• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-12-21 15:50:20 följande:

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

Skönt att slippa ks.

Imorgon är det glukosbelastning och träff med bm. Nästa tisdag är det nytt ul för att kolla om moderkakan flyttat sig.
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-21 23:10:33 följande:
    Skönt att slippa ks.

Imorgon är det glukosbelastning och träff med bm. Nästa tisdag är det nytt ul för att kolla om moderkakan flyttat sig.
    Hade du kollat en gång om den flyttat sig eller blir det här första gången?
    minneli skrev 2015-12-21 23:13:34 följande:

Hade du kollat en gång om den flyttat sig eller blir det här första gången?

Nej blir första ul efter rul som jag gör nästa vecka då jag är i v32.

Hade det likadant med min son och då hade den flyttat sig. Förhoppningsvis så får vi reda på könet då med :)
  • Februari16
    minneli skrev 2015-12-21 15:50:20 följande:

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

Härligt att allt såg bra ut!
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-21 23:10:33 följande:

Skönt att slippa ks.

Ni som har gjort eller ska göra glukosbelastning, varför gör ni det? Har ni legat högt i socker under graviditeten eller har det med nåt annat att göra? Min bm har inte sagt nåt än om att jag borde göra det.

För övrigt så såg allt bra ut hos bm idag. Magen har gjort ett litet skutt uppåt och mätte 33 cm :O Positivt var också att liten är ruckbar och knappt det!
    Februari16 skrev 2015-12-21 23:33:29 följande:

Härligt att allt såg bra ut! Ni som har gjort eller ska göra glukosbelastning, varför gör ni det? Har ni legat högt i socker under graviditeten eller har det med nåt annat att göra? Min bm har inte sagt nåt än om att jag borde göra det.

För övrigt så såg allt bra ut hos bm idag. Magen har gjort ett litet skutt uppåt och mätte 33 cm :O Positivt var också att liten är ruckbar och knappt det!

I vårt landsting görs det om man har övervikt. Därför görs det. Så nu sitter jag här och väntar ut mina två timmar. Har precis lyssnat på bebis :)

Sf-måttet var 30-31.. är i v 31 nu. Nästa tid förutom ul är när jag är i v34.

Vilken vecka är du i ?
  • GameOfLife
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-22 08:51:20 följande:

I vårt landsting görs det om man har övervikt. Därför görs det. Så nu sitter jag här och väntar ut mina två timmar. Har precis lyssnat på bebis :)

Vilken vecka är du i ?

Jag gjorde glukosbelastning förra veckan, de där 2 timmarna är så tråkiga! Lycka till! :)
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-22 08:51:20 följande:

Vilken vecka är du i ?

Okej, det kanske är olika från landsting till landsting då Hoppas att belastningen gick bra!

Jag är i vecka 33+2 idag
  • minneli

Jag får göra glukosbelastning eftersom min mamma och lillasyster har diabetes.
    Men som tur är har det gått bra båda gångerna. Första graviditeten gjorde jag ingen men så tror jag faktiskt att jag glömde säga att de hade diabetes.

• sladda

Här gör alla glukosbelastning ;)

Var hos BM idag. V31 o SF mått 30 å den har lagt si med huvudet neråt så hoppas den håller sig så :)

• Lysmasken

Får göra Glucosbelastning pga övervikt. Aldrig haft en tendens till diabetes med något utav barnen.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
Svar på tråden BF februari 2016