• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda

Hur mycket kläder köper ni innan o vilka storlekar?? Tycker det är svårt när man inte vet kön.

• Anonym (Bf feb)
    sladda skrev 2015-12-29 22:57:03 följande:

Hur mycket kläder köper ni innan o vilka storlekar?? Tycker det är svårt när man inte vet kön.

Könet påverkar nog inte storleken alls så det är väl bara att köpa de kläder du gillar
  • Anonym (orolig)

Sladda: Jag har inte köpt så jätte mkt, har typ bara 3 body 3 byxor 3 tröjor 2 mössor i stl 50 å strumpor , sen 3 body 1 par byxor å en tröja i stl 56 å sen 2 pyjamas. Å allt är i vitt / grått .

• sladda
    Anonym (Bf feb) skrev 2015-12-29 23:41:26 följande:

Könet påverkar nog inte storleken alls så det är väl bara att köpa de kläder du gillar

Nä det är klart att inte könet påverkar storleken :p .. Tänkte mer på hur mycket man behöver i början inann man tar sig till affären igen ;)
  • sladda
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-29 23:47:11 följande:

Sladda: Jag har inte köpt så jätte mkt, har typ bara 3 body 3 byxor 3 tröjor 2 mössor i stl 50 å strumpor , sen 3 body 1 par byxor å en tröja i stl 56 å sen 2 pyjamas. Å allt är i vitt / grått .

Okay :) Ja beställde i lite rött o grönt nu :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-29 22:37:51 följande:
    Ja, här syntes pungen väl :)

Ja, måste börja komma igång med sånt nu. Har ni egwn tvättstuga eller gemensam? Vi har inte köpt säng och sådant ännu. Så blir en tripp till Ikea innan jullovet är över. Samt måste köpa mer kläder och tvätta upp. Nu börjar de kännas att det är nära och man vill ha saker klara.
    Vi har egen tvättstuga och jag får för mig att jag måste rengöra allt, torktumlarfilter mm Innan jag tvättar. Men då blir ju det gjort ngn gång också :P
  • idm
    sladda skrev 2015-12-29 22:57:03 följande:

Vi har införskaffat kläder upp till strl 68 och lite i strl 74. I strl 50, 56 och 62 har vi en himla massa kläder och tanken är att då vi inte har egen tvättstuga ännu utan gemensam i källaren (flyttar i april) inte ska behöva känna stress över allt tvättande :) kläderna som vi köpt är både nya och begagnade :)
  • Pennie87
    sladda skrev 2015-12-30 00:32:12 följande:

Nä det är klart att inte könet påverkar storleken :p .. Tänkte mer på hur mycket man behöver i början inann man tar sig till affären igen ;)

Syr det allra mesta, köper sånt som grovstickat då jag är kass på stickning. Om man vet kön eller inte spelar väl inte så stor roll, vi har nog alla färger på kläderna man kan ha. Den enda vi inte har är rosa, för den klarar jag bara inte av, tjej eller kille.

Det jag tycker är tråkigt med kläder i butik är att det finns i princip tre färgskalor: en i olika nyanser av rosa, en i nyanser av blått och en i nyanser av vit/beige. Därav hemsömnaden.
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2015-12-30 00:48:54 följande:

Vi har egen tvättstuga och jag får för mig att jag måste rengöra allt, torktumlarfilter mm Innan jag tvättar. Men då blir ju det gjort ngn gång också :P

Precis.. lika bra få det gjort innan bebis tittar ut :)
  • sladda
    Pennie87 skrev 2015-12-30 09:01:01 följande:

Syr det allra mesta, köper sånt som grovstickat då jag är kass på stickning. Om man vet kön eller inte spelar väl inte så stor roll, vi har nog alla färger på kläderna man kan ha. Den enda vi inte har är rosa, för den klarar jag bara inte av, tjej eller kille.

Det jag tycker är tråkigt med kläder i butik är att det finns i princip tre färgskalor: en i olika nyanser av rosa, en i nyanser av blått och en i nyanser av vit/beige. Därav hemsömnaden.

Vad duktig du är som syr :)

Ja det är väl bara att köpa på sig allt möjligt i olika storlekar :)
Svar på tråden BF februari 2016