• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli

Nu har jag jobbat och trycket nedåt är tillbaka. Bm ringde aldrig upp idag heller.

Imorgon har vi rul!

• Agnesmamma2012
    Februari16 skrev 2015-09-27 23:20:44 följande:

Jo tyvärr så är ju tanken på hur ekonomin påverkas ganska stressande :/

Har inte testat vattengymnastik men däremot fått akupunktur tre ggr nu. Vissa nålar gör ont som f-n men det är väldigt skönt efteråt! Jag jobbar som sjuksköterska på en intensiv-/akutvårdsavdelning. Beskedet dröjde can 2 veckor. Hoppas att det inte strular med försäkringskassan för dig. Vad jobbar du med?

Jag jobbar ständig natt (12 timmarspass) hos ett 6årigt barn , som behöver hjälp med allt och konstant tillsyn . Inga hjälpmedel utan vi lyfter mycket osv , har barnet i knät . Ja precis akupunkturen e inte speciellt skönt när de skruvar på vissa nålar men skönt när de e klart :).
  • minneli

Nu har jag varit på rul! Fick nytt datum, 22 feb så v. 20 idag. Jag var helt säker på att det var en tjej (har två sedan innan) men det var en kille så jag är lite i chock :)

• Februari16
    minneli skrev 2015-09-29 11:34:57 följande:

Nu har jag varit på rul! Fick nytt datum, 22 feb så v. 20 idag. Jag var helt säker på att det var en tjej (har två sedan innan) men det var en kille så jag är lite i chock :)

Grattis! Många grabbar här i tråden
  • Mamma till två gullegrisar

Nu är jag färdig med rul. Allt såg fint ut. Könet var svårt att se då bebis var väldigt rörlig och korsade benen. Men hon trodde sig se en pung. Men inget o lita på sa hon. Blir nytt ul v32 eftersom moderkakan är föreliggande och i framvägg vilket förklarar att jag inte känt rörelser ännu. Då kan vi se könet också. Men lång väntan. Hade velat börja handla lite smått.. men vi är så glada att allt ser bra ut och att bebis mår bra :))

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-29 12:50:36 följande:

Nu är jag färdig med rul. Allt såg fint ut. Könet var svårt att se då bebis var väldigt rörlig och korsade benen. Men hon trodde sig se en pung. Men inget o lita på sa hon. Blir nytt ul v32 eftersom moderkakan är föreliggande och i framvägg vilket förklarar att jag inte känt rörelser ännu. Då kan vi se könet också. Men lång väntan. Hade velat börja handla lite smått.. men vi är så glada att allt ser bra ut och att bebis mår bra :))

Jag ska på nytt ultraljud v 31 då min moderkaka låg långt ner!
  • Mamma till två gullegrisar

Jag

minneli skrev 2015-09-29 14:50:10 följande:

Jag ska på nytt ultraljud v 31 då min moderkaka låg långt ner!

Grattis till pojken :))

Enligt bm så är min både över utgången och i framvägg. Hur det nu går ihop ;) men förmodligen både och på något vis.
  • starrysky

Hej tjejer!

Jag har bf 25 februari och ska på RUL nu i veckan, är det något jag ska tänka på? Något som ni ångrar att ni inte frågade eller så?

• Larselisa

Starrysky- det är ju alltid kul att veta hur stora bebisens kroppsdelar är.

Jag känner ju min bebis nästan hela tiden. V. 21 idag. Riktig sprattelgubbe, men jag hoppas det inte betyder att bebisen blir "jobbig". Är det nån som har erfarenhet av livligt foster men som visade sig vara en lugn bebis/barn?

Sen lider jag av åderbråck på benen och i underlivet. Ska till läkare 23/10 men det är ju inte säkert att jag får bli sjukskriven. Känner även foglossning. Vårt tredje barn. Är förskollärare till barn i åldrarna 1-5 år så det är ganska ansträngande. Orkar nästan inget hemma. Tyvärr verkar det lättare för bm att förstå det än för min man. Ursäkta spyan.

Är det fler som lider av åderbråck överallt?

• Anonym (orolig)

Vad alla verkar ha problem med olika saker å foglossning å allt , ja känner ingenting av nåt ja ,känner lite sprattlande då å då och är i vecka 24 :)

Svar på tråden BF februari 2016