• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Bf feb)
    jesspett skrev 2016-01-12 12:52:02 följande:

Gjorde det, mest bara för att slippa tänka på om jag skulle ringa eller inte, man känner sig ju så löjlig, dumt nog! Pratade med en väldigt trevlig bm iaf och hon sa att det troligen är förvärkar och möjligen lite magkatarr eller dylikt då magsäcken trycks upp av bebisen som krånglar runt. Skulle det bli värre så ska jag höra av mig igen.

Har varit ute och sorterat/städat i frysarna idag, väldigt skönt att ha lite koll på vad vi har hemma (massor) i matväg. Kände dock när jag gick runt lite med sonen i pulkan att så snart jag börjar röra mig lite mer så drar magen igång så nu blir det nog soffan resten av dagen ;)

Ja visst känner man sig lite löjlig! Och annars bokar man att man inte ringt ;) skönt att det lät lugnt iaf! Gud vad du har varit duktig iaf! Så mycket har jag inte hållt igång kan jag säga. Fast det är klart att har man barn så har man inte mycket till val
  • Jennsan84

Ok skönt att det verkar ok! Ja det känns faktiskt väldigt tungt att jobba men det är väl bara att stå ut det sista. Sen får man ju vara hemma ett bra tag

Anonym (Bf ) skrev 2016-01-12 14:52:51 följande:

De sa att det inte lät som att det var någon fara. Skulle nåt vara på gång är jag så pass långt gånget att bebisen får komma. Men hon tyckte det lät som att det var muskulärt, att jag kanske snedbelastat då jag har ont i ena sidan och att det är ligamenten töjs lr nåt. Jag tänkte också jobba januari ut men tycker att det känns tungt just nu faktiskt! Kanske tar ut lite semester eller går ner lite i tid. Samtidigt är det så lite kvar att det känns som att jag får hålla ut :)

• lillterror

Idag hos bm så hade min lilla bäbis väldigt snabb puls, så vi fick göra om ett par gånger innan bm blev nöjd med hur det sjönk =) antagligen mätte vi mitt i ett litet träningspass =)

Igår blev jag överraskad med en babyshower! Helt tagen på sängen och fortfarande salig över vilka underbara människor man har i sitt liv! Nu står gipsmage på schemat denna vecka innan magen ev börjar sjunka. Någon här som gjort det och har lite smarta tips att dela med sig av?

• idm
    lillterror skrev 2016-01-12 15:50:53 följande:

Idag hos bm så hade min lilla bäbis väldigt snabb puls, så vi fick göra om ett par gånger innan bm blev nöjd med hur det sjönk =) antagligen mätte vi mitt i ett litet träningspass =)

Igår blev jag överraskad med en babyshower! Helt tagen på sängen och fortfarande salig över vilka underbara människor man har i sitt liv! Nu står gipsmage på schemat denna vecka innan magen ev börjar sjunka. Någon här som gjort det och har lite smarta tips att dela med sig av?

Vad skönt att hjärtljuden blev bra tillslut :)

Åh visst blir man överraskad? :) Jag fick med ett kit att göra gipsmage under en av mina babyshowers, men jag har ännu inte gjort den :) Jag har dock läst att det är bra att smörja in magen och bröst med vaselin eller liknande innan man börjar :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-12 17:05:37 följande:

Vad skönt att hjärtljuden blev bra tillslut :)

Åh visst blir man överraskad? :) Jag fick med ett kit att göra gipsmage under en av mina babyshowers, men jag har ännu inte gjort den :) Jag har dock läst att det är bra att smörja in magen och bröst med vaselin eller liknande innan man börjar :)

Ja men jag är fortfarande lite nervös över det, men vet inte riktigt vad snabba hjärtslag kan bero på =) men fick ny tid hos bm om två veckor, så jag borde inte vara oroad.

Helt underbart var det! Otippat och alldeles jättehärligt!

