• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Bm i morn , vecka 32 nu inte långt kvar ;) börjar ni känna er nervösa nu ni förstföderskor ?:)

• zezzan81
    Hedisen skrev 2015-11-24 10:00:49 följande:

Tja brudar! Känner själv att jag inte varit så aktiv i denna tråd men just nu behöver jag bara få skriva av mig lite, få lite reflektioner och höra andras erfarenheter.

Usch, är i v30 (29+0) och ligger på förlossningen med kraftiga förvärkar, kom in igårkväll och fick stanna. Trodde själv att de inte var nå allvarligt och att dom typ skulle skicka hem mig i dörren. Men så är läget, här ligger jag. Alldeles för tidigt för såna värkar, och min lillkorvs hjärtfrekvens sjunker vid varje värk för att sedan gå upp igen när värken är över. Har en livmodertapp på 27 mm (normalt? ) och är öppen 1 cm.. väntar på läkaren som ska göra ny undersökning och nytt ultraljud. Korven har även fixerat sig.. bör jag vara orolig? Någon som varit med om liknande? Som förstföderska är allt sånt här nytt och läskigt, man fattar ju inte hälften av vad dom pratar om :p

Hur har det gått för dig? Hoppas ni mår bra!
  • lillterror

Så gick vi in i v29 idag jag och pyret =) magen börjar bli lite i vägen måste jag väl erkänna! ^^
  • zezzan81
    lillterror skrev 2015-11-26 05:36:43 följande:

Så gick vi in i v29 idag jag och pyret =) magen börjar bli lite i vägen måste jag väl erkänna! ^^

Härligt! Här gick in i v 29 igår och jag måste säga att jag har lite svårt att förstå hur hon ska kunna bli större där inne när det redan känns rätt fullt därinne;)
  • lillterror
    zezzan81 skrev 2015-11-26 06:34:30 följande:

Härligt! Här gick in i v 29 igår och jag måste säga att jag har lite svårt att förstå hur hon ska kunna bli större där inne när det redan känns rätt fullt därinne;)

Haha så känner jag med! Märker redan nu att sparkarna mer och mer blir till knuffar istället och hela magen vrider sig när hon sträcker sig och rullar runt ;) min magsäck känns upptryckt till brösten med =) ska bli spännande att få mäta sf nästa vecka!
  • Lysmasken

Hur mycket känner ni av era bebis i magen? Tycker att min sover ganska mycket

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2015-11-26 07:15:54 följande:

Min bäbis är också väldigt lugn av sig, kan ju bara hoppas det fortsätter efter förlossningen ;)
  • Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2015-11-26 07:15:54 följande:

Vilken vecka är du i? Min är också ganska lugn av sig. Var hos bm i tisdags och förklara som det var, att det är lite lugnare där inne nu. Hon lyssnade på hjärtljuden extra länge och när bebisen sparkade under tiden så gick hjärtljuden upp, vilket det ska enligt henne.. fick extra tid på tisdag för att lyssna. Hon sa också att ungefär 10 ggr om dagen ska man känna. Är man orolig så är det bättre och ringa förlossningen.

Jag känner nog ungefär 10 ggr om dagen. Dock inte så hårda/tydliga sparkar. . Ibland självklart men inte alltid. Samt att det är nog mycket plats kvar. Känner liksom inte som ni andra som skrivit att det känns fullt. Men det kommer väl :) går in i v28 imorgon.
  • Anonym (orolig)

Allt gick bra hos bm, mätte 28 cm i vecka 31. Tycker ja är väldigt liten men hon säger de är bra så å ja håller mig lite under den blå linjen .var i vecka 24+4 23,5 cm vecka 28+4 26,5 cm å vecka 31+1 28 cm. Vad är era mått?

• Hedisen

Tack för alla svar, har haft lite fullt upp och ej kunnat skriva. Men bebis mår bra, kvar i tryggt förvar i magen & värkarna har stoppats. Nu är det vila som gäller! :) har en fullt frisk liten pojke i magen har 3 olika barnmorskor konstaterat vid 3 olika ul nu! Lyckan är total! <3 ska komma in igen om jag märker av att det börjar igen för då kan det gå fort sa dom. Han vill tydligen ut snabbt :p

Svar på tråden BF februari 2016