• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    idm skrev 2015-12-30 06:17:30 följande:

Vi har införskaffat kläder upp till strl 68 och lite i strl 74. I strl 50, 56 och 62 har vi en himla massa kläder och tanken är att då vi inte har egen tvättstuga ännu utan gemensam i källaren (flyttar i april) inte ska behöva känna stress över allt tvättande :) kläderna som vi köpt är både nya och begagnade :)

Där har vi tur som har tvätt möjlighet i lgh :) Har bara skaffat i strl 56 ännu men kanske ska uppgradera lite då :p
  • Anonym (Bebis)
    sladda skrev 2015-12-29 22:57:03 följande:

Hur mycket kläder köper ni innan o vilka storlekar?? Tycker det är svårt när man inte vet kön.

Svaret du fick ang kön o storlek var väldigt bra :).

Jag har i princip full garderob upp till storlek 74. Jag varken klär, uppfostrar eller köper leksaker efter ett könsorgan så det mesta är klart :). Både ja o sambon gillar färg o samma märken så det är mest färgglatt som väntar i klädesväg fr molo, meandi o mini rodini + en del pop, en knall-lila flecceoverall, ett rosa soldraperi till barnvagnen osv, bm trodde på rul att vi väntar en pojke till. För mig är det ingen skillnad på barn eller min smak beroende på kön vilket känns väldigt skönt. Jag tycker de e skönt att inte behöva handla nåt på flera månader om vi inte vill.
  • idm
    Februari16 skrev 2015-12-28 22:20:18 följande:

På mig så lossnade det en liten bit först, kanske 2x2 cm och då var jag osäker på om det var slemproppen. - och här får alla känsliga blunda - men när den större delen lossnade, som var lite mindre än en knuten näve, så förstod jag var det var. Den var liksom som gelé.. eller typ som en manet.. nä usch förlåt, mindre trevligt samtalsämne :O

Hur går det för dig? :)
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-30 23:31:40 följande:

Vad har ni för namnfunderingar? Har ni kanske redan bestämt er för namn?

Jag var ju helt säker på att det var en tjej då jag fått tjejer innan så jag hade ett tjejnamn helt klart som egentligen förra dottern skulle heta.
    Killnamn är så svårt! Jag har en lista men jag väl fastnat för ett mer men det är ju det där med att man ska komma överens oxå... Tänk om man kunde få bestämma namnet helt själv utifrån att man burit och fött barnet?! :D
  • sladda
    Anonym (Bebis) skrev 2015-12-30 19:38:45 följande:

Svaret du fick ang kön o storlek var väldigt bra :).

Jag har i princip full garderob upp till storlek 74. Jag varken klär, uppfostrar eller köper leksaker efter ett könsorgan så det mesta är klart :). Både ja o sambon gillar färg o samma märken så det är mest färgglatt som väntar i klädesväg fr molo, meandi o mini rodini + en del pop, en knall-lila flecceoverall, ett rosa soldraperi till barnvagnen osv, bm trodde på rul att vi väntar en pojke till. För mig är det ingen skillnad på barn eller min smak beroende på kön vilket känns väldigt skönt. Jag tycker de e skönt att inte behöva handla nåt på flera månader om vi inte vill.

Känns som alla missuppfattar mig så "drar tillbaka" frågan. Jag bryr mig så klart inte om vad man klär barnet i. Har två tjejer redan varav en är mer pojkflicka men det ordet kanske man inte heller "får" använda. Men sen är det ju självklart att vissa kläder är mer gjorda för tjejer o andra för killar. Men skit samma nu ;) . Köper blandat men bara i mindre storlekar. Barnet kanske klär bättre i vissa färger än andra. :p
  • minneli
    sladda skrev 2015-12-31 11:09:12 följande:
    Känns som alla missuppfattar mig så "drar tillbaka" frågan. Jag bryr mig så klart inte om vad man klär barnet i. Har två tjejer redan varav en är mer pojkflicka men det ordet kanske man inte heller "får" använda. Men sen är det ju självklart att vissa kläder är mer gjorda för tjejer o andra för killar. Men skit samma nu ;) . Köper blandat men bara i mindre storlekar. Barnet kanske klär bättre i vissa färger än andra. :p
    Jag har två tjejer (2 och 6) sedan innan också så jag förstår dig!
  • Februari16
    idm skrev 2015-12-31 08:18:22 följande:

Hur går det för dig? :)

Det går skapligt, tack I natt hade jag hemska sammandragningar och trodde faktiskt att liten skulle titta ut ett tag där men det lugnade sig framåt morgonen. Fick vad bm på förlossningen trodde var en teckningsblödning igår så vi får se hur det här utvecklar sig

Här blir det en väldigt lugn nyårsafton med mys i soffan och god mat. Hur ska ni andra fira?
  • Anonym (orolig)

Vilken välling / ersättning kommer ni att ha ? Å kommer ni använda sån anti Colik flaska?

Svar på tråden BF februari 2016