• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Jennsan84

Bf februari 16-Göteborg heter den om man kanske kan söka. Nä ingen anledning utan folk slutade bara skriva vet ej varför. Men kanske dags att väcka den till liv :)

EmmJay skrev 2015-11-18 22:36:33 följande:

Hej! Finns det någon anledning att Du inte är aktiv i gruppen? Hur hittar man den? Endast inbjudan?

• lillterror
    idm skrev 2015-11-18 22:07:25 följande:

Ja de är väldigt bra och förstående :) De har själva gått igenom en graviditet under tiden de jobbat på förskola :) Åå jag kan tänka mig att det börjar bli lite tröttsamt då du inte kan göra det du vill pga foglossning. Kan den bli bättre på något sätt? Ja jag ser fram emot att få julstöka :) Sen har jag syskon och vänner som är hemma på föräldraledighet som jag tänkt umgås en massa med :) Sen vila och fixa det sista inför bebis ankomst :)

Ja den är helt klart bättre nu än när jag jobbade! Vila är vad som gäller, så lugnar det sig =) så tar jag det löjligt lugnt i några dagar så klarar jag av att åka och handla och greja lite sen följs det av några soffdagar igen innan jag är laddad för en ny halvt aktiv dag.

Gud vad härligt för dig! Och vad bra att flera går hemma på ledighet samtidigt så man får den sociala biten =) låter som att du har lagt upp det riktigt bra ;)
  • minneli

Hur har nu det med halsbränna? Den blir bara värre och värre nu för mig, är i vecka 27 nu.

• idm
    lillterror skrev 2015-11-19 11:14:24 följande:

Ja den är helt klart bättre nu än när jag jobbade! Vila är vad som gäller, så lugnar det sig =) så tar jag det löjligt lugnt i några dagar så klarar jag av att åka och handla och greja lite sen följs det av några soffdagar igen innan jag är laddad för en ny halvt aktiv dag.

Gud vad härligt för dig! Och vad bra att flera går hemma på ledighet samtidigt så man får den sociala biten =) låter som att du har lagt upp det riktigt bra ;)

Skönt att du trots all smärta kan vila dig till orken att göra lite saker ändå :)

Ja, det känns bra minsann :)

Jag ska till gekås nästa vecka, har tagit ledigt även dagen efter just för att jag inte vet hur kroppen kommer reagera efter en heldag ståendes :)
  • idm
    minneli skrev 2015-11-21 22:33:06 följande:

Hur har nu det med halsbränna? Den blir bara värre och värre nu för mig, är i vecka 27 nu.

Jag började få lite halsbränna för någon vecka sedan, är i vecka 29 nu :) Men halsbrännan är inget jag får varje dag utan ca 1-2 kvällar i veckan. Tycker att halsbrännan är vidrig och har aldrig tidigare haft det. Tar du några tabletter för den? :)
  • minneli
    idm skrev 2015-11-22 08:44:32 följande:
    Jag började få lite halsbränna för någon vecka sedan, är i vecka 29 nu :) Men halsbrännan är inget jag får varje dag utan ca 1-2 kvällar i veckan. Tycker att halsbrännan är vidrig och har aldrig tidigare haft det. Tar du några tabletter för den? :)
    Jag tar gaviscontabletterna. Det blir värst på kvällarna för mig och absolut värst kan det bli precis när jag lägger mig ner i sängen.
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-11-21 22:33:06 följande:

Det har jag också rätt ofta. Avskyr det.. är också i v27 nu.
  • ZS8

Hej! Kul att hitta hit. Är i v. 27 och bf 24 februari. Bor i Göteborg och hade mer än gärna velat prata med andra blivande mammor i samma situation som mig ????

• Jennsan84
    ZS8 skrev 2015-11-23 08:00:45 följande:

Hej! Kul att hitta hit. Är i v. 27 och bf 24 februari. Bor i Göteborg och hade mer än gärna velat prata med andra blivande mammor i samma situation som mig ????

Hej och välkommen :) Hra bf 10 feb och bor också i gbg. Vilken MVC går du på? är du nöjd? hur mår du än så länge?
  • Hedisen

Tja brudar! Känner själv att jag inte varit så aktiv i denna tråd men just nu behöver jag bara få skriva av mig lite, få lite reflektioner och höra andras erfarenheter.

Usch, är i v30 (29+0) och ligger på förlossningen med kraftiga förvärkar, kom in igårkväll och fick stanna. Trodde själv att de inte var nå allvarligt och att dom typ skulle skicka hem mig i dörren. Men så är läget, här ligger jag. Alldeles för tidigt för såna värkar, och min lillkorvs hjärtfrekvens sjunker vid varje värk för att sedan gå upp igen när värken är över. Har en livmodertapp på 27 mm (normalt? ) och är öppen 1 cm.. väntar på läkaren som ska göra ny undersökning och nytt ultraljud. Korven har även fixerat sig.. bör jag vara orolig? Någon som varit med om liknande? Som förstföderska är allt sånt här nytt och läskigt, man fattar ju inte hälften av vad dom pratar om :p

Svar på tråden BF februari 2016