• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-14 06:23:57 följande:

Hur hat era förlossningar startat? Hur ont har ni haft när ni va hemma ? Väntade ni in I de sista elr åkte direkt? Ja har valt att vänta så länge ja bara kan hemma då bm rekommendera de oxå så är alla skeden klara hemma å de går fortare, men vet ju inte när de startar? Har vakna varje timma i natt å haft sån molande värk i magen som mensvärk å har även de än har tatt Alvedon å ska vila åse om hjälper , men kan knappt ligga heller då de är obehagligt å har ont i hele kroppen ,vattnet hat intr gått vad jag vet iaf visst har jag massa flytningar som rinner genom trosor osv men , tänkt om de är på gång och har startat och jag inte fattar det ? :( eller ska man ha så ont så man nästan svimmar ?

Svårt att svara på då alla har olika smärt trösklar samt att det startar olika för alla. Med min första hade jag haft vatten avgång utan att märkt det. Åkte in när jag hade regelbundna värkar. Va öppen 5 när ja kom in sen var hon ute 1,5 h senare :) Med min andra fick dem sticka hål på hinnorna på förlossningen. Samma sak där åkte in när det var regelbundna värkar. Å även denna gången öppen 5cm när jag kom in men hon hade lite mer brottom ut, timmen senare var hon född. Men som sagt det är så olika för alla o från graviditet till graviditet.

Det bästa är att ringa in och rådfråga :) Lycka till :)
  • MrsWalker

Hej hej,

Får man hoppa in i tråden såhär sent? 
    Vore roligt att få höra hur andra har det såhär på sluttampen och få följas åt. 

12e Februari är min lilla pojke beräknad att komma. Har två flickor på 2 och 4 sen innan. Lite nervös och förväntansfull inför förlossningen.

• Anonym (orolig)

Sladda: Regelbundna värkar hur ofta var de? Ja tkr de känns onödigt att åka in om man bara har lite ont som mensvärk eftersom de är över 12 mil å så kanske man fåe åka hem igen , så ja vill vönta in I de sista tills ja inte orkar mera men ja vet ju inte hur värkarna ska vara , nu har jag inte haft ont på flera timmar . Men bär ja har ont nästan hele tiden då är de dax att åka in ?

• jesspett
    MrsWalker skrev 2016-01-14 12:28:38 följande:

Hej hej,

Får man hoppa in i tråden såhär sent? 
    Vore roligt att få höra hur andra har det såhär på sluttampen och få följas åt. 

12e Februari är min lilla pojke beräknad att komma. Har två flickor på 2 och 4 sen innan. Lite nervös och förväntansfull inför förlossningen.

Välkommen! =)

Vad härligt med så tätt mellan alla tre barn! Själv har jag en 21-månaders här hemma nu och är beräknad till den 7de februari så jag är lite orolig hur det kommer bli med två blöjbarn och hur man ska mäkta med bägge barnen. 

Min man kommer eventuellt vara hemma en månad med oss i början och sedan tar han föräldraledigt en dag i veckan för att avlasta lite. Lillkillen går inte på förskola så det gäller ju att man hittar på lite saker med honom om dagarna. Hur har du haft det med dina första två?

• sladda
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-14 12:32:20 följande:

Sladda: Regelbundna värkar hur ofta var de? Ja tkr de känns onödigt att åka in om man bara har lite ont som mensvärk eftersom de är över 12 mil å så kanske man fåe åka hem igen , så ja vill vönta in I de sista tills ja inte orkar mera men ja vet ju inte hur värkarna ska vara , nu har jag inte haft ont på flera timmar . Men bär ja har ont nästan hele tiden då är de dax att åka in ?

Kan ju bara utgå från hur jag kände. Å då hade jag dem konstant ca tredje minut när jag åkte in. Man ska alltid ringa innan man åker in oavsett, så gör de en bedömning samt att de hinner förbereda om ni kommer fram till att ni ska åka in :)
  • MrsWalker
    jesspett skrev 2016-01-14 12:35:20 följande:

Välkommen! =)

Vad härligt med så tätt mellan alla tre barn! Själv har jag en 21-månaders här hemma nu och är beräknad till den 7de februari så jag är lite orolig hur det kommer bli med två blöjbarn och hur man ska mäkta med bägge barnen. 

Min man kommer eventuellt vara hemma en månad med oss i början och sedan tar han föräldraledigt en dag i veckan för att avlasta lite. Lillkillen går inte på förskola så det gäller ju att man hittar på lite saker med honom om dagarna. Hur har du haft det med dina första två?

Tack!  

Ja, det bara rullade på i väldans fart hehe. 
    Det har varit väldigt intensivt med två små, när lilla tvåan kom så tog min man ledigt de första veckorna. Vår äldre flicka var ledig med oss ett tag, det var mysigt och det var rätt bra att hon fick vara med och vänja sig vid sin nya lillasyster. Mannen såg till att roa henne första veckorna medan jag återhämtade mig.  

Ibland blir det ju väldigt mycket med två små, att hitta på meningsfulla saker att göra och hålla ordning på hem och allt. Och hinna vara sig själv också!  

Nu har jag hunnit börja plugga lite emellan, och båda flickorna går på förskolan. Det är jätteroligt nu när de är lite äldre och leker med varann. Men känner att det kommer att bli verkligen fullt upp nu med en till liten. 

Hur har du upplevt det nu under graviditeten? Själv tycker jag att det blir rätt mycket ibland med stor mage och småttingar som springer runt och stökar . Men försöker vara snäll med mig själv och inte ställa så mycket krav just nu. 

• Anonym (Bebis)
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-14 12:32:20 följande:

Ta hem någon app till telen så du kan mäta värkarna. Det finns massor. O då ser du tydligt hur tätt de kommer o hur långt de håller i sig, förlossningen vill ändå veta det när du ringer in. Sen får du försöka bli bättre på att kontakta sjukvården när det nåt ist för att oroa dig eller "bara" fråga här. Vet att det är skitsvårt, men de är där för dig och de kommer inte be dig komma om de inte tror det är på riktigt. Däremot kan de hjälpa dig med hur det "ska" kännas :)
  • Anonym (Bf feb)
    idm skrev 2016-01-13 22:19:28 följande:

Vilken vecka är du i? :) Missade fråga innan :)

35+4 åkte faktiskt in idag då jag inte känt av hen på morgonen heller. Fick lite panik och tiden hos bm kl 14 kändes föör långt borta hehe. Allt såg bra ut hur som helst :) Första gången under grav jag faktiskt känt mig orolig över bebisen!
  • ondar

Idag är det 40dagar kvar exakt till bf (34+1). Bebis sparkar mkt ner bakom blygdbenet och fy vad ont det gör, men mår väldigt bra! Storebror fick jag hemsk foglossning av men var inte alls så här smärtsam att bära sparkmässigt, hehe.

Jag o sambon var och skrev faderskap och vårdnad idag, väldigt skönt att ha det gjort :). Nu är det bara för (troligen) lillebror att dyka upp <3

Välkommen Mrswalker!!

Ja har inte vart så aktiv här det sista, har ni börjat packa väskor osv än? Hur många har fått? Såg om pojken som kom i v 37 i typ förrgår men har det kommit fler?:)

• MrsWalker
    ondar skrev 2016-01-14 13:06:22 följande:

Idag är det 40dagar kvar exakt till bf (34+1). Bebis sparkar mkt ner bakom blygdbenet och fy vad ont det gör, men mår väldigt bra! Storebror fick jag hemsk foglossning av men var inte alls så här smärtsam att bära sparkmässigt, hehe.

Jag o sambon var och skrev faderskap och vårdnad idag, väldigt skönt att ha det gjort :). Nu är det bara för (troligen) lillebror att dyka upp <3

Välkommen Mrswalker!!

Ja har inte vart så aktiv här det sista, har ni börjat packa väskor osv än? Hur många har fått? Såg om pojken som kom i v 37 i typ förrgår men har det kommit fler?:)

Hej hej, Tack! 

Vad spännande, har du hur gammal är storebror? 

Jag packade min väska för typ 3 veckor sen, har haft såna sammandragningar så tänkte att det var lika bra att vara tidigt ute. :-P 

Vad har du packat? Och alla andra?  

Svar på tråden BF februari 2016