• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    ondar skrev 2016-01-14 13:06:22 följande:

Idag är det 40dagar kvar exakt till bf (34+1). Bebis sparkar mkt ner bakom blygdbenet och fy vad ont det gör, men mår väldigt bra! Storebror fick jag hemsk foglossning av men var inte alls så här smärtsam att bära sparkmässigt, hehe.

Jag o sambon var och skrev faderskap och vårdnad idag, väldigt skönt att ha det gjort :). Nu är det bara för (troligen) lillebror att dyka upp <3

Välkommen Mrswalker!!

Ja har inte vart så aktiv här det sista, har ni börjat packa väskor osv än? Hur många har fått? Såg om pojken som kom i v 37 i typ förrgår men har det kommit fler?:)

Åh totalt glömt det med faderskap :p . Trodde man var tvungen att vänta tills barnet va fött. Men om ni redan gjort det borde det vara fullt möjligt för oss med :p
  • Anonym (orolig)

[quote=76228108][quote-nick]Anonym (Bebis) skrev 2016-01-14 12:59:33 ]Ta hem någon app till telen så du kan mäta värkarna. Det finns massor. O då ser du tydligt hur tätt de kommer o hur långt de håller i sig, förlossningen vill ändå veta det när du ringer in. Sen får du försöka bli bättre på att kontakta sjukvården när det nåt ist för att oroa dig eller "bara" fråga här. Vet att det är skitsvårt, men de är där för dig och de kommer inte be dig komma om de inte tror det är på riktigt. Däremot kan de hjälpa dig med hur det "ska" kännas :)

Du tror inte ja har ringt å kontakta sjukvården ? Enda man får t svar är " du ska vänta hemma så länge som möjligt onödigt om du åker in å de inte är på gång, de ska kännas som mensvärk " är ju bra svar man får . Sjukvården är rena skiten ! Men förlåt ja ska inte fråga nåt här mera då alla bara verkar störa sej elr inte svara mig ändå så.:/

• ondar
    sladda skrev 2016-01-14 13:28:16 följande:

Åh totalt glömt det med faderskap :p . Trodde man var tvungen att vänta tills barnet va fött. Men om ni redan gjort det borde det vara fullt möjligt för oss med :p

Vi fick en lapp av min bm för några veckor sen med info om bf osv och nr till förldrarätt :). Känns tryggt att h det gjort innan, skulle något hända mamman under förlossningen så har inte pappan laglig rätt att ta hand om barnet annars, galet hemskt! Hon berättade om en pappa vars barn föddes sjukt och han fick inte ens närvara när läkaren gav info och fick inte hålla barnet. Så han fick åka på morgonen och skriva under på föräldrarätten akut o ta med pappret till sjukhuset för mamman att skriva under. Nu var det ingen som brydde sig om att fråga om det på bb med sonens pappa, vi skrev dock innan där med. Jag blevakutsnittad då och han fick givetvis ta barnet. Men det är ju fruktansvärt om det händer
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-14 13:05:25 följande:

35+4 åkte faktiskt in idag då jag inte känt av hen på morgonen heller. Fick lite panik och tiden hos bm kl 14 kändes föör långt borta hehe. Allt såg bra ut hur som helst :) Första gången under grav jag faktiskt känt mig orolig över bebisen!

Men vad skönt att allt såg bra ut :) Jag har väldigt mycket sammandragningar idag och är väldigt trött. Ska bli skönt att få komma till bm imorgon. Kolla alla värden och hoppas att allt ser bra ut :)
  • idm
    MrsWalker skrev 2016-01-14 12:28:38 följande:

Hej hej,

Får man hoppa in i tråden såhär sent? 

Vore roligt att få höra hur andra har det såhär på sluttampen och få följas åt. 

12e Februari är min lilla pojke beräknad att komma. Har två flickor på 2 och 4 sen innan. Lite nervös och förväntansfull inför förlossningen.

Såklart du ska hoppa in här :) Grattis till graviditeten!

Jag har haft en väldigt bra graviditet och det är först sen någon vecka tillbaka som det börjat bli lite tungt. Jag väntar en gosse som är beräknad att komma den 9/2 :)

Hur har din graviditet varit än så länge? :)
  • Anonym (Bebis)
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-14 13:28:31 följande:

[quote=76228108][quote-nick]Anonym (Bebis) skrev 2016-01-14 12:59:33 ]Ta hem någon app till telen så du kan mäta värkarna. Det finns massor. O då ser du tydligt hur tätt de kommer o hur långt de håller i sig, förlossningen vill ändå veta det när du ringer in. Sen får du försöka bli bättre på att kontakta sjukvården när det nåt ist för att oroa dig eller "bara" fråga här. Vet att det är skitsvårt, men de är där för dig och de kommer inte be dig komma om de inte tror det är på riktigt. Däremot kan de hjälpa dig med hur det "ska" kännas :)

Du tror inte ja har ringt å kontakta sjukvården ? Enda man får t svar är " du ska vänta hemma så länge som möjligt onödigt om du åker in å de inte är på gång, de ska kännas som mensvärk " är ju bra svar man får . Sjukvården är rena skiten ! Men förlåt ja ska inte fråga nåt här mera då alla bara verkar störa sej elr inte svara mig ändå så.:/

Så nenade jag inte :) det har bara inte framgått att du rådfrågar sjukvård utan har tolkat det som att du oroar dig hemma o bara frågar här, så ber såklart om ursäkt om du tog illa upp, tänkte mer du kanske bara har svårt att ta för dig, det har jag själv nämligen. Givetvis ska man känna sig trygg att fråga här med, men sånt som gäller fostrets bästa är ju alltid säkrast att fråga sjukvård om, var mer så jag menade. Jättehemskt att få råd av "oss" enbart pch så händer något, vi är ju inga experter :).

