Anonym (orolig) skrev 2016-01-14 13:28:31 följande:
[quote=76228108][quote-nick]Anonym (Bebis) skrev 2016-01-14 12:59:33 ]Ta hem någon app till telen så du kan mäta värkarna. Det finns massor. O då ser du tydligt hur tätt de kommer o hur långt de håller i sig, förlossningen vill ändå veta det när du ringer in. Sen får du försöka bli bättre på att kontakta sjukvården när det nåt ist för att oroa dig eller "bara" fråga här. Vet att det är skitsvårt, men de är där för dig och de kommer inte be dig komma om de inte tror det är på riktigt. Däremot kan de hjälpa dig med hur det "ska" kännas :)
Du tror inte ja har ringt å kontakta sjukvården ? Enda man får t svar är " du ska vänta hemma så länge som möjligt onödigt om du åker in å de inte är på gång, de ska kännas som mensvärk " är ju bra svar man får . Sjukvården är rena skiten ! Men förlåt ja ska inte fråga nåt här mera då alla bara verkar störa sej elr inte svara mig ändå så.:/
Så nenade jag inte :) det har bara inte framgått att du rådfrågar sjukvård utan har tolkat det som att du oroar dig hemma o bara frågar här, så ber såklart om ursäkt om du tog illa upp, tänkte mer du kanske bara har svårt att ta för dig, det har jag själv nämligen. Givetvis ska man känna sig trygg att fråga här med, men sånt som gäller fostrets bästa är ju alltid säkrast att fråga sjukvård om, var mer så jag menade. Jättehemskt att få råd av "oss" enbart pch så händer något, vi är ju inga experter :).
Jag har bara blivit igångsatt innan själv men de vänner jag har som ringt in har fått svar på hur långt det ska vara mellan värkar, hur fostervatten luktar osv, men givetvis skiljer kvaliten på de olika förlossningarna sig åt. Men en värktimerapp tycker ja iaf du ska ladda ner om du ingen har. O annars kanske barnmorskan din är bättre på att svara på frågor än förlossningen om det behövs? :)