Åh ett färdigt kit? Jag har köpt remsor från apoteket, och laddat upp med vaselin och plastfolie =) men folk verkar göra så olika med saker som med eller utan bh, sitta, halvligga eller stå osv.. :)
  • Sandramammatill2
    Sickan5 skrev 2016-01-12 14:09:55 följande:

Inatt 01.43 föddes vår son i v36+4. Så en gnutta för tidigt. Men alla mår bra och han vägen 3320g så helt OK vikt.

5 minuter hann vi vara på förlossningen, riktigt nära att han kom i bilen på väg upp. Har ca 5 mil att åka.

Andra barnet men trodde aldrig de skulle gå så fort

stort grattis ! :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-12 17:57:40 följande:

Ja men jag är fortfarande lite nervös över det, men vet inte riktigt vad snabba hjärtslag kan bero på =) men fick ny tid hos bm om två veckor, så jag borde inte vara oroad.

Helt underbart var det! Otippat och alldeles jättehärligt!

Åh ett färdigt kit? Jag har köpt remsor från apoteket, och laddat upp med vaselin och plastfolie =) men folk verkar göra så olika med saker som med eller utan bh, sitta, halvligga eller stå osv.. :)

Hade din bm varit orolig så hade du nog fått en extra kontroll inom några dagar. Men jag förstår din oro! Jag har fått ett extra besök inbokat pga mitt blodtryck, jag oroar mig även om min mamma tog mitt blodtryck i helgen och då var det bra :) Jag stressar upp mig så på sjukhus.

Ja allt som behövs ligger i en kartong :) Har inte hunnit kika på det ännu. Vi tänkte att vi ska göra det till helgen :)
  • Angels dream

grattis

vill också ha nu
    min lilla flicka tycker inte om bm och blir alltid stressad och får hög hjärtfrekvens när jag är där. sparkar och slår mot bm gör hon också.

jag frågade om smärtan som jag upplevt och bm sa att det är för att hon vandrar neråt med huvudet... 

• Anonym (Småland)
    Angels dream skrev 2016-01-12 21:13:11 följande:

grattis

vill också ha nu

min lilla flicka tycker inte om bm och blir alltid stressad och får hög hjärtfrekvens när jag är där. sparkar och slår mot bm gör hon också.

jag frågade om smärtan som jag upplevt och bm sa att det är för att hon vandrar neråt med huvudet... 

Min bm hade en student på plats vid ett besök, och sa att när hon var ny så hade hon tabbat sig genom att först känna på magen och därefter försökt mäta hjärtljud. Hade inte gått så bra, mamman fick komma tillbaka dagen efter för barnet hade inte lyckats lugna ner sig. Sist vi var där så sa hon att man måste sänka volymen på apparaten för att inte skrämma bebisen, så hon höjer lite i taget, fostren hör ganska bra. Gör din bm något av det?

Vår buse fick in en ordentlig spark rakt mot apparaten vid ett tillfälle, det ringde ganska länge i öronen på oss tre som var där!
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-12 19:01:44 följande:

Hade din bm varit orolig så hade du nog fått en extra kontroll inom några dagar. Men jag förstår din oro! Jag har fått ett extra besök inbokat pga mitt blodtryck, jag oroar mig även om min mamma tog mitt blodtryck i helgen och då var det bra :) Jag stressar upp mig så på sjukhus.

Ja allt som behövs ligger i en kartong :) Har inte hunnit kika på det ännu. Vi tänkte att vi ska göra det till helgen :)

Självklart är det så, jag har dessutom full tillit till min BM annars hade jag bytt :) men klart man oroar sig lite ändå, det är ju ens lilla bäbis det handlar om :) så många har börjat få sina nu, längtar som bara den!

Vi ska också göra till helgen, kommer bli hur kletigt och mysigt som helst ;) jag tänkte skaffa en canvastavla sen och fästa den på :)
Svar på tråden BF februari 2016