• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror

Jag led av illamående som hette duga fram till v11-12 ungefär, sen försvann det sakta men säkert. Men nu har jag mått sjukt illa igen sen ett par, tre dagar tillbaka? Någon som känner igen sig? Är i v29 och har i övrigt inga problem med t.ex halsbränna och sura uppstötningar. vill bara spy?

• Februari16

Hej tjejer, jag ligger däckad med feber och hostan från helvetet.. Får så ont i ryggen och magen av att hosta hela tiden Liten bökar runt som vanligt men jag har mycket sammandragningar och det har kommit blod på pappret när jag har varit på toaletten. Det borde ju vara för att jag hostar så men det känns ändå lite olustigt. Är i vecka 31 i morgon. Överreagerar jag eller borde jag rådgöra med förlossningen? Vad säger ni?

• Mamma till två gullegrisar
    Februari16 skrev 2015-11-28 11:08:28 följande:

Hej tjejer, jag ligger däckad med feber och hostan från helvetet.. Får så ont i ryggen och magen av att hosta hela tiden Liten bökar runt som vanligt men jag har mycket sammandragningar och det har kommit blod på pappret när jag har varit på toaletten. Det borde ju vara för att jag hostar så men det känns ändå lite olustigt. Är i vecka 31 i morgon. Överreagerar jag eller borde jag rådgöra med förlossningen? Vad säger ni?

Jag hade definitivt ringt. Iallafall så har du fått råd. Alltid bättre att ringa extra gång..

Hoppas du mår bättre snart..
  • idm

Usch! Krya på dig! :) Jag hade ringt och rådfrågat så kan de avgöra om du ska in på kontroll eller inte :)

Kram!
  • Larselisa

zezzan81 - ja det är klart att man ska se det positivt med livlig bebis :)

lillterror - jag har läst att det är vanligt att illamåendet kan komma tillbaka just vid den här tiden då det blir extra mycket hormoner. Jag har mått lite mer illa nu än för någon vecka sen.

• minneli

Jag tycker absolut du ska ringa förlossningen. Hur har det gått?
  • idm

Förra onsdagen gick jag in i vecka 30 och PANG så kändes det som att jag blev supergravid. Trötthet, ansträngande att ta sig upp från golvet, vända sig i sängen är kämpigt, helt plötsligt blev jag väldigt osmidig och otymplig, haha. Någon som upplevt detsamma?

• Linda8110
    idm skrev 2015-11-30 15:59:04 följande:

Förra onsdagen gick jag in i vecka 30 och PANG så kändes det som att jag blev supergravid. Trötthet, ansträngande att ta sig upp från golvet, vända sig i sängen är kämpigt, helt plötsligt blev jag väldigt osmidig och otymplig, haha. Någon som upplevt detsamma?

Haha yes! Som ett brev på posten :) Går dock lättare på morgonen och förmiddagen och blir värre under dagen.
  • idm
    Linda8110 skrev 2015-11-30 19:47:17 följande:

Haha yes! Som ett brev på posten :) Går dock lättare på morgonen och förmiddagen och blir värre under dagen.

Ja att det känns lättare på morgonen håller jag med om :) på eftermiddagen och kvällen känner jag mig väldigt slut. Jobbet tar betydligt mer på kroppen nu än tidigare, vilket iofs inte är så konstigt :) Längtan efter ledigheten är stor! :)
  • Mamma till två gullegrisar

Hur går det för dig?
Svar på tråden BF februari 2016