• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 21:24:29 följande:

Va fina magar :) men jag tycker jag ser större ut än dig. Visserligen är jag i v 27 idag men va ju som sagt 24cm igår. Men man kanske alltid tycker att man ser störst ut själv :)

Fast storleken på magen har ju inte riktigt med sf att göra, min livmoder verkar ligga bakåt mot ryggen så det är troligen därför jag är "liten" utåt trots sfmåttet :) jag har ökat en del i omfång runt bröstkorgen däremot (från 75 till 90 i bh) och det är antagligen för att allt annat trycks uppåt :S

Till v27 har jag nog fått lite mer putmage tror jag ^^
  • Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2015-11-05 21:35:29 följande:

Från blygdbenet till toppen av livmodern blev jag mätt :)

Ok, samma här.. då mindes jag fel.. var ju 5 år sen jag var gravid ;)
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-11-05 21:44:16 följande:

Ok, samma här.. då mindes jag fel.. var ju 5 år sen jag var gravid ;)

Man kan ju inte komma ihåg allt heller ;) men vilken fin mage du har!
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-11-05 15:15:10 följande:

Gjorde min första sf mätning idag, 26 cm i v 25+0. Det jag däremot missade att fråga min BM var är var på kurvan jag är i nuläget? Någon som har koll på detta? =)

jag är i vecka 24+3 idag, sf måttet idag var 22cm, med mitt första barn denna vecka var sf måttet 20cm, idag låg jag över understa kurvan och förra graviditeten under understa kurvan och fick därför gå på tätare kontroller för att se så magen växte! så du behöver iaf inte oroa dej för att du har liten mage :)
    Mitt första barn (då min mage var liten) vägde 2985g när han kom ut så nog därför magen aldrig blev jätte stor också :) blir spännande och se hur lillebror i magen blir, tyngre tror jag :)
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-05 21:59:37 följande:

jag är i vecka 24+3 idag, sf måttet idag var 22cm, med mitt första barn denna vecka var sf måttet 20cm, idag låg jag över understa kurvan och förra graviditeten under understa kurvan och fick därför gå på tätare kontroller för att se så magen växte! så du behöver iaf inte oroa dej för att du har liten mage :)

Mitt första barn (då min mage var liten) vägde 2985g när han kom ut så nog därför magen aldrig blev jätte stor också :) blir spännande och se hur lillebror i magen blir, tyngre tror jag :)

Jag var aldrig orolig först över att min mage är liten, men fått så många kommentarer om det och frågan "äter du verkligen ordentligt?" och då började man ju givetvis fundera ;)

Men en sån liten going! Känns det som att lillebror blir tyngre eller är det det lite större måttet som får dig att tro det? Detta är ju så intressant! :)
  • Sandramammatill2
    lillterror skrev 2015-11-05 22:14:57 följande:
    Jag var aldrig orolig först över att min mage är liten, men fått så många kommentarer om det och frågan "äter du verkligen ordentligt?" och då började man ju givetvis fundera ;)

Men en sån liten going! Känns det som att lillebror blir tyngre eller är det det lite större måttet som får dig att tro det? Detta är ju så intressant! :)
    okej, det förstår jag!! :)

Främst är det väl måttet, men känner mej också tyngre och tycker ju att magen känns så stor om jag jämför!
    Nu är ju magen inte så mycket större då enligt måttet, men som sagt, det blir en överraskning! :)
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-11-05 22:22:01 följande:

okej, det förstår jag!! :)

Främst är det väl måttet, men känner mej också tyngre och tycker ju att magen känns så stor om jag jämför!

Nu är ju magen inte så mycket större då enligt måttet, men som sagt, det blir en överraskning! :)

Hur ligger du till viktmässigt då om du jämför graviditeterna? Har du ökat ungefär lika mycket? :) tycker detta är styggt fascinerande ^^
  • Erna90
    lillterror skrev 2015-11-05 17:22:26 följande:

Mysigt! Har du en "stor eller liten" mage i nuläget? =)

Svårt att säga, vissa dagar tycker jag att jag är jättestor medan jag andra dagar känner att kulan inte är så stor än så länge. Inte jämfört så mkt med bilder på andra heller får jag erkänna

Får se om det funkar att få med en bild på kvällsmagen innehållande bebis och pizza, vecka 26+1 idag!!

• Erna90
    lillterror skrev 2015-11-05 20:34:18 följande:

V10+0 vs v25+0

Såg bilden på din mage nu och då känner jag mig rätt stor i jämförelse!!!!
Svar på tråden BF februari 2016