• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    Cathleen skrev 2016-01-14 19:46:19 följande:

Hej alla mammor ????

Är beräknad 28/2 med mitt första barn, tänkte att det skulle vara skönt att få dela med mig av tankar och frågor här till er!

Hur mår ni och är det någon mer än jag som i v34 fortfarande inte packat upp spjälsängen ur lådan?! ????

Kram

Hejhej! Du är inte ensam om det, jag är i v36 och spjälsängen är fortfarande i lådan :) skulle bäbis komma tidigare får väl sambon skruva ihop den när vi kommer hem från BB känner jag =)
  • jesspett

Hej alla mammor ????

Är beräknad 28/2 med mitt första barn, tänkte att det skulle vara skönt att få dela med mig av tankar och frågor här till er!

Hur mår ni och är det någon mer än jag som i v34 fortfarande inte packat upp spjälsängen ur lådan?! ????

Kram

Hej och välkommen! =)

Hehe, jag är av den sorten som gärna organiserar upp allt med listor och dylikt så snart som möjligt ;) Spjälsängen har aldrig monterats ner då sonen slutade sova i den för några månader sedan och den står inne i gästrummet så den bråkar inte med någon. 
    Vi har dock fått låna en bedside crib av ett par vänner för bebisen i början eftersom lillkillen brukar sova inne mellan mig och maken senare halvan av natten så då känns det säkrare att ha bebisen på min andra sida! 

Bb-väskan är nästan klarpackad (är i v 37), har en lista i den med det resterande så vi inte glömmer något.

Packat till mig:
    2 Amingslinnen
    1 par mjukisbyxor
    trosor och strumpor
    Tofflor
    Bindor
    hårtofs och hårband
    papper från bm med blodgrupp

Packat till bebis
    2 par bodys stl 50 och en i stl 56
    2 par byxor stl 50 och ett par i stl 56
    1 par strumpor
    2 mössor i olika storlekar
    1 overall i stl 56
    Tossor och vantar
    filt och gosedjur
    Blöjor fanns på bb sist vi var där för 2 år sen. Skulle de inte ha det så får väl maken åka och köpa. 

På listan med det som ska packas i sista stund är
    kamera + laddare
    mobil + laddare
    dator + laddare (sist blev det väldigt långdraget, närmare 30 timmar, och då var det guld att ha lite serier på datorn att kolla på!)
    hygienartiklar
    förlossningsbrev

• ondar

Hej alla mammor ????

Kram

Hej :). Jag är i v 35 o sängen kom upp för två dagar sen, min är dock köpt beg så den har aldrig legat i någon låda ;). Jag giftminimerar mkt i hemmet och därför tyckte jag det var viktigt att få upp spjälsängen så madrassen, som är ny, kunde packas upp o luftas lite fr kemikalier innan bebis kommer o även babyskyddet kom upp ur lådan igår o står på vädring :). Men känner vissa som tycker det är mysigt att ha den bäddad fr v 20 redan :D o har en vän som är så rädd att något ska gå fel att hon aldrig handlar eller bäddar åt barnet innan det är fött. Alla sätt som funkar för en är ju bra! Sj har det vart bra för mig att sy bebiskläder o ha nåt att plocka med för att mentalt förbereda mig o våga tro att bebis kommer må bra :)
  • Anonym (orolig)

Nu har värkarna dratt igång ordentligt , intr sovit på hele natten , ringde förlossningen i natt å dom trodde inte de var nåt på gång än då värkarna bara är 30 sekunder långa även fast dom kommer 3 st på 10 min , dom sa jag kunde komma in å få starkare smärtlindring, och vara på passient hotellet men jag kände jag inte ville ligga

• Angels dream

vilken smärta jag hade inatt / tidig morgon.

Råkade somna på höger sida vilket jag inte brukar kunna. 
    den senaste månaden (om inte mer) har min bebis legat på vänster sida med rygg och rumpa. hon uppskattar inte när jag ligger på annat håll än på vänster sida. 
    som sagt inatt råkade jag somna på höger sida. när jag vaknade hade hon vänt sig så hon hade rygg och rumpa på höger sida. hon låg och sparka och slog ganska hårt på min vänster sida och jag kunde knappt röra mig.jag la mig på rygg för att försöka komma över till vänster sida (känner mig som en valross på land :P) efter väldigt mycket bökande i magen och många slag och sparkar som faktiskt är riktigt hårda nu så kom hon återigen över på "rätt sida" med rumpa och rygg på vänster sida... men vilken smärta det var att känna henne böka runt på det viset. trodde inte där var plats till sådana saker...undrar dock hur hon klarade av att göra det när hon tryckt ner huvudet i bäckenet så långt som hon har...

nu är hon lugn så nu sover hon antar jag...

någon mer som varit med om detta?

