• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-21 07:53:52 följande:

Usch det låter inge vidare :( Kan en gravidkudde hjälpa mot foglossningen när du sover?

Jag sover fortfarande bra, vaknar ca 1 gång per natt pga toalettbesök. Jag hoppas att det håller i sig. Däremot vaknar jag väldigt tidigt och kan inte somna om, men det gjorde jag redan innan graviditeten.

Testat gravidkudde och även att bulla upp med vanliga kuddar, men jag behöver kissa ungefär fyra gånger per natt (galet haha), och då är det ett mindre helvete att lyckas få bort kuddar och kunna ta sig ut ur sängen. Jag fick väcka sambon enbart för att få hjälp att komma upp. Utan kuddar så blir det lite mer obekvämt men jag kan iaf ta mig i och ur sängen själv då ;) men jag tycker nog oförmågan att kunna somna om är aningen värre än smärtan :)

Åh så skönt! Håller tummarna för att det håller i sig för dig! En stor fördel att kunna vara hyfsat utvilad inför vad som komma skall =)
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 06:58:36 följande:

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

Jag tycker det låter som att din kropp övar sig inför förlossningen. Jag är i v32 imorgon och har haft lika nu senaste veckan. Brukar om det går lägga mig ner och se så att det går över.
  • minneli

Jag sover jättekonstigt och mina drömmar är helt psyko! Har svårt att urskilja vad som hänt och inte när jag vaknar också.. Haha.

Idag ska jag strax på ultraljud för att kolla om moderkakan har flyttat sig uppåt eller inte. Annars kan det bli kejsarsnitt. Sen efter der ska jag till bm.

• idm
    minneli skrev 2015-12-21 08:39:55 följande:

Jag sover jättekonstigt och mina drömmar är helt psyko! Har svårt att urskilja vad som hänt och inte när jag vaknar också.. Haha.

Idag ska jag strax på ultraljud för att kolla om moderkakan har flyttat sig uppåt eller inte. Annars kan det bli kejsarsnitt. Sen efter der ska jag till bm.

Sånna drömmar hade jag mycket i början och i mitten av graviditeten, haha. Väldigt konstigt. Jag hoppas att allt ser bra ut :) Lycka till! :)
  • Februari16
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 06:58:36 följande:

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

Förlossningen kan absolut starta utan att vattnet har gått men det mest troliga är att du har förvärkar. Ring förlossningen eller din bm och rådgör med dom om du känner dig orolig Lycka till!
    lillterror skrev 2015-12-21 07:06:57 följande:

Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?

Här är en till med usel sömn Jag sover max en halvtimme/timme åt gången och sen är det antingen dags att kissa eller att vända på sig. Och att vända sig är ju ett helt projekt i dessa dagar Ibland undrar jag hur man ska orka tiden som är kvar (7 veckor)...
  • minneli

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

• lillterror
    Februari16 skrev 2015-12-21 09:15:57 följande:

Förlossningen kan absolut starta utan att vattnet har gått men det mest troliga är att du har förvärkar. Ring förlossningen eller din bm och rådgör med dom om du känner dig orolig Lycka till!Här är en till med usel sömn Jag sover max en halvtimme/timme åt gången och sen är det antingen dags att kissa eller att vända på sig. Och att vända sig är ju ett helt projekt i dessa dagar Ibland undrar jag hur man ska orka tiden som är kvar (7 veckor)...

Haha så är det här med! Förstår inte hur man kan vara så kissnödig? Jag är ruskigt tacksam över att vara hemma på dagarna så man kan vila en stund eftersom det inte går att sova. Skönt att sambon har semester i tre veckor nu med så jag får ännu mer hjälp i vardagen =)
  • idm
    minneli skrev 2015-12-21 15:50:20 följande:

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

Vad härligt att allt såg bra ut :) jag går in i vecka 34 imorgon och hade sf mått 34 för en vecka sedan. Tankar kring en väldigt stor bebis börjar snurra runt. Men vet att det är betydligt mer än sf mått som spelar in :) Men kan ändå inte undgå att bli lite nervös..
  • Anonym (orolig)

Väldigt va alla verkar vara stora å ha jätte stor mage :p Jag ör i vecka 35 å hade sf mått 29,5 i vecka 33+1. Bm sa att ja kommer få en söt liten tös som kommer väga runt 3 kilo, gött de så slipper de göre så ont ;)

• Mamma till två gullegrisar
    lillterror skrev 2015-12-21 07:06:57 följande:

Hur har ni andra det med sömnen nu? Jag sover verkligen uruselt sen ett par veckor tillbaka! Foglossningen är en bidragande orsak, men även konstiga drömmar och oförmåga att kunna somna om?

Sover dåligt från och till.. drömmer galna drömmar annars ok. Svårt att somna om igen direkt om jag vaknar. .
Svar på tråden BF februari 2016