• minneli

BF februari 2016

JosefineD85 skrev 2015-07-17 12:30:21 följande:

Hur gör ni andra med maten?
    Jag mår illa(inte så att jag kräks) men jag tål inte lagad mat eller matlukt!!
    Jag o min sambo har alltid haft ett matintresse tillsammans där vi älskar att diskutera middagar, laga mat o bjuda vänner på middag! Nu kan vi inte ens äta samma tider för jag mår illa av hans mat!

Jag kan framför allt inte äta grillat, typ kött o kyckling, potatis i alla dess former, sen kan jag inte äta sallad längre!! Jag som älskar sallad! Köttfärs är värst!
    Det jag äter är halvfabrikat?! Typ mamma Scan o makaroner och pannkakor eller flingor!
    Såhär har det varit i 4v , är i vecka 10 nu!
    Hur länge ska det vara såhär?!
    Vi ska laga middag till ett par vänner ikväll och jag har lite panik! Vill inte ha mat som jag egentligen skulle älskat!

Jag tvingar i mig lite mat... Är egentligen inte sugen på nåt men äter jag inte lite så mår jag ännu mer illa. Jag har gått ner 2 kg hittills.
    Jag spyr inte heller.
    Igår vart jag faktiskt sugen på pringles och passade på att äta för en gångs skull... :P
  • minneli
    Amandalinnea skrev 2015-07-20 17:09:10 följande:

Hej alla! Någon som har mer molvärk vid den tidpunkt som mensen egentligen skulle komma? Jag har nämligen ganska ont i magen plus lite bruna flytningar :/

Nej jag har molvärk hela tiden. Fortsätter det komma bruna flytningar eller hur går det?
  • minneli
    Amandalinnea skrev 2015-07-20 22:24:46 följande:
    Ah okej! Det har bara kommit ytterst lite idag, blir dock lite nojig ändå. Men det är nog ingen fara. Får vänta in ul på torsdag :)
    Men vad skönt att du har ett sånt inbokat! Du ska se att allt är okej:) jag ska också på ul på torsdag!
  • minneli
    Amandalinnea skrev 2015-07-21 04:01:39 följande:
    Ja det känns skönt! Känner mig dock väldigt nojig igen, vaknade nyss och de bruna flytningarna har ökat, tycker det kommer väldigt mycket nu. Plus att jag har mer ont i magen :( usch, kan inte somna om nu..
    Du kanske kan ringa idag och kolla om det finns möjlighet att flytta ul tills idag? De kanske har fått en avbokning?
  • minneli

Idag gjorde jag ul, hjärtat slog och den rörde på sig:)
    Blev flyttade en dag bak, så går in i vecka 10 imorgon istället.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 10:12:41 följande:
    Vad menar du? Hur dom mår eller hur dom ser ut :)
    Hihi, kom på sen att jag kanske formulerade frågan lite konstigt! Jag menade hur era magar mår? :) Men det går ju oxå att svara på om den växt något och om ni tex kan ha era vanliga jeans:)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 14:03:01 följande:
    Magen mår bra :) kom hem från utlandssemester i onsdags. Mådde rätt mycket illa innan jag åkte dit. Dom två veckor vi var där mådde jag väldigt bra. Illamående lite då och då. Nu när jag kommit hem så mår jag konstant illa. Mest på kvällarna, då är det illa :( fy, längtar tills illamåendet försvinner. .

Min mage är redan stor. Mailade jobb idag om att jag kommer behöva mammabyxor när jag kommer tillbaka från semestern.

Syns din mage mycket?
    Den syns men inte överdrivet mkt än så länge om jag väljer rätt kläder. Har knappt haft jeans för det känns obehagligt.

Idag (vecka 10 9+0) är första dagen på länge som jag inte behövt lägga mig ner och vila och jag har inte mått så jätteilla.

När jag börjar jobba igen är det 1,5 vecka jag måste dölja graviditeten så jag hoppas det funkar. Vill inte berätta förrän jag gått på ul den 26 så jag vet att allt är ok.
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 19:12:42 följande:
    På mig går det inte ens att dölja. . Sitter jag ner så är jag bara fläskig om magen men står jag upp så är det en redig kula. Som om jag vore i v 16 minst..
    Haha ja när jag kollade nu igen i spegeln så har jag nog förnekat magens storlek litegrann... Den är ungefär som jag var i v22 första graviditeten...
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-24 21:54:02 följande:
    Precis.. ju fler graviditeter desto snabbare syns det.. så är det för mig iallafall. . Lägg upp en bild på magen. Hade varit kul o jämföra.
    Ska försöka få till en bild! Och komma ihåg att försöka de också :)
Svar på tråden BF februari 2016