Penguinlover skrev 2015-11-24 11:03:41 följande:
Idag är jag irriterad. På jobbet är det många som frågar när det är dags och det är ju inget konstigt med det. Däremot är jag trött på att höra negativa kommentarer. Ett exempel är då jag på frågan hur jag mår svarat att jag mår bra och då får höra att det kan ändras väldigt snabbt. Idag fick jag höra kommentaren "det är vad du tror ja" när jag svarade på frågan om hur länge jag ska jobba. Har man inget trevligt att säga kan man väl vara tyst? Dessutom är det många kommentarer om min storlek vilket också irriterar mig. Många har frågat hur det kan vara så långt kvar med den magen och ett par gånger har jag fått frågan om jag är säker på att det inte är tvillingar. Det känns konstigt att så många kommenterar min kropp och dessutom antyder att den inte är "normal". Hur tänker folk egentligen? Jag blir nästan orolig för att jag ska vara onormalt stor, men när jag var hos barnmorskan för två veckor sedan i vecka 26 var mitt sf-mått 24 cm vilket jag har förstått inte är större än medel.
Du, jag är i v 33 och har fått höra allt du hör också.
Att magen är jättestor osv, men även att det bara PR magen som är stor-och får man inte jättestor rumpa och lår så gör ju det att magen ser större ut också!
Men vet du vad, jag mår fortfarande fysiskt bra, och jag ska jobba ungefär tre veckor till och sedan ta ut semester. SF mått 26 i v 25, 29 i v 29 och 31 i v 32.
Olyckskorpar älskar att kraxa men det är faktiskt möjligt att må ganska bra rätt länge. Alla blir inte jättesjuka eller totalt orörliga eller går upp 30 kilo.
Har tagit lite i taget och tänkt att snart blir det nog värre men nu är jag snart framme vid hemgång tre veckor innan bf och känner att det kommer jag lösa utan problem!