• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli

Jag beställde ett sånt stödbälte idag. Ska träffa en läkare på tisdag. Jag jobbar som förskollärare till barn 1-2 år och funderar på om jag kanska kan klara 50%.

• minneli

Skulle ta fram mammakläderna ikväll och hittade väl inte så mkt som jag hade tänkt. Måste ha rensat :). Men passade även på att rensa i den lådan då det var strl 50/56 där också. Fortf inte fattat att vi ska få en kille men kläderna jag inte vill spara hinner komma till användning då tjejernas tremänning har den storleken nu, en tjej alltså. Den tjejen kommer ärva mkt kläder :D

• GameOfLife

Idag var vi på vårt efterlängtade RUL, blev bakåtflyttad 2 dagar, så BF är numera 23 februari. Moderkakan låg i framvägg och det verkar som att vi väntar en liten flicka ;) Hon var dock inte så samarbetsvillig utan låg vänd in mot min rygg och ville inte alls visa ansiktet. Vi fick en till tid om en vecka, då vi får hoppas på att hon flyttat lite på sig så att vi kan utforska mer :) De organen vi som vi kunde se såg alla bra ut. Hoppas hon är piggare nästa gång :)

• Madelen21

Varit på ultraljud idag. Allt såg bra ut. Bf 27 februari. Blev flyttad en dag. Bf innan var 28 februari. Det blir en lillasyster. Min lilla låg vänd med ansiktet inåt också. Så vi fick inte se ansiktet. Men det var fullt liv där inne

ocks

• Anonym (Bebis)
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-29 19:39:49 följande:

Vad alla verkar ha problem med olika saker å foglossning å allt , ja känner ingenting av nåt ja ,känner lite sprattlande då å då och är i vecka 24 :)

Jag mår också bra :). Förra graviditeten blev jag sjukskriven i v20 för foglossning resten av graviditeten. Nu är jag i v 20 igen o känner bara av det om jag lyfter tungt eller står stilla länge- lätt o undvika mao. Så jäkla skönt o bara kunna njuta av sprattel i magen o må bra :)
  • Anonym (mamma3)

Vad roligt att höra om alla rul! Vi har rul på måndag och det ska bli såå spännande och hoppas på att få veta kön. Är sjukskriven på heltid några veckor pga smärtor i mage och foglossning. Hoppas det går över. Bf 25 feb.

• Anonym (Ja då)
    Anonym (orolig) skrev 2015-09-29 19:39:49 följande:

Vad alla verkar ha problem med olika saker å foglossning å allt , ja känner ingenting av nåt ja ,känner lite sprattlande då å då och är i vecka 24 :)

Precis, jag är i gränslandet januari-februari så har liksom hängt i båda men inte skrivit så mycket i denna. Tråkigt att alla verkar ha så mycket krämpor, känner därför inte att jag har så mycket att prata om här som tur är, mina funderingar är mer hur länge ska jag jobba, osv.
  • Penguinlover
    Anonym (Ja då) skrev 2015-10-02 14:03:20 följande:

Precis, jag är i gränslandet januari-februari så har liksom hängt i båda men inte skrivit så mycket i denna. Tråkigt att alla verkar ha så mycket krämpor, känner därför inte att jag har så mycket att prata om här som tur är, mina funderingar är mer hur länge ska jag jobba, osv.

Jag känner precis likadant. Jag har inga krämpor alls än så länge så de diskussionerna kan jag inte relatera till. Jag brukar kika in i januaritråden och läsa då jag tycker att det är många intressanta diskussioner där. Det som snurrar i mitt huvud är namn, inköp, hur den första tiden ska bli och planering av föräldraledighet.

Jag har hela tiden tänkt att jag ska jobba fram till två veckor innan BF förutsatt att jag mår tillräckligt bra vilket jag hoppas på. Min man vill inte att jag jobbar längre då jag har 35-40 min pendling med bil till jobbet och han vill inte att jag ska befinna mig så långt bort om vattnet går eller värkarna sätter igång. Mitt jobb är mestadels kontorsarbete så det är inte fysiskt påfrestande.
  • Am87

Jag hoppar också in här. Håller med föregående inlägg att än så länge har jag mått väldigt bra under graviditeten (är i v 21 nu). Det som har kommit de senaste veckorna är dock kliande utslag på mage och bröst. Verkar vara hormonerna som spökar men någon som haft liknande?

Har ni andra börjat göra inköp än? Jag tycker det känns så konstigt (overkligt) att gå och handla saker till bebis så har knappt köpt någonting än. Tänker mest på de stora sakerna, typ vagn, spjälsäng mm. När bör man börja handla? Än så länge är det ju gott om tid så känner ingen stress.

• Mamma till två gullegrisar

Fick rådet av läkaren idag att sjukskriva mig en vecka. Sen bokar dom in mig på en telefontid på torsdag eller fredag nästa vecka. Har mina händer blivit bättre av att jag varit hemma så blir det förlängd sjukskrivning. Om det inte hjälper av att vara hemma så blir jag remitterad till ortopeden. Och så blir det operation.

Annars mår jag bra. Tror jag känner bebis men bara ett par ggr. . Längtar efter mer sprattel nu :))

Svar på tråden BF februari 2016