)
    minneli skrev 2015-09-18 16:05:18 följande:

Var ju hos bm i tisdags och fick svaret att jag hade ont i magen för att den växte fort och för att jag varit gravid fyra ggr. Men idag ringde bm och hade upptäckt att jag hade urinvägsinfektion. Så nu ska jag äta Pencillin i fem dagar och vid förlossningen ska jag få

Antibiotika så att inte bakterierna åker till bäbisen. Det här förklarar ju varför jag haft så ont så länge och varit frusen mm.

Va skönt att du vet orsaken och att du nu kan få behandling för det. Men finns bakterierna kvar vid förlossningen fast du ätit penicillin?

Jaha, ligger i sängen klarvaken sen 1,5 timme tillbaka. Tror jag har fått sån karpataltunnelsyndrom (ursäkta min konstiga stavning ) . Fick ont för någon vecka sedan men tänkte inte mer på det. Igår vaknade jag tre ggr av smärtan i vänster hand, mest i fingrarna. Helt avdomnat, stickande och nästan brännande känsla. Sover så dåligt numera på grund av att jag har så ont. På dagen känns handen väldigt trött och svag.. vaknade för ca 1,5 timme sedan av smärta igen och kan inte somna om :(

Någon som har eller haft detta innan vid tidigare graviditet? ?

• Linda8110
    sladda skrev 2015-09-19 08:01:28 följande:

Ni som gjort rul. Kände ni några rörelser innan?

Gjorde RUL i v.19 och kände första rörelsen 3 dagar innan, då hade jag precis gått in i v.19. Första barnet. Men det är så olika. En vän till mig kände inget före v.25 och en annan redan i v.15 typ!
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-19 04:11:28 följande:
    Va skönt att du vet orsaken och att du nu kan få behandling för det. Men finns bakterierna kvar vid förlossningen fast du ätit penicillin?
    Jag ska få antibiotika vid förlossningen så att det inte överförs till bäbisen.

Jag har ju inte haft ont när jag kissar eller så utan bara jätteont längst ner i magen, varit frusen och trött. Men det är ju lätt att blanda ihop med graviditeten.
    Är det ngn fler här som fått urinvägsinfektion när ni varit gravida? Jag har aldrig fått det förrut någonsin. Gör fortf jäkligt ont och sambon har tajmat in att vara borta precis de här dagarna.
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-09-19 08:23:06 följande:

Gjorde RUL i v.19 och kände första rörelsen 3 dagar innan, då hade jag precis gått in i v.19. Första barnet. Men det är så olika. En vän till mig kände inget före v.25 och en annan redan i v.15 typ!

Har rul på måndag. Är i v19 tredje barnet o tror inte jag känt av något. Men är väl som du säger, olika för alla. Men lite nervös är man allt ;)
  • Linda8110
    sladda skrev 2015-09-19 08:36:44 följande:
    Har rul på måndag. Är i v19 tredje barnet o tror inte jag känt av något. Men är väl som du säger, olika för alla. Men lite nervös är man allt ;)
    Lycka till! Ser säkert bra ut :)
    Jag är i v.20 nu, känner ibland men absolut inte hela tiden eller varje dag.
  • sladda
    Linda8110 skrev 2015-09-19 08:49:19 följande:

Lycka till! Ser säkert bra ut :)

Jag är i v.20 nu, känner ibland men absolut inte hela tiden eller varje dag.

Tack :)
    sladda skrev 2015-09-19 08:01:28 följande:

Ni som gjort rul. Kände ni några rörelser innan?

Med mina andra två så har jag men inte nu. Har rul den 29 september och har ännu inte känt något.
Svar på tråden BF februari 2016