Jag har bara blivit igångsatt innan själv men de vänner jag har som ringt in har fått svar på hur långt det ska vara mellan värkar, hur fostervatten luktar osv, men givetvis skiljer kvaliten på de olika förlossningarna sig åt. Men en värktimerapp tycker ja iaf du ska ladda ner om du ingen har. O annars kanske barnmorskan din är bättre på att svara på frågor än förlossningen om det behövs? :)
  • idm
    ondar skrev 2016-01-14 13:06:22 följande:

Idag är det 40dagar kvar exakt till bf (34+1). Bebis sparkar mkt ner bakom blygdbenet och fy vad ont det gör, men mår väldigt bra! Storebror fick jag hemsk foglossning av men var inte alls så här smärtsam att bära sparkmässigt, hehe.

Jag o sambon var och skrev faderskap och vårdnad idag, väldigt skönt att ha det gjort :). Nu är det bara för (troligen) lillebror att dyka upp <3

Välkommen Mrswalker!!

Ja har inte vart så aktiv här det sista, har ni börjat packa väskor osv än? Hur många har fått? Såg om pojken som kom i v 37 i typ förrgår men har det kommit fler?:)

Skönt att ha papperna påskrivna :) Är det något man behöver göra om man är gifta med? :)

Här är det 26 dagar till bf. Kan inte förstå att det börjar bli så nära nu! Nervöst!

Vi har packat våra väskor. I skötväskan finns allt till bebis och lite annat. Mina och min mans saker har vi packat i en bag. Det som saknas i väskan är lite snacks till oss båda så det måste vi köpa i dagarna :) Sen hade jag behövt ett par mjuka inneskor. Har ett par ulltofflor men vet inte om jag vill riskera att få de förstörda, haha. Har ni packat?

Jag tror att det har kommit två små godingar till världen från denna grupp :)
  • sladda
    ondar skrev 2016-01-14 13:40:00 följande:

Vi fick en lapp av min bm för några veckor sen med info om bf osv och nr till förldrarätt :). Känns tryggt att h det gjort innan, skulle något hända mamman under förlossningen så har inte pappan laglig rätt att ta hand om barnet annars, galet hemskt! Hon berättade om en pappa vars barn föddes sjukt och han fick inte ens närvara när läkaren gav info och fick inte hålla barnet. Så han fick åka på morgonen och skriva under på föräldrarätten akut o ta med pappret till sjukhuset för mamman att skriva under. Nu var det ingen som brydde sig om att fråga om det på bb med sonens pappa, vi skrev dock innan där med. Jag blevakutsnittad då och han fick givetvis ta barnet. Men det är ju fruktansvärt om det händer

Nämen fy vad hemskt. :( Ska ta upp detta med BM nästa gång :) Eller så ringer vi själva o fixar så det e klart :) . Var en bra påminnelse :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 13:52:00 följande:

Skönt att ha papperna påskrivna :) Är det något man behöver göra om man är gifta med? :)

Här är det 26 dagar till bf. Kan inte förstå att det börjar bli så nära nu! Nervöst!

Vi har packat våra väskor. I skötväskan finns allt till bebis och lite annat. Mina och min mans saker har vi packat i en bag. Det som saknas i väskan är lite snacks till oss båda så det måste vi köpa i dagarna :) Sen hade jag behövt ett par mjuka inneskor. Har ett par ulltofflor men vet inte om jag vill riskera att få de förstörda, haha. Har ni packat?

Jag tror att det har kommit två små godingar till världen från denna grupp :)

När man är gifta så blir pappan pappa automatiskt :) vi andra får däremot intyga och skriva under faderskap =)
  • Anonym (orolig)

[quote=76228323][quote-nick]Anonym (Bebis) skrev 2016-01-14 13:48:24 följande:[/quote-nick]Så nenade jag inte :) det har bara inte framgått att du rådfrågar sjukvård utan har tolkat det som att du oroar dig hemma o bara frågar här, så ber såklart om ursäkt om du tog illa upp, tänkte mer du kanske bara har svårt att ta för dig, det har jag själv nämligen. Givetvis ska man känna sig trygg att fråga här med, men sånt som gäller fostrets bästa är ju alltid säkrast att fråga sjukvård om, var mer så jag menade. Jättehemskt att få råd av "oss" enbart pch så händer något, vi är ju inga experter :).

Jag har bara blivit igångsatt innan själv men de vänner jag har som ringt in har fått svar på hur långt det ska vara mellan värkar, hur fostervatten luktar osv, men givetvis skiljer kvaliten på de olika förlossningarna sig åt. Men en värktimerapp tycker ja iaf du ska ladda ner om du ingen har. O annars kanske barnmorskan din är bättre på att svara på frågor än förlossningen om det behövs? :)

Nej ja vet ni inte är några experter här men tänkte bara om lite råd eftersom ni fått barn tidigare de flesta åså:) å självklart är inte alla förlossningar elr värkar samma för nån de vet jag , alla är olika känsliga men undrade bara hur de var för er osv, jag har ringt så många ggr så blir väl dum förklarad snart känns de som :/ jag har laddat en app de fanns bara en som va gratis å gick ladda, har att prata med min bm oxå men hon är inte så ofta där elr är tillgänglig och har tid den 26 igen å är beräknad den 27 e:p så får se om ja hinner gå på den tiden :) haha men som sagt så undrade ja bara hur de vart för er andra så man har nåt att gå efter lixom för är ju inte lätt att veta , å orolig är jag inte så men tänker mest bara på om jag inte känner nåt å ungen kommer hemma elr nåt sånt att man intr hinner in eftersom ja har så himla långt in :/

Svar på tråden BF februari 2016