Anonym (mamma3) skrev 2015-09-28 08:45:48 följande:
Är det någon mer än jag som har mkt sammandragningar och även ont i livmodertappen? Jag var på kk för några ve sen pga sammandragningar som ej gjorde ont. Skulle försöka ligga ner och vila var rådet. Sen förra veckan började jag få smärtor i magen långt ner och även liksom ont i livmodertappen. Känner mig konstig/overklighetskänsla när jag gör saker för snabbt/stressar samt huvudvärk varje dag. Inte nog med det så börjar jag få foglossning tror jag. Gör ont både i korsrygg och blygdbenet. Har varit sjukskriven på egen hand en vecka nu men ska till läkare imorgon. Vad tror ni? Kan man få sjukskrivning för detta? Har inget tungt fysiskt jobb men extremt psykiskt påfrestande. .
Sammandragningar har jag men har inte känt av nåt i tappen. Hur är ditt blodtryck? Hb? Ta upp det där med overklighetskänslor och huvudvärken imorgon! Man måste ju inte ha ett fysiskt krävande arbete för att bli sjukskriven, däremot vet jag att om man kan få andra "lugnare" arbetsuppgifter att göra så kan dom vara mer restriktiva.
Anonym (Småland) skrev 2015-09-28 13:11:08 följande:
Rekommenderar glidlakan om det är jobbigt i sängen, sedan så finns även el-sängryggstöd att låna!
Jag har vägrat sjukskrivning hittills, kämpar på på jobbet och tar det lugnt hemma. Jag har snälla kollegor som kör fram bilen när vi ska på hembesök, släpper av mig så nära som möjligt och åker sedan och parkerar bilen, ser till att jag får sätta mig och vila och har dessutom fått lära sig att gå med korta steg :-P
Sambon tar mycket mer ansvar hemma, han får sköta en hel del i hushållet samt att han är den som måste aktivera hunden, jag "kissar" endast hunden, inga promenader här inte
Skönt att det går bra för dig att jobba! Känner igen det där med hundpromenaderna men jag saknar mina och vovvens långpromenader
I dag när jag hade gått en stund så kände jag som nyp rakt över magen, strax under naveln. Det gjorde inte ont men kändes obehagligt. Det gick över när jag hade vilat en stund. Nån annan som har haft så?