• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    Lysmasken skrev 2015-11-26 07:15:54 följande:

Hur mycket känner ni av era bebis i magen? Tycker att min sover ganska mycket

Kan nästan klocka när Pyret är vaken haha. Kl 05, 14 o 20 är det aktivitet som märks av, annars inget jag Märker iaf.
  • Sickan5
    Hedisen skrev 2015-11-26 11:57:10 följande:

Tack för alla svar, har haft lite fullt upp och ej kunnat skriva. Men bebis mår bra, kvar i tryggt förvar i magen & värkarna har stoppats. Nu är det vila som gäller! :) har en fullt frisk liten pojke i magen har 3 olika barnmorskor konstaterat vid 3 olika ul nu! Lyckan är total! <3 ska komma in igen om jag märker av att det börjar igen för då kan det gå fort sa dom. Han vill tydligen ut snabbt :p

Men va skönt att allt är bra och att han stanna kvar i magen ett tag till ialf.
  • minneli

Jag känner av rörelser väldigt ofta och vaknar av rörelser oxå. Han kan få till riktiga sparkar nu som man rycker till av och jag behöver inte sätta mig eller lägga mig ner längre för att känna ngt. Men det kanske är som det var på ultraljudet för ungen var ju inte stilla en sekund. :P

• idm
    minneli skrev 2015-11-26 20:31:19 följande:

Jag känner av rörelser väldigt ofta och vaknar av rörelser oxå. Han kan få till riktiga sparkar nu som man rycker till av och jag behöver inte sätta mig eller lägga mig ner längre för att känna ngt. Men det kanske är som det var på ultraljudet för ungen var ju inte stilla en sekund. :P

Samma här, en väldigt livlig bebis :) Fast jag vaknar inte av rörelser, jag sover fortfarande som en stock på natten, haha :)
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2015-11-26 11:44:16 följande:

Allt gick bra hos bm, mätte 28 cm i vecka 31. Tycker ja är väldigt liten men hon säger de är bra så å ja håller mig lite under den blå linjen .var i vecka 24+4 23,5 cm vecka 28+4 26,5 cm å vecka 31+1 28 cm. Vad är era mått?

Jag har hela tiden legat på den övre kurvan :) Ska till bm imorgon så vi får se vad måttet hamnar på då :) är idag i vecka 30 (29+1). Min bm har hela tiden sagt att det viktigaste är att man följer sin egen kurva. Skulle något avvika så görs extra ultraljud :)
  • Larselisa

Är det bara jag som har en bebis som typ aldrig är stilla? Hon sparkar och rör sig och har hicka nästan dygnet runt. Blir såklart orolig att det är nåt fel för hon är så aktiv. Alla inom sjukvården säger bara att det är positivt. Men jag vet ju att ju livligare i magen desto livligare barn. Det är den erfarenheten jag har. Snälla berätta om någon har en annan erfarenhet än jag.

Jag är nu i vecka 29 och det börjar bli trångt men då tycker flickan att hinnan sträcka på sig :)

• minneli
    Larselisa skrev 2015-11-26 21:10:19 följande:

Är det bara jag som har en bebis som typ aldrig är stilla? Hon sparkar och rör sig och har hicka nästan dygnet runt. Blir såklart orolig att det är nåt fel för hon är så aktiv. Alla inom sjukvården säger bara att det är positivt. Men jag vet ju att ju livligare i magen desto livligare barn. Det är den erfarenheten jag har. Snälla berätta om någon har en annan erfarenhet än jag.

Jag är nu i vecka 29 och det börjar bli trångt men då tycker flickan att hinnan sträcka på sig :)

Min bäbis rör sig jättemkt, mer än mina två tidigare graviditeter. Jag är i vecka 28.
    Vet inte om jag känner mer pga att moderkakan ligger långt ner. Ska på extra ul om typ 3 veckor för att kolla om moderkakan flyttat sig.
  • Februari16
    Hedisen skrev 2015-11-26 11:57:10 följande:

Tack för alla svar, har haft lite fullt upp och ej kunnat skriva. Men bebis mår bra, kvar i tryggt förvar i magen & värkarna har stoppats. Nu är det vila som gäller! :) har en fullt frisk liten pojke i magen har 3 olika barnmorskor konstaterat vid 3 olika ul nu! Lyckan är total! <3 ska komma in igen om jag märker av att det börjar igen för då kan det gå fort sa dom. Han vill tydligen ut snabbt :p

Skönt att höra att läget är under kontroll!

Ser att ni diskuterar mer eller mindre livliga småttingar. Här är det som mest livat runt lunchtid och sena kvällar/nätter. Så mysigt!

För tillfället är jag riktigt jäkla förkyld. Och det är väl inte hela världen iofs men det gör så ont att hosta hela tiden
  • zezzan81
    Larselisa skrev 2015-11-26 21:10:19 följande:

Har haft samma funderingar själv då hon är helt vild:). Ibland känns det som jag måste lägga mig ner, smeka lugnande över magen och säga åt henne att ta det lite lugnt:)) Men tänker att vi ska vara glada att vi har pigga bebisar där inne..
Svar på tråden BF februari 2016