• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Linda8110
    minneli skrev 2015-09-27 20:43:19 följande:

Ingen som vet om tryck ner mot underlivet är pga foglossning?

Kan vara men mer troligt växtrelaterat.
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-27 21:01:10 följande:
    Kan vara men mer troligt växtrelaterat.
    Okej, det känns ju rätt läskigt!
  • Linda8110
    minneli skrev 2015-09-27 21:11:26 följande:
    Okej, det känns ju rätt läskigt!
    Ja det är otroligt obehagligt. Brukar bli bättre om man vilar lite när det kommer.
  • minneli
    Linda8110 skrev 2015-09-27 21:12:29 följande:
    Ja det är otroligt obehagligt. Brukar bli bättre om man vilar lite när det kommer.
    Ja första instinkten är ju att man vill lägga sig ner. Imorgon hade jag tänkt jobba så jag hoppas jag slipper känna såhär då.
  • Agnesmamma2012
    Februari16 skrev 2015-09-27 16:50:48 följande:

Jo visst går det upp och ner. Vissa dagar behöver jag hjälp med att komma upp ur sängen medan jag andra dagar känner mig ganska skaplig Bäckenbältet hjälper ffa vid promenader men jag vet inte om det gör jättestor skillnad om jag ska vara ärlig.Ja, 100% i en månad till att börja med. Fruktansvärt segt men tyvärr nödvändigt. Blev sjukskriven i v 19 och det har inte varit några problem med varken läkare eller försäkringskassan, tack och lov! Är det heltidssjukskrivning för dig med?

Japp precis oktober ut , så hoppas verkligen att försäkringskassan godkänner de , annars får jag börja jobba igen :/.kan ju va bra o få ihop lite extra pengar innan man ska va hemma länge , vill gärna inte va hemma och inte få en krona :). Ska börja med sjukgymnastik i varmt vatten , testat det ? Går också på akupunktur 1 gång i veckan , lindrar något lite iaf . Vad jobbar du med? Tog de lång tid för att få besked från f-kassan ?
  • Februari16
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-27 22:30:30 följande:

Japp precis oktober ut , så hoppas verkligen att försäkringskassan godkänner de , annars får jag börja jobba igen :/.kan ju va bra o få ihop lite extra pengar innan man ska va hemma länge , vill gärna inte va hemma och inte få en krona :). Ska börja med sjukgymnastik i varmt vatten , testat det ? Går också på akupunktur 1 gång i veckan , lindrar något lite iaf . Vad jobbar du med? Tog de lång tid för att få besked från f-kassan ?

Jo tyvärr så är ju tanken på hur ekonomin påverkas ganska stressande :/

Har inte testat vattengymnastik men däremot fått akupunktur tre ggr nu. Vissa nålar gör ont som f-n men det är väldigt skönt efteråt! Jag jobbar som sjuksköterska på en intensiv-/akutvårdsavdelning. Beskedet dröjde can 2 veckor. Hoppas att det inte strular med försäkringskassan för dig. Vad jobbar du med?
  • minneli

Nu har jag ringt min bm och pratat in på telefonsvararen om foglossningen så jag hoppas de ringer upp idag. Blir spännande om man klarar jobba idag! (Har inte jobbat sen i tisdags). Trycket nedåt gick som tur var över inatt. Jäkla läskigt!

• Anonym (mamma3)

Är det någon mer än jag som har mkt sammandragningar och även ont i livmodertappen? Jag var på kk för några ve sen pga sammandragningar som ej gjorde ont. Skulle försöka ligga ner och vila var rådet. Sen förra veckan började jag få smärtor i magen långt ner och även liksom ont i livmodertappen. Känner mig konstig/overklighetskänsla när jag gör saker för snabbt/stressar samt huvudvärk varje dag. Inte nog med det så börjar jag få foglossning tror jag. Gör ont både i korsrygg och blygdbenet. Har varit sjukskriven på egen hand en vecka nu men ska till läkare imorgon. Vad tror ni? Kan man få sjukskrivning för detta? Har inget tungt fysiskt jobb men extremt psykiskt påfrestande. .

• Anonym (Småland)
    Februari16 skrev 2015-09-27 16:50:48 följande:

Jo visst går det upp och ner. Vissa dagar behöver jag hjälp med att komma upp ur sängen medan jag andra dagar känner mig ganska skaplig. Bäckenbältet hjälper ffa vid promenader men jag vet inte om det gör jättestor skillnad om jag ska vara ärlig.

Rekommenderar glidlakan om det är jobbigt i sängen, sedan så finns även el-sängryggstöd att låna!

Jag har vägrat sjukskrivning hittills, kämpar på på jobbet och tar det lugnt hemma. Jag har snälla kollegor som kör fram bilen när vi ska på hembesök, släpper av mig så nära som möjligt och åker sedan och parkerar bilen, ser till att jag får sätta mig och vila och har dessutom fått lära sig att gå med korta steg :-P

Sambon tar mycket mer ansvar hemma, han får sköta en hel del i hushållet samt att han är den som måste aktivera hunden, jag "kissar" endast hunden, inga promenader här inte
  • Februari16
    Anonym (mamma3) skrev 2015-09-28 08:45:48 följande:

Är det någon mer än jag som har mkt sammandragningar och även ont i livmodertappen? Jag var på kk för några ve sen pga sammandragningar som ej gjorde ont. Skulle försöka ligga ner och vila var rådet. Sen förra veckan började jag få smärtor i magen långt ner och även liksom ont i livmodertappen. Känner mig konstig/overklighetskänsla när jag gör saker för snabbt/stressar samt huvudvärk varje dag. Inte nog med det så börjar jag få foglossning tror jag. Gör ont både i korsrygg och blygdbenet. Har varit sjukskriven på egen hand en vecka nu men ska till läkare imorgon. Vad tror ni? Kan man få sjukskrivning för detta? Har inget tungt fysiskt jobb men extremt psykiskt påfrestande. .

Sammandragningar har jag men har inte känt av nåt i tappen. Hur är ditt blodtryck? Hb? Ta upp det där med overklighetskänslor och huvudvärken imorgon! Man måste ju inte ha ett fysiskt krävande arbete för att bli sjukskriven, däremot vet jag att om man kan få andra "lugnare" arbetsuppgifter att göra så kan dom vara mer restriktiva.
    Anonym (Småland) skrev 2015-09-28 13:11:08 följande:

Rekommenderar glidlakan om det är jobbigt i sängen, sedan så finns även el-sängryggstöd att låna!

Jag har vägrat sjukskrivning hittills, kämpar på på jobbet och tar det lugnt hemma. Jag har snälla kollegor som kör fram bilen när vi ska på hembesök, släpper av mig så nära som möjligt och åker sedan och parkerar bilen, ser till att jag får sätta mig och vila och har dessutom fått lära sig att gå med korta steg :-P

Sambon tar mycket mer ansvar hemma, han får sköta en hel del i hushållet samt att han är den som måste aktivera hunden, jag "kissar" endast hunden, inga promenader här inte

Skönt att det går bra för dig att jobba! Känner igen det där med hundpromenaderna men jag saknar mina och vovvens långpromenader

I dag när jag hade gått en stund så kände jag som nyp rakt över magen, strax under naveln. Det gjorde inte ont men kändes obehagligt. Det gick över när jag hade vilat en stund. Nån annan som har haft så?
Svar på tråden BF februari 2016