• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Ja då)
    Februari16 skrev 2015-09-26 19:16:11 följande:

Kul att läsa om alla fynd och tips kring inköp

Är idag i v 22 (21+0) och har haft molvärk neråt ljumskarna och bak i svanken hela dagen. Har lagt mig med värmekudde nu så får vi se om det ger sig.

Nån annan som upplever det mentalt påfrestande med molvärk? För mig känns det som mensvärk och mensvärk är förknippat med blod vilket är största rädslan när man är gravid. Kanske är alla hormoner som snurrar men jag tycker att det är jobbigt

Inte för att det är någon direkt tröst kanske men låter inte det som att det kan vara foglossningssmärtor lika gärna som molvärk i livmoder?
  • Februari16
    Anonym (Ja då) skrev 2015-09-27 15:32:24 följande:

Inte för att det är någon direkt tröst kanske men låter inte det som att det kan vara foglossningssmärtor lika gärna som molvärk i livmoder?

Nja, foglossning har jag redan konstaterad sedan v 16. Går hos sjukgymnast och är sjukskriven. Men det kan säkert vara en kombination av foglossning och molvärk.
  • minneli

Jag fick ju konstaterat att det är foglossning i fredags. Idag har det som börjat trycka neråt obehagligt mellan benen. Är det oxå foglossning eller?

• Anonym (Småland)
    Februari16 skrev 2015-09-27 15:48:29 följande:

Nja, foglossning har jag redan konstaterad sedan v 16. Går hos sjukgymnast och är sjukskriven. Men det kan säkert vara en kombination av foglossning och molvärk.

Man kan få molvärk (muskelvärk) när man har foglossning för att musklerna jämt behöver arbeta. Det fick jag före själva ledbandssmärtan. Själv tycker jag att den smärtan är mycket jobbigare än den skarpa, jag blir trött av molvärken både mentalt men även fysiskt sliten för att musklerna aldrig slappnar av! Fick den redan i v8, den veckan blev det inte många timmars sömn

Börjar det bli bättre? Har du fått ett vettigt bäckenbälte? Jag upplever att det går som i skov, tack och lov, för annars hade jag varit ett nervvrak nu!
  • Agnesmamma2012
    Februari16 skrev 2015-09-27 15:48:29 följande:

Är du helt sjukskriven pga foglossning ? I vilken v blev du det ? Jag väntar på besked från f-kassan om de beviljar min sjukskrivning . Hört att de är hårda när det gäller grav krämpor ?
  • Februari16
    Anonym (Småland) skrev 2015-09-27 16:30:37 följande:

Man kan få molvärk (muskelvärk) när man har foglossning för att musklerna jämt behöver arbeta. Det fick jag före själva ledbandssmärtan. Själv tycker jag att den smärtan är mycket jobbigare än den skarpa, jag blir trött av molvärken både mentalt men även fysiskt sliten för att musklerna aldrig slappnar av! Fick den redan i v8, den veckan blev det inte många timmars sömn

Börjar det bli bättre? Har du fått ett vettigt bäckenbälte? Jag upplever att det går som i skov, tack och lov, för annars hade jag varit ett nervvrak nu!

Jo visst går det upp och ner. Vissa dagar behöver jag hjälp med att komma upp ur sängen medan jag andra dagar känner mig ganska skaplig Bäckenbältet hjälper ffa vid promenader men jag vet inte om det gör jättestor skillnad om jag ska vara ärlig.
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-27 16:41:30 följande:

Är du helt sjukskriven pga foglossning ? I vilken v blev du det ? Jag väntar på besked från f-kassan om de beviljar min sjukskrivning . Hört att de är hårda när det gäller grav krämpor ?

Ja, 100% i en månad till att börja med. Fruktansvärt segt men tyvärr nödvändigt. Blev sjukskriven i v 19 och det har inte varit några problem med varken läkare eller försäkringskassan, tack och lov! Är det heltidssjukskrivning för dig med?
  • zespriem

Angående foglossning. När jag väntade min son som nu är 8 år gammal så hade jag hemsk foglossning. Det var vad sjukgymnasten sa iaf. Fast att jag inte svarade positivt på test för foglossning. Under min andra graviditet fick jag samma smärtor och blev tipsad av en tjej som nyligen varit gravid att stretcha piriformis, en muskel som kan bli spänd under graviditet och ge liknande besvär, sk piriformissyndrom. Jag stretchade och kunde faktiskt leva ganska normalt under den graviditeten, till skillnad från den första. Nu är jag här igen, graviditet nr tre, med samma besvär och mår bättre då jag stretchar. Det jag vill ha sagt är att va noga med att få reda på att det faktiskt ÄR foglossning och inte piriformis som spökar :)

• Lysmasken

Har inte jobbat på en vecka & det känns i kroppen. Inte så himla ont, så ja skorv går nog foglossning i. Får nästan dåligt samvete för att jag inte har direkt ont.

Imorrn är det jobbdag & jag har redan ångest för hur ont jag kommer att ha efteråt.

Ul är gjort & det visar sig att det ytterligare är en tös, en 4:je. En livlig rackare såg vi men inte har jag känt den ändå.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2015-09-27 18:57:16 följande:

Har inte jobbat på en vecka & det känns i kroppen. Inte så himla ont, så ja skorv går nog foglossning i. Får nästan dåligt samvete för att jag inte har direkt ont.

Imorrn är det jobbdag & jag har redan ångest för hur ont jag kommer att ha efteråt.

Ul är gjort & det visar sig att det ytterligare är en tös, en 4:je. En livlig rackare såg vi men inte har jag känt den ändå.

Grattis till tösen :)) ja de är konstigt när man ser på ul att den rör sig men man känner inget. Speciellt när man gått så långt. Tror jag har känt vår nu, kanske 2-32-3 ggr. . Tror jag ;) ul på tisdag :)))

Hoppas det går bra o jobba imorgon. .
Svar på tråden BF februari 2016