• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror

Blir lite stressad när jag läser om alla som packar väska och redan är klara =) själv lallar jag omkring som om jag har all tid i världen! Trots att sammandragningarna börjar bli förvärkar. Lite som att det fortfarande inte är verkligt i min egna lilla värld =) borde kanske ta tag i det ^^

• MrsWalker
    idm skrev 2016-01-14 13:45:35 följande:
    Såklart du ska hoppa in här :) Grattis till graviditeten!

Jag har haft en väldigt bra graviditet och det är först sen någon vecka tillbaka som det börjat bli lite tungt. Jag väntar en gosse som är beräknad att komma den 9/2 :)

Hur har din graviditet varit än så länge? :)

Tack  

Och grattis till dig! Är det din första? 

Det har varit ganska bra, men tuffare än de första två som var väldigt normala. Mådde mycket mer illa, tills runt 4 mån, och nu på sistone har det varit mycket sammandragningar och ryggont. Kaaaan bero på att man rusar efter de andra två busungarna Börjar längta efter att han ska komma nu! 

• Anonym (orolig)

Vad har ni packat i BB väskan och vad till er ? Jag har till barnet 3 body i 50 en jumpsuit i 50 tröja å byxor i 50 , 2 par strumpor 2 mössor , sen 2 body I 56 å tröja å byxor i 56. Sen 2 overaller en i 50 å en i 56 , sen 6 blöjor i stl 1 å 4 i stl 2 tror ja :) till oss underkläder å bindor amningskupor, å byxor till mig , å hygienartiklar. Nåt mer ni rekommendera elr så?:)

• idm
    MrsWalker skrev 2016-01-14 14:09:44 följande:

Tack  

Och grattis till dig! Är det din första? 

Det har varit ganska bra, men tuffare än de första två som var väldigt normala. Mådde mycket mer illa, tills runt 4 mån, och nu på sistone har det varit mycket sammandragningar och ryggont. Kaaaan bero på att man rusar efter de andra två busungarna Börjar längta efter att han ska komma nu! 

Ja det är vår första :) Allt känns så spännande, haha :) Ja det måste vara extra tufft när man redan har barn som man vill leka och busa med. Jag blir helt slut efter en dag med lek och bus med systersonen på ca 2.5 år :)
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-01-14 14:06:23 följande:

Blir lite stressad när jag läser om alla som packar väska och redan är klara =) själv lallar jag omkring som om jag har all tid i världen! Trots att sammandragningarna börjar bli förvärkar. Lite som att det fortfarande inte är verkligt i min egna lilla värld =) borde kanske ta tag i det ^^

Håller med. Alla packar så tidigt. Går in i v 35 på lördag. Har precis skruvat ihop spjälsängen, tvättat sängkläder men det är allt.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-01-14 14:17:09 följande:

Håller med. Alla packar så tidigt. Går in i v 35 på lördag. Har precis skruvat ihop spjälsängen, tvättat sängkläder men det är allt.

Jag gick in i v36 idag, spjälsängen står fortfarande i sin låda. Men jag har tvättat sängkläder och alla bäbiskläder iaf så lite har jag väl boat här hemma ;)
  • Pyltet

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

• Lysmasken

Någon undrade om packning.

Sen egen erfarenhet så rekommenderar jag ta med eget mjukt toapapper. Sjukhus pappret är hårt & strävt. Något att läsa, för bebisen kommer inte att hänga vid tutten jämt. Förhoppningsvis

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • ondar
    MrsWalker skrev 2016-01-14 13:12:50 följande:

Hej hej, Tack! 

Vad spännande, har du hur gammal är storebror? 

Jag packade min väska för typ 3 veckor sen, har haft såna sammandragningar så tänkte att det var lika bra att vara tidigt ute. :-P 

Vad har du packat? Och alla andra?  

Storebror fyllde precis fem :) .

Jag blev ombedd av sambon i förrgår att börja packa då han tror att bebis kommer tidigare och det är hans första barn så han är lite nervös, haha. Han hade någon föreställning om att behöva bära mig till bilen, att min son skulle vara vrång osv, och saker brukar väl vara lite kaos här men inte fullt så illa ;). Så har börjat lite smått.

Sonen var ganska stor så har packat två olika omgångar. Några set med 56 och sen även några set i mindre ifall hen blir mindre än brorsan eller kommer tidigare :). Fleeceoverall för hemfärd är nerpackad också. Men inget till mig eller sambon än, det gör jag nog i sista stund tror jag. Har du packat för er vuxna med?

Hur har de andra förlossningarna gått? Har barnen kommit när de skulle osv :p
  • ondar
    Pyltet skrev 2016-01-14 14:29:29 följande:

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

Oj! Lycka till. Va skönt att du är på rätt ställe nu iaf <3 hoppas bebis stannar innne lite till!
Svar på tråden BF februari 2016