Anonym (Småland) skrev 2016-01-13 00:14:32 följande:
Min bm hade en student på plats vid ett besök, och sa att när hon var ny så hade hon tabbat sig genom att först känna på magen och därefter försökt mäta hjärtljud. Hade inte gått så bra, mamman fick komma tillbaka dagen efter för barnet hade inte lyckats lugna ner sig. Sist vi var där så sa hon att man måste sänka volymen på apparaten för att inte skrämma bebisen, så hon höjer lite i taget, fostren hör ganska bra. Gör din bm något av det?
Vår buse fick in en ordentlig spark rakt mot apparaten vid ett tillfälle, det ringde ganska länge i öronen på oss tre som var där!
min bm känner ofta hur hon ligger fört innan hon mäter hjärtljud. denna gången blev hon kallad till ett annat rum så hon gick iväg en stund men det hjälpte inte... det hjälper inte hur hon än gör. hon blir alltid sparkad på och bebis uppskattar inte maskinerna på magen.. vi har en ul bild där hon ligger med knytnäve och viftar mot oss...
sänka apparatens ljud har hon aldrig gjort utan det är oftast samma ljud alltid.. ibland ställer hon in lite på den men inte höjer och sänker vad jag märkt iaf.