• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Pyltet
    Februari16 skrev 2015-12-24 00:58:03 följande:

God jul alla blivande februarimammor!! Hoppas att alla får en lugn och skön julhelg

God jul allihop, jag ser så fram emot nästa år. Längtar så efter alla mysstunder. Bästa julklappen nånsin även om den kommer lite sent ;)
  • Februari16

Hej allihopa och god fortsättning! Här börjar det att hända grejer... var på förlossningen igår med regelbundna sammandragningar och nu har slemproppen gått också. Har fått bricanyl mot sammandragningarna och försöker att ta det så lugnt som möjligt. Läkaren sa att det kan sätta igång om några dagar eller om några veckor men han trodde inte att jag skulle gå tiden ut (fast det vet man ju faktiskt aldrig!). Så nu får vi bara vänta...

• Pyltet
    Februari16 skrev 2015-12-28 01:15:59 följande:

Hej allihopa och god fortsättning! Här börjar det att hända grejer... var på förlossningen igår med regelbundna sammandragningar och nu har slemproppen gått också. Har fått bricanyl mot sammandragningarna och försöker att ta det så lugnt som möjligt. Läkaren sa att det kan sätta igång om några dagar eller om några veckor men han trodde inte att jag skulle gå tiden ut (fast det vet man ju faktiskt aldrig!). Så nu får vi bara vänta...

Vad spännande :) vilken vecka är du i? Är det inte för tidigt?
  • Februari16
    Pyltet skrev 2015-12-28 01:34:04 följande:

Vad spännande :) vilken vecka är du i? Är det inte för tidigt?

Vecka 34+1 så visst är det för tidigt. Jag vill att han ska stanna där inne i minst två veckor till iaf. Men under kvällen har jag börjat få molvärk i ryggen och magen är körig så jag vet inte vad jag ska tro
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 01:15:59 följande:

Åå se där! Hur känner du för en eventuellt för tidig förlossning? Hur mår du nu? Hur känns kroppen? :) Uppdatera oss gärna om du har möjlighet :)
  • Februari16
    idm skrev 2015-12-28 07:19:03 följande:

Åå se där! Hur känner du för en eventuellt för tidig förlossning? Hur mår du nu? Hur känns kroppen? :) Uppdatera oss gärna om du har möjlighet :)

Samtidigt som jag självklart vill att han stannar där inne och mognar till sig lite mer så känns det ändå tryggt att vi har kommit så långt som vecka 34. Fysiskt så känns det ungefär som om en ångvält hade kört över mig Det molar i rygg och mage och drar i ljumskarna men det känns ändå helt okej
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 08:24:09 följande:

Samtidigt som jag självklart vill att han stannar där inne och mognar till sig lite mer så känns det ändå tryggt att vi har kommit så långt som vecka 34. Fysiskt så känns det ungefär som om en ångvält hade kört över mig Det molar i rygg och mage och drar i ljumskarna men det känns ändå helt okej

Okej :) Jag håller tummarna för att bebis stannar någon vecka till :)

Nu när du skrivit att slemproppen lossnat och att något kan vara på g så blev det lite som ett "jises allt detta är på riktigt och kommer hända för mig med snart". Haha. Nog för att man vet att man är gravid men ovissheten om när, hur, vart, osv förlossningen kommer dra igång har ännu bara varit en tanke som nu sakta men säkert börjar bli verklighet, haha!
  • Februari16
    idm skrev 2015-12-28 08:54:58 följande:

Okej :) Jag håller tummarna för att bebis stannar någon vecka till :)

Nu när du skrivit att slemproppen lossnat och att något kan vara på g så blev det lite som ett "jises allt detta är på riktigt och kommer hända för mig med snart". Haha. Nog för att man vet att man är gravid men ovissheten om när, hur, vart, osv förlossningen kommer dra igång har ännu bara varit en tanke som nu sakta men säkert börjar bli verklighet, haha!

Tack Haha, jag vet. Man har liksom skjutit det framför sig och tänkt att det är så långt kvar men det är det ju verkligen inte!
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 08:57:42 följande:

Tack Haha, jag vet. Man har liksom skjutit det framför sig och tänkt att det är så långt kvar men det är det ju verkligen inte!

Hur reagerade du när slemproppen gick? :)

Ja snart är äntligen våra små bebisar här. Spännande och overkligt :)
  • Februari16
    idm skrev 2015-12-28 09:01:10 följande:

Hur reagerade du när slemproppen gick? :)

Ja snart är äntligen våra små bebisar här. Spännande och overkligt :)

Med stor förvåning och misstänksamhet "är det där..? Näää... kan det vara..? Nej det kan det väl inte..?" Men desto mer har lossnat sedan dess och dessutom fick läkaren ut (ursäkta den vidriga detaljen) en hel klump vid undersökningen :-O
Svar på tråden BF februari 2016