Cathleen skrev 2016-01-14 19:46:19 följande:
Hej alla mammor