• minneli

BF februari 2016

Idag går jag in i vecka 12 och på måndag är det inskrivning hos barnmorskan. Har varit ute och bilsemestrat snart i en vecka och som tur är har lite trötthet och illamående lättat. 18 dagar kvar till ultraljudet!

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-07 13:37:53 följande:
    Hej.. jag har också gått in v12. I onsdags :) är det kub du ska göra? Jag ska göra mitt den 17 augusti. .
    Nej det är ett ultraljud för att kolla så att allt ser okej ut. Jag fick avbryta min förrförra graviditet i v21 då bäbisen inte hade njurar och det upptäcktes på rul. Det är inget ärtfligt så men jag får kollen ändå, vill aldrig vänta till rul igen!
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-08-07 22:04:56 följande:
    Just det ja :(

Ska du inte göra kub?
    Jag ska på inskrivning på måndag så jag vet inte än om jag får erbjudande om det, men jag tror inte det eftersom jag är 32 år?
  • minneli
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-09 07:14:50 följande:
    Jag är 23 år, men här får tydligen alla göra?! Hur kan det vara så olika?
    Det är jättekonstigt att det inte är lika, borde ju bara lika för alla som bor i Sverige. Jag har ngt vagt minne om en 35 års gräns kanske...
    Barnmorskan har inte tagit upp kub sen min första graviditet och det var 2008 hon berättade det. Får se imorgon, kommer få en ny bm då min "vanliga" har gått i pension.
  • minneli
    musslan skrev 2015-08-09 14:41:50 följande:

I Göteborg gäller 35 års gräns på KUB om du inte vill bekosta det hela själv! ????

Det låter som det jag har fått höra också :)
  • minneli
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 11:41:59 följande:

phpcbsBKL10830.jpg

Låg risk på samtliga kromosomavvikelser! Bebisen vinkar på översta bilden! :D

Kul!!!
  • minneli

Idag var jag på inskrivning, ska inte tillbaka dit förrän efter rul och det blir runt 1-4 oktober. Ganska lång tid!

• minneli

Jag har blivit så galet täppt i näsan! Köpt en barn nezeril men alltså jag skulle har vilja ta nässpray hela tiden, kan ju knappt andas!

• minneli
    Sefone skrev 2015-08-11 21:20:17 följande:

Kuben såg bra ut för oss!! Fick dock inte veta kön och min moderkaka ligger fortfarande över modermunnen så nytt ul nästa vecka för att se om det blivit tillräckligt bra för att gå på jobb igen eller om det blir fortsatt sängläge.

Men vad härligt! Hoppas det ser bra ut nästa vecka oxå!
  • minneli
    Erna90 skrev 2015-08-12 12:10:05 följande:

Vi är ju ungefär lika i tid vi som är med i denna grupp, +/- några veckor. Nyfiken på om det börjat synas på era magar? Och vilken vecka är ni i? smile1.gif

Är min fjärde graviditet så magen syns. Min äldsta (6år)har frågat mig två ggr om jag är gravid. Senast igår frågade hon om jag ätit mkt eller om jag var gravid. Jag är i vecka 12 (11+5)
Svar på tråden BF februari 2016