• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    idm skrev 2016-01-13 15:36:44 följande:
    Jag håller tummarna för att det inte visar sig vara havandeskapsförgiftning! Hur mår du i övrigt?

Jag ska med på en extra kontroll på fredag då mitt blodtryck var för högt vid förra besöket. Jag brukar dock alltid stressa upp mig på sjukhus så det är troligen därför som det visade högt. Hade inga spår av äggvita i urinet. Min mamma tog mitt blodtryck några gånger i hemmamiljö och då var det bra.
    Jag har haft lite ont i huvudet så det kan vara på gång med förgiftning. Sen är jag trött men kan absolut inte sova på nätterna men på dagarna går det bättre att sova ngn timme. Kan bli lite svårt bara med två barn hemma.
  • ondar
    Sickan5 skrev 2016-01-12 14:09:55 följande:

Inatt 01.43 föddes vår son i v36+4. Så en gnutta för tidigt. Men alla mår bra och han vägen 3320g så helt OK vikt.

5 minuter hann vi vara på förlossningen, riktigt nära att han kom i bilen på väg upp. Har ca 5 mil att åka.

Andra barnet men trodde aldrig de skulle gå så fort

Stort grattis!! Va skönt att det gått så bra o att han ändå blev såppas tung innan han kom ut :) häärligt!
  • Mamma till två gullegrisar
    minneli skrev 2016-01-13 15:04:24 följande:

Var hos bm idag och nu känns det ju farligt nära att det ska bli en havandeskapsförgiftning. Hade lite högt blodtryck och ska dit igen på fredag och sen på måndag. Hade dock ingen äggvita i urinen. Har svullnat en del och gått upp 18 kg. Järnvärdet var lite lågt oxå så jag ska äta järnrik kost och mäta igen på måndag. Sen hade inte SF måttet ökat så mkt så är det typ samma på måndag så blir det tillväxtultraljud. Såhär blev det precis i de här veckorna med min yngsta oxå, så jag fick göra ett ultraljud. (Vecka 35)

Oj hoppas du slipper det denna gången. Hur högt var bltr?

Har det ökat för lite, ditt SF? Vad ligger det på nu? Vi har några dagar mellan oss har jag för mig och mitt låg på 34 igår. Går in i v35 på fredag.
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-01-13 19:21:43 följande:
    Oj hoppas du slipper det denna gången. Hur högt var bltr?

Har det ökat för lite, ditt SF? Vad ligger det på nu? Vi har några dagar mellan oss har jag för mig och mitt låg på 34 igår. Går in i v35 på fredag.
    Jag kommer inte ihåg vad blodtrycket var.. Kanske att en siffra var 85? Så fort hon säger de där siffrorna åker de ut lika fort :)

Jag har hela tiden legat ett snäpp över kurvan och nu förra gången (vecka 34) var det 31 och idag (vecka 35) var det 32. Men jag hade exakt så med yngsta.. Typ när huvudet lägger sig neråt kanske? För hans huvud ligger neråt och rumpan till höger.
  • minneli

Men mäter man ungefär samma mått tre ggr blir det tillväxtultraljud sa hon. Det gör ju iof inget, får man en extra koll :)

• idm

Har era bebisar i magen lugnare dagar ibland?

Idag tycker jag nämligen att gossen varit betydligt lugnare än vanligt. Jag känner honom fortfarande flera gånger i timmen, men det har inte varit det där bökandet på samma sätt.

• Angels dream
    idm skrev 2016-01-13 20:49:30 följande:

Idag tycker jag nämligen att gossen varit betydligt lugnare än vanligt. Jag känner honom fortfarande flera gånger i timmen, men det har inte varit det där bökandet på samma sätt.

det min bm och de på förlossningen sagt till mig är att känner man någon förändring i rörelserna så ska man ringa och troligen åka in.
  • Anonym (Bf feb)
    idm skrev 2016-01-13 20:49:30 följande:

Samma sak slog mig precis! Visst har jag känt hen idag men det har känts lugnare.
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-13 21:37:01 följande:

Samma sak slog mig precis! Visst har jag känt hen idag men det har känts lugnare.

Bara för att jag skrev det så lever han rövare just nu. Imorse så såg både jag och min man att magen har åkt ner en del. Vaknade under natten till idag några gånger av molande mensvärk och har de senaste dagarna känt mycket stötar, ilningar ner mot underlivet. Så om hans ändring av position har påverkat hans rörelse under dagen vet jag inte :) Jag har även varit väldigt aktiv idag, vilket säkert med kan påverkar :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-13 21:07:09 följande:

det min bm och de på förlossningen sagt till mig är att känner man någon förändring i rörelserna så ska man ringa och troligen åka in.

Ja det har iofs min bm med sagt :) Nu hickar han och rör sig lika mycket som han brukar göra på kvällarna :) känner mig lugn :)
Svar på tråden BF februari 2016