• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • ondar
    idm skrev 2016-01-14 13:52:00 följande:

Skönt att ha papperna påskrivna :) Är det något man behöver göra om man är gifta med? :)

Här är det 26 dagar till bf. Kan inte förstå att det börjar bli så nära nu! Nervöst!

Vi har packat våra väskor. I skötväskan finns allt till bebis och lite annat. Mina och min mans saker har vi packat i en bag. Det som saknas i väskan är lite snacks till oss båda så det måste vi köpa i dagarna :) Sen hade jag behövt ett par mjuka inneskor. Har ett par ulltofflor men vet inte om jag vill riskera att få de förstörda, haha. Har ni packat?

Jag tror att det har kommit två små godingar till världen från denna grupp :)

Som du fick svar innan så nej, om man är gifta slipper man :) o likadant om man har gemensamma barn sen tidigare har jag för mig :).

Åh va nära för er! Spännande :D. Skönt o ha packat o vara redo! Haha nä det kan nog va lite tråkigt o ev få äckligheter på ulltofflorna!

Vi har tagit fram kläder till bebis iaf och tvättat och lagt ner i skötväskan, men en bbväska till mig o sambon finns inte riktigt än. Jag har inte haft en tanke på å packa än men blev ombedd av sambon så har börjat lite iaf :)

Mysigt med två nya liv! Har fortfarande lite svårt att ta in att man ska bli en extra :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-14 14:06:23 följande:

Blir lite stressad när jag läser om alla som packar väska och redan är klara =) själv lallar jag omkring som om jag har all tid i världen! Trots att sammandragningarna börjar bli förvärkar. Lite som att det fortfarande inte är verkligt i min egna lilla värld =) borde kanske ta tag i det ^^

Åå inte ska du känna dig stressad över :) alla är vi ju olika. Vissa köper allt när man fått sitt plus och andra väntar till sista veckan innan bebis är beräknad. Jag tycker att det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv :)
  • idm
    Pyltet skrev 2016-01-14 14:29:29 följande:

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

Åh lycka till! :)
  • lillterror
    Pyltet skrev 2016-01-14 14:29:29 följande:

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

Oh lycka till!
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 14:48:41 följande:

Åå inte ska du känna dig stressad över :) alla är vi ju olika. Vissa köper allt när man fått sitt plus och andra väntar till sista veckan innan bebis är beräknad. Jag tycker att det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv :)

Det är väl så =) vi har ju skaffat allt lite i omgångar efter rul. Men sambon börjar påpeka lite att det är dags att packa väskan, varken han eller min kära mor tror att jag kommer gå tiden ut. Själv är jag fast i tänket att jag kommer gå över och då är det ju inte lika bråttom ;)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-14 14:57:17 följande:

Det är väl så =) vi har ju skaffat allt lite i omgångar efter rul. Men sambon börjar påpeka lite att det är dags att packa väskan, varken han eller min kära mor tror att jag kommer gå tiden ut. Själv är jag fast i tänket att jag kommer gå över och då är det ju inte lika bråttom ;)

Samma här :) haha, ja här är bf 9/2 och inbillar mig att jag kommer gå över till den 16/2. Varför tror din sambo och mamma att bebis kommer tidigare? :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 15:26:05 följande:

Samma här :) haha, ja här är bf 9/2 och inbillar mig att jag kommer gå över till den 16/2. Varför tror din sambo och mamma att bebis kommer tidigare? :)

Ja, bf 17/2 men jag tror mer på 22/2 =) jag vet faktiskt inte? Han har bara en känsla om att jag inte kommer gå längre än till tionde, mamma likaså. Ska bli spännande att se vem som har mest rätt ;)
  • jesspett
    MrsWalker skrev 2016-01-14 12:57:43 följande:

Tack!  

Ja, det bara rullade på i väldans fart hehe. 
    Det har varit väldigt intensivt med två små, när lilla tvåan kom så tog min man ledigt de första veckorna. Vår äldre flicka var ledig med oss ett tag, det var mysigt och det var rätt bra att hon fick vara med och vänja sig vid sin nya lillasyster. Mannen såg till att roa henne första veckorna medan jag återhämtade mig.  

Ibland blir det ju väldigt mycket med två små, att hitta på meningsfulla saker att göra och hålla ordning på hem och allt. Och hinna vara sig själv också!  

Nu har jag hunnit börja plugga lite emellan, och båda flickorna går på förskolan. Det är jätteroligt nu när de är lite äldre och leker med varann. Men känner att det kommer att bli verkligen fullt upp nu med en till liten. 

Hur har du upplevt det nu under graviditeten? Själv tycker jag att det blir rätt mycket ibland med stor mage och småttingar som springer runt och stökar . Men försöker vara snäll med mig själv och inte ställa så mycket krav just nu. 

Ja, det är ju lite så man tänker, att de förhoppningsvis har mycket glädje av varandra när de väl blir lite äldre! Men det blir nog tufft till en början och man får nog, som du säger, släppa lite på kraven på sig själv! Speciellt du som nu får en tredje liten virvelvind att ha koll på! ;)

Denna graviditet har varit väldigt lätt vilket är skönt! Nu senaste veckorna har jag börja känna av höfterna lite om jag är ute och rör mig för mycket. Vi bor på landet med lite djur och hund och så så det är ju alltid något man vill/bör göra även om mannen tar hand om det mesta med djuren nu. Men att klä på pojken alla vinterkläder... phu vilket maraton!!! 

Hur mår du i graviditeten för övrigt?

• Angels dream
    idm skrev 2016-01-14 06:12:59 följande:
    Jag känner hur hela bebis "hoppar" (hicka) till med jämna mellanrum:) Det är lite som när man själv hickar, att ens kropp rycker till vid varje hick. Lite mysigt men samtidigt tycker jag synd om honom då jag själv avskyr att ha hicka :)
    okej  då tror jag att jag är med
  • Cathleen

Hej alla mammor ????

Är beräknad 28/2 med mitt första barn, tänkte att det skulle vara skönt att få dela med mig av tankar och frågor här till er!

Hur mår ni och är det någon mer än jag som i v34 fortfarande inte packat upp spjälsängen ur lådan?! ????

Kram

Svar på tråden BF februari 2016