MrsWalker skrev 2016-01-14 12:57:43 följande:
Tack!
Ja, det bara rullade på i väldans fart hehe.
Det har varit väldigt intensivt med två små, när lilla tvåan kom så tog min man ledigt de första veckorna. Vår äldre flicka var ledig med oss ett tag, det var mysigt och det var rätt bra att hon fick vara med och vänja sig vid sin nya lillasyster. Mannen såg till att roa henne första veckorna medan jag återhämtade mig.
Ibland blir det ju väldigt mycket med två små, att hitta på meningsfulla saker att göra och hålla ordning på hem och allt. Och hinna vara sig själv också!
Nu har jag hunnit börja plugga lite emellan, och båda flickorna går på förskolan. Det är jätteroligt nu när de är lite äldre och leker med varann. Men känner att det kommer att bli verkligen fullt upp nu med en till liten.
Hur har du upplevt det nu under graviditeten? Själv tycker jag att det blir rätt mycket ibland med stor mage och småttingar som springer runt och stökar
. Men försöker vara snäll med mig själv och inte ställa så mycket krav just nu.
Ja, det är ju lite så man tänker, att de förhoppningsvis har mycket glädje av varandra när de väl blir lite äldre! Men det blir nog tufft till en början och man får nog, som du säger, släppa lite på kraven på sig själv! Speciellt du som nu får en tredje liten virvelvind att ha koll på! ;)
Denna graviditet har varit väldigt lätt vilket är skönt! Nu senaste veckorna har jag börja känna av höfterna lite om jag är ute och rör mig för mycket. Vi bor på landet med lite djur och hund och så så det är ju alltid något man vill/bör göra även om mannen tar hand om det mesta med djuren nu. Men att klä på pojken alla vinterkläder... phu vilket maraton!!!
Hur mår du i graviditeten för övrigt?