• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-01-12 21:13:11 följande:

grattis

vill också ha nu

min lilla flicka tycker inte om bm och blir alltid stressad och får hög hjärtfrekvens när jag är där. sparkar och slår mot bm gör hon också.

jag frågade om smärtan som jag upplevt och bm sa att det är för att hon vandrar neråt med huvudet... 

Vad brukar hennes slag ligga på när du är inne då? Min bäbis har haft allt ifrån 142-160 men mätningen igår ville jag inte ens veta siffran på för då hade jag nog nojat ordentligt :) kände det var tur att den sjönk under tiden jag var där iaf.
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-13 06:05:00 följande:

Självklart är det så, jag har dessutom full tillit till min BM annars hade jag bytt :) men klart man oroar sig lite ändå, det är ju ens lilla bäbis det handlar om :) så många har börjat få sina nu, längtar som bara den!

Vi ska också göra till helgen, kommer bli hur kletigt och mysigt som helst ;) jag tänkte skaffa en canvastavla sen och fästa den på :)

Ja :) Härligt att du med har en så bra bm :) Ja, detta är nog bara början på en väldigt lång tid av oro för sina barn :)

Haha, ja det blir nog väldigt kletigt, haha. Jag upptäckte dock i morse att magen börjar sjunka lite. Så får se hur vi gör med magen, haha.
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-13 08:27:14 följande:

Ja :) Härligt att du med har en så bra bm :) Ja, detta är nog bara början på en väldigt lång tid av oro för sina barn :)

Haha, ja det blir nog väldigt kletigt, haha. Jag upptäckte dock i morse att magen börjar sjunka lite. Så får se hur vi gör med magen, haha.

Tycker ni gör en mage ändå :) det behöver inte hända så mycket innan helgen. Trots att mitt sfmått ökat bra det sista så har jag ändå en "liten" kula, så funderar på att halvsitta på en stol, så får man upp den lite. Känns som ett alternativ för dig med om den sjunker nu? =)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-13 08:47:23 följande:

Tycker ni gör en mage ändå :) det behöver inte hända så mycket innan helgen. Trots att mitt sfmått ökat bra det sista så har jag ändå en "liten" kula, så funderar på att halvsitta på en stol, så får man upp den lite. Känns som ett alternativ för dig med om den sjunker nu? =)

Ja sittandes får det bli isf :) Känns enklast för kroppen.

Ja inatt har jag haft massa molande mensvärk och imorse tyckte både jag och min man att magen var längre ner. Men det kan lika gärna vara att bebis låg på något annat sätt :) Blir spännande att jämföra veckobilderna som vi tar :)
  • minneli

Var hos bm idag och nu känns det ju farligt nära att det ska bli en havandeskapsförgiftning. Hade lite högt blodtryck och ska dit igen på fredag och sen på måndag. Hade dock ingen äggvita i urinen. Har svullnat en del och gått upp 18 kg. Järnvärdet var lite lågt oxå så jag ska äta järnrik kost och mäta igen på måndag. Sen hade inte SF måttet ökat så mkt så är det typ samma på måndag så blir det tillväxtultraljud. Såhär blev det precis i de här veckorna med min yngsta oxå, så jag fick göra ett ultraljud. (Vecka 35)

• minneli

Var hos bm idag och nu känns det ju farligt nära att det ska bli en havandeskapsförgiftning. Hade lite högt blodtryck och ska dit igen på fredag och sen på måndag. Hade dock ingen äggvita i urinen. Har svullnat en del och gått upp 18 kg. Järnvärdet var lite lågt oxå så jag ska äta järnrik kost och mäta igen på måndag. Sen hade inte SF måttet ökat så mkt så är det typ samma på måndag så blir det tillväxtultraljud. Såhär blev det precis i de här veckorna med min yngsta oxå, så jag fick göra ett ultraljud. (Vecka 35)

• idm
    minneli skrev 2016-01-13 15:04:45 följande:

Jag håller tummarna för att det inte visar sig vara havandeskapsförgiftning! Hur mår du i övrigt?

Jag ska med på en extra kontroll på fredag då mitt blodtryck var för högt vid förra besöket. Jag brukar dock alltid stressa upp mig på sjukhus så det är troligen därför som det visade högt. Hade inga spår av äggvita i urinet. Min mamma tog mitt blodtryck några gånger i hemmamiljö och då var det bra.
  • Angels dream
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-13 00:14:32 följande:
    Min bm hade en student på plats vid ett besök, och sa att när hon var ny så hade hon tabbat sig genom att först känna på magen och därefter försökt mäta hjärtljud. Hade inte gått så bra, mamman fick komma tillbaka dagen efter för barnet hade inte lyckats lugna ner sig. Sist vi var där så sa hon att man måste sänka volymen på apparaten för att inte skrämma bebisen, så hon höjer lite i taget, fostren hör ganska bra. Gör din bm något av det?

Vår buse fick in en ordentlig spark rakt mot apparaten vid ett tillfälle, det ringde ganska länge i öronen på oss tre som var där!
    min bm känner ofta hur hon ligger fört innan hon mäter hjärtljud. denna gången blev hon kallad till ett annat rum så hon gick iväg en stund men det hjälpte inte... det hjälper inte hur hon än gör. hon blir alltid sparkad på och bebis uppskattar inte maskinerna på magen.. vi har en ul bild där hon ligger med knytnäve och viftar mot oss...

sänka apparatens ljud har hon aldrig gjort utan det är oftast samma ljud alltid.. ibland ställer hon in lite på den men inte höjer och sänker vad jag märkt iaf.
  • Angels dream
    lillterror skrev 2016-01-13 06:14:59 följande:
    Vad brukar hennes slag ligga på när du är inne då? Min bäbis har haft allt ifrån 142-160 men mätningen igår ville jag inte ens veta siffran på för då hade jag nog nojat ordentligt :) kände det var tur att den sjönk under tiden jag var där iaf.
    ofta ligger det runt 155 i början men bm ger sig inte förät det blivit lugnare så innan hon tog bort den i måndags var vi nere på 140- 145.

det tar sin lilla stund kan jag säga. 
  • Angels dream

i måndags hade jag gått ner 2 kg i vikt (iof varit sjuk i 5 veckor nu) så bm var väl inte helglad. men alla andra prover var bra. 0 i äggvita (brukar ligga på 1) ökat från 102 till 112 i järn. 3 siffrigt på blodtrycket (varit nere på 55/ ? ) och jag följer den blåa mittenlinjen på datorn när det gäller sf. dock  berättar aldrig min bm siffrorna =(

hon sa även till mig att jag måste vila så mycket jag kan. speciellt de nätterna då jag sover 2 h bara...hon är inte helglad för att jag jobbar innu men jag ska nog vara glad att hon inte vet om min plan för resten av året. 

Svar på tråden BF februari 2016