• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-28 19:50:08 följande:

Lillterror: jag har oxå haft så några ggr att d känns som man får en stöt typ men de går över ganska snabbt men är obehagligt , vad de är det vet jag inte , min bebis låg med me huve neråt å har gjort de senaste 3 ggr men inte fixerat då de var ruck bart, men va de är har jag ingen aning om inte brytt mig om att fråga heller :p haha

Bebisen kan ligga med huvudet nedåt i tre olika lägen, kan man säga Rörligt, ruckbart och fixerat. Rörligt säger nog sig självt vad det innebär men ruckbart så är huvudet en bit ner i bäckenet men det går fortfarande att rucka på det och är huvudet fixerat, ja då sitter det där det sitter
  • lillterror
    Februari16 skrev 2015-12-28 19:48:20 följande:

Kan det vara liten som "borrar" sig nedåt kanske?

Är lite inne på det faktiskt, att det kanske är en fixering som pågår =) under dessa dagar så har min foglossning blivit lite lättare, det kan tydligen ske vid fixering eftersom bäbisen då stabiliserar bäckenet inifrån =) ska bli spännande på onsdag när bm kollar läget :)
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-28 19:50:08 följande:

Lillterror: jag har oxå haft så några ggr att d känns som man får en stöt typ men de går över ganska snabbt men är obehagligt , vad de är det vet jag inte , min bebis låg med me huve neråt å har gjort de senaste 3 ggr men inte fixerat då de var ruck bart, men va de är har jag ingen aning om inte brytt mig om att fråga heller :p haha

Ah styggt obehagligt är det ^^ längtar till onsdag så jag får veta hur det ligger till i lilla magen =)
  • idm

Åå i eftermiddag blev jag så överraskad med en fantastisk babyshower av mina vänner :) Känns helt fantastiskt att ens vänner längtar efter vår lilla gosse :) Känns verkligen speciellt att bli firad på detta sättet :) Något jag längtat efter då jag själv tidigare anordnat babyshower för några av mina vänner :) Att jag ska bli mamma blir mer och mer verkligt!

• idm
    lillterror skrev 2015-12-28 19:24:24 följande:

Apropå absolut ingenting, jag har börjat få lite som smärtande ilningar i underlivet dom senaste dagarna. Lite som att jag får en stöt så går det över och kommer snart igen. Kan det vara bäbis som klämmer på någon nerv? Var hos bm för två veckor sen och då låg bäbis vänd åt rätt håll men inte fixerad. Ska till bm på onsdag igen, hon har säkert ett bra svar men någon kanske har känt samma och vet vad det kan röra sig om? =)

Dessa "stötar" har jag med börjat känna av till och från. Stod i appen från libero att det är vanligt att känna så nu :) tror det stod under vecka 32 eller 33 :) en väldigt märklig känsla.
  • Erna90
    Februari16 skrev 2015-12-28 09:06:20 följande:

Med stor förvåning och misstänksamhet "är det där..? Näää... kan det vara..? Nej det kan det väl inte..?" Men desto mer har lossnat sedan dess och dessutom fick läkaren ut (ursäkta den vidriga detaljen) en hel klump vid undersökningen :-O

Oj! Det har minsann börjat hända grejer för vissa i gruppen nu

Jag har funderingar har på om det kan vara slemproppen som gått för mig med, men lite i taget. Kan tydligen förekomma? Den kan visst återbildas med (är ju lite tidigt än, 33+5)!? Är dock osäker på hur den ser ut egentligen!? Och hur mkt kommer det liksom?
  • Februari16
    Erna90 skrev 2015-12-28 21:26:13 följande:

Oj! Det har minsann börjat hända grejer för vissa i gruppen nu

Jag har funderingar har på om det kan vara slemproppen som gått för mig med, men lite i taget. Kan tydligen förekomma? Den kan visst återbildas med (är ju lite tidigt än, 33+5)!? Är dock osäker på hur den ser ut egentligen!? Och hur mkt kommer det liksom?

På mig så lossnade det en liten bit först, kanske 2x2 cm och då var jag osäker på om det var slemproppen. - och här får alla känsliga blunda - men när den större delen lossnade, som var lite mindre än en knuten näve, så förstod jag var det var. Den var liksom som gelé.. eller typ som en manet.. nä usch förlåt, mindre trevligt samtalsämne :O
  • Mamma till två gullegrisar
    Februari16 skrev 2015-12-28 22:20:18 följande:

På mig så lossnade det en liten bit först, kanske 2x2 cm och då var jag osäker på om det var slemproppen. - och här får alla känsliga blunda - men när den större delen lossnade, som var lite mindre än en knuten näve, så förstod jag var det var. Den var liksom som gelé.. eller typ som en manet.. nä usch förlåt, mindre trevligt samtalsämne :O

Som en vuxen knuten näve ??? Låter väldigt stort. Minns inte det så ;)

Men spännande för dig. Förhoppningsvis så stannar bebisen ett par veckor till..
    idm skrev 2015-12-28 20:59:27 följande:

Åå i eftermiddag blev jag så överraskad med en fantastisk babyshower av mina vänner :) Känns helt fantastiskt att ens vänner längtar efter vår lilla gosse :) Känns verkligen speciellt att bli firad på detta sättet :) Något jag längtat efter då jag själv tidigare anordnat babyshower för några av mina vänner :) Att jag ska bli mamma blir mer och mer verkligt!

Åh så underbart och vilka mysiga vänner :))

God kväll alla..

Imorgon är det dags för mitt extraul. Förhoppningsvis så får vi veta könet :)

Har börjat få ont när jag går. Jag och dottern cykla till stan häromdagen och räckte med 10 minuters strosande i affärerna och började ila neråt. Får sån smärta som strålar ner i blygdbenet. I vänster sida av blygdbenet och smärtan är hemsk. Jag blir alldeles varm i kroppen och magen känns öm. Fy säger jag bara. . Måste vara foglossning va?

Svar på tråden BF februari 2016