• Anonym (orolig)

Oj ni skickades de iväg för snabbt, nämnde jag inte ville ligga där kanske flera dagar å de intr startat så jag valde att försöka vara hemma.

• zezzan81
    Angels dream skrev 2016-01-15 10:00:44 följande:

vilken smärta jag hade inatt / tidig morgon.

Råkade somna på höger sida vilket jag inte brukar kunna. 

den senaste månaden (om inte mer) har min bebis legat på vänster sida med rygg och rumpa. hon uppskattar inte när jag ligger på annat håll än på vänster sida. 

som sagt inatt råkade jag somna på höger sida. när jag vaknade hade hon vänt sig så hon hade rygg och rumpa på höger sida. hon låg och sparka och slog ganska hårt på min vänster sida och jag kunde knappt röra mig.jag la mig på rygg för att försöka komma över till vänster sida (känner mig som en valross på land :P) efter väldigt mycket bökande i magen och många slag och sparkar som faktiskt är riktigt hårda nu så kom hon återigen över på "rätt sida" med rumpa och rygg på vänster sida... men vilken smärta det var att känna henne böka runt på det viset. trodde inte där var plats till sådana saker...undrar dock hur hon klarade av att göra det när hon tryckt ner huvudet i bäckenet så långt som hon har...

nu är hon lugn så nu sover hon antar jag...

någon mer som varit med om detta?

Var med om samma sak för några nätter sedan. Min tös tycker inte om när jag ligger på vänster sida men somnade så ändå av någon anledning. Vaknade på natten med smärta som bara den och precis som du säger kände jag hur hela hon låg "fel" jämfört med hur hon brukar och hon verkade inte helt nöjd heller:). Hon ska ju vara fixerad och ligga väldigt långt ner enligt min bm så jag funderade oxå hur det var möjligt för henne att flytta sig så? Tog ett tag men tror hon ligger "rätt" igen, tyckte hon blev väldigt lugn och stilla efter detta men ett par dygn senare är det full rulle igen:)
  • zezzan81
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-15 10:01:15 följande:

Oj ni skickades de iväg för snabbt, nämnde jag inte ville ligga där kanske flera dagar å de intr startat så jag valde att försöka vara hemma.

Vad spännande! Lycka till!!
  • Angels dream
    zezzan81 skrev 2016-01-15 10:58:06 följande:
    Var med om samma sak för några nätter sedan. Min tös tycker inte om när jag ligger på vänster sida men somnade så ändå av någon anledning. Vaknade på natten med smärta som bara den och precis som du säger kände jag hur hela hon låg "fel" jämfört med hur hon brukar och hon verkade inte helt nöjd heller:). Hon ska ju vara fixerad och ligga väldigt långt ner enligt min bm så jag funderade oxå hur det var möjligt för henne att flytta sig så? Tog ett tag men tror hon ligger "rätt" igen, tyckte hon blev väldigt lugn och stilla efter detta men ett par dygn senare är det full rulle igen:)
    okej vad bra att någon annan också känt av en sådan sak. hon var väldigt lugn när jag vaknade nästa gång. nu har hon puffat på mig lite försiktigare :p 

hon ska ha ett lite brukbart huvud (i måndags) men är väldigt långt ner så det känns  väldigt skumt att hon lyckats vända sig så mycket.

ska aldrig mer somna på fel sida. det var inte värt det.. ändå om det just för stunden var skönt och somna på annat håll så var smärtan efteråt hemsk... och oron över att hon skulle ha skadat sig själv.
  • zezzan81
    Angels dream skrev 2016-01-15 11:25:54 följande:

okej vad bra att någon annan också känt av en sådan sak. hon var väldigt lugn när jag vaknade nästa gång. nu har hon puffat på mig lite försiktigare :p 

hon ska ha ett lite brukbart huvud (i måndags) men är väldigt långt ner så det känns  väldigt skumt att hon lyckats vända sig så mycket.

ska aldrig mer somna på fel sida. det var inte värt det.. ändå om det just för stunden var skönt och somna på annat håll så var smärtan efteråt hemsk... och oron över att hon skulle ha skadat sig själv.

Nej inte jag heller! Absolut inte värt det. Blev lite lättad när jag läste ditt inlägg då jag tyckte detta var väldigt obehagligt. Tycker man borde ha vanan inne med att vara gravid när det är 3:e gången men detta hade jag aldrig upplevt tidigare:/
Svar på tråden BF februari 2016