jesspett skrev 2016-01-14 12:35:20 följande:
Välkommen! =)
Vad härligt med så tätt mellan alla tre barn! Själv har jag en 21-månaders här hemma nu och är beräknad till den 7de februari så jag är lite orolig hur det kommer bli med två blöjbarn och hur man ska mäkta med bägge barnen.
Min man kommer eventuellt vara hemma en månad med oss i början och sedan tar han föräldraledigt en dag i veckan för att avlasta lite. Lillkillen går inte på förskola så det gäller ju att man hittar på lite saker med honom om dagarna. Hur har du haft det med dina första två?
Tack!
Ja, det bara rullade på i väldans fart hehe.
Det har varit väldigt intensivt med två små, när lilla tvåan kom så tog min man ledigt de första veckorna. Vår äldre flicka var ledig med oss ett tag, det var mysigt och det var rätt bra att hon fick vara med och vänja sig vid sin nya lillasyster. Mannen såg till att roa henne första veckorna medan jag återhämtade mig.
Ibland blir det ju väldigt mycket med två små, att hitta på meningsfulla saker att göra och hålla ordning på hem och allt. Och hinna vara sig själv också!
Nu har jag hunnit börja plugga lite emellan, och båda flickorna går på förskolan. Det är jätteroligt nu när de är lite äldre och leker med varann. Men känner att det kommer att bli verkligen fullt upp nu med en till liten.
Hur har du upplevt det nu under graviditeten? Själv tycker jag att det blir rätt mycket ibland med stor mage och småttingar som springer runt och stökar
. Men försöker vara snäll med mig själv och inte ställa så mycket krav just nu.