• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-28 23:51:30 följande:

Som en vuxen knuten näve ??? Låter väldigt stort. Minns inte det så ;)

Men spännande för dig. Förhoppningsvis så stannar bebisen ett par veckor till..

Har inte så mkt erfarenhet men kan tänka mig att det är olika för alla Lycka till på ul idag!
  • idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-28 23:57:14 följande:

God kväll alla..

Imorgon är det dags för mitt extraul. Förhoppningsvis så får vi veta könet :)

Har börjat få ont när jag går. Jag och dottern cykla till stan häromdagen och räckte med 10 minuters strosande i affärerna och började ila neråt. Får sån smärta som strålar ner i blygdbenet. I vänster sida av blygdbenet och smärtan är hemsk. Jag blir alldeles varm i kroppen och magen känns öm. Fy säger jag bara. . Måste vara foglossning va?

Usch, den smärtan låter inge vidare :(. Har själv ingen foglossning men det låter ju som symptom för foglossning. Du kan ju alltid prata med din bm idag när du ska dit? :) lycka till! Hoppas att ni får se könet :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-28 23:57:14 följande:

God kväll alla..

Imorgon är det dags för mitt extraul. Förhoppningsvis så får vi veta könet :)

Har börjat få ont när jag går. Jag och dottern cykla till stan häromdagen och räckte med 10 minuters strosande i affärerna och började ila neråt. Får sån smärta som strålar ner i blygdbenet. I vänster sida av blygdbenet och smärtan är hemsk. Jag blir alldeles varm i kroppen och magen känns öm. Fy säger jag bara. . Måste vara foglossning va?

Lycka till idag och berätta gärna hur det gick!
  • lillterror
    idm skrev 2015-12-28 21:21:43 följande:

Dessa "stötar" har jag med börjat känna av till och från. Stod i appen från libero att det är vanligt att känna så nu :) tror det stod under vecka 32 eller 33 :) en väldigt märklig känsla.

Åh se där ja! Det stod inget om vad det handlar om tro? =)
  • idm
    lillterror skrev 2015-12-29 18:32:26 följande:

Åh se där ja! Det stod inget om vad det handlar om tro? =)

Ska försöka få in en bild här :)

• Mamma till två gullegrisar

Vår nya familjemedlem är en liten pojk :)) nästan två kg och vid bf beräknas han väga lika mycket till. Så han blir nog lite större..

Så nu kan jag äntligen köpa lite mer färger ;)

• idm
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-29 20:06:46 följande:

Vår nya familjemedlem är en liten pojk :)) nästan två kg och vid bf beräknas han väga lika mycket till. Så han blir nog lite större..

Så nu kan jag äntligen köpa lite mer färger ;)

Men vad roligt! Grattis! :) Skönt att moderkakan flyttat sig med :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-29 20:08:12 följande:

Förresten, moderkakan har flyttat sig.. ca 6 cm ifrån utgången så blir inget ks iallafall. . Skönt det :)

Härligt! Och kul att ni fick reda på könet :) Min moderkaka hade ju oxå flyttat sig plus att vi fick se snoppen väldigt tydligt så nu är det ingen tvekan! :P

Ikväll har jag storstädat tvättstugan så att jag kan börja tvätta allt som ska tvättas i sensitive :)
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-12-29 20:27:23 följande:

Härligt! Och kul att ni fick reda på könet :) Min moderkaka hade ju oxå flyttat sig plus att vi fick se snoppen väldigt tydligt så nu är det ingen tvekan! :P

Ikväll har jag storstädat tvättstugan så att jag kan börja tvätta allt som ska tvättas i sensitive :)

Ja, här syntes pungen väl :)

Ja, måste börja komma igång med sånt nu. Har ni egwn tvättstuga eller gemensam? Vi har inte köpt säng och sådant ännu. Så blir en tripp till Ikea innan jullovet är över. Samt måste köpa mer kläder och tvätta upp. Nu börjar de kännas att det är nära och man vill ha saker klara.
Svar på tråden BF februari 2016