• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli

Februari16

Oj, vad spännande!
    Håller du på och bokar för säkerhetsskull hemma då?
    Ska du in på lite tätare koller eller hur gör man?

• lillterror
    Februari16 skrev 2015-12-28 01:15:59 följande:

Hej allihopa och god fortsättning! Här börjar det att hända grejer... var på förlossningen igår med regelbundna sammandragningar och nu har slemproppen gått också. Har fått bricanyl mot sammandragningarna och försöker att ta det så lugnt som möjligt. Läkaren sa att det kan sätta igång om några dagar eller om några veckor men han trodde inte att jag skulle gå tiden ut (fast det vet man ju faktiskt aldrig!). Så nu får vi bara vänta...

Men ojsan! Hoppas lillen stannar inne lite lite till iaf =) hur känns allt då? Är du redo med allt där hemma eller kommer lite panik över allt som ska hinnas fixa innan förlossningen? Gud så spännande! :)
  • Pyltet
    Februari16 skrev 2015-12-28 01:40:54 följande:

Vecka 34+1 så visst är det för tidigt. Jag vill att han ska stanna där inne i minst två veckor till iaf. Men under kvällen har jag börjat få molvärk i ryggen och magen är körig så jag vet inte vad jag ska tro

Men Gud vad spännande, hoppas att allt går bra och enkelt för er oavsett om bebisen kommer nu eller senare. Lycka till med allting:)
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 09:06:20 följande:

Med stor förvåning och misstänksamhet "är det där..? Näää... kan det vara..? Nej det kan det väl inte..?" Men desto mer har lossnat sedan dess och dessutom fick läkaren ut (ursäkta den vidriga detaljen) en hel klump vid undersökningen :-O

Spännande :) behöver du åka in på extra kontroller nu, eller hur fungerar det?
  • Februari16
    minneli skrev 2015-12-28 09:16:43 följande:

Februari16

Oj, vad spännande!

Håller du på och bokar för säkerhetsskull hemma då?

Ska du in på lite tätare koller eller hur gör man?

idm skrev 2015-12-28 10:46:29 följande:

Spännande :) behöver du åka in på extra kontroller nu, eller hur fungerar det?

Inga täta kontroller utan jag hör av mig om något eskalerar, ex tätare sammandragningar eller vattenavgång.
    lillterror skrev 2015-12-28 09:21:00 följande:

Men ojsan! Hoppas lillen stannar inne lite lite till iaf =) hur känns allt då? Är du redo med allt där hemma eller kommer lite panik över allt som ska hinnas fixa innan förlossningen? Gud så spännande! :)

Vi är redo med det praktiska här hemma men däremot kom ju lite oro och nervositet över att gå igenom en förlossning och bli mamma kanske tidigare än vad jag hade räknat med!
    Pyltet skrev 2015-12-28 10:07:31 följande:

Men Gud vad spännande, hoppas att allt går bra och enkelt för er oavsett om bebisen kommer nu eller senare. Lycka till med allting:)

Tack snälla
  • Februari16
    minneli skrev 2015-12-28 16:28:52 följande:

Oj, menade såklart om du boade men jag tror du förstod ändå :)

Haha jäkla autocorrect men ja jag förstod ändå det blir inte så mkt boande som jag skulle önska, mest för att jag försöker att ta det lugnt så att liten ska stanna där inne ett tag till. Men den blivande pappan har fått sig en släng av boande och har strykit bebiskläder och packat BB-väskan idag!
  • lillterror

Apropå absolut ingenting, jag har börjat få lite som smärtande ilningar i underlivet dom senaste dagarna. Lite som att jag får en stöt så går det över och kommer snart igen. Kan det vara bäbis som klämmer på någon nerv? Var hos bm för två veckor sen och då låg bäbis vänd åt rätt håll men inte fixerad. Ska till bm på onsdag igen, hon har säkert ett bra svar men någon kanske har känt samma och vet vad det kan röra sig om? =)

• Februari16
    lillterror skrev 2015-12-28 19:24:24 följande:

Apropå absolut ingenting, jag har börjat få lite som smärtande ilningar i underlivet dom senaste dagarna. Lite som att jag får en stöt så går det över och kommer snart igen. Kan det vara bäbis som klämmer på någon nerv? Var hos bm för två veckor sen och då låg bäbis vänd åt rätt håll men inte fixerad. Ska till bm på onsdag igen, hon har säkert ett bra svar men någon kanske har känt samma och vet vad det kan röra sig om? =)

Kan det vara liten som "borrar" sig nedåt kanske?
  • Anonym (orolig)

Lillterror: jag har oxå haft så några ggr att d känns som man får en stöt typ men de går över ganska snabbt men är obehagligt , vad de är det vet jag inte , min bebis låg med me huve neråt å har gjort de senaste 3 ggr men inte fixerat då de var ruck bart, men va de är har jag ingen aning om inte brytt mig om att fråga heller :p haha

Svar på tråden BF februari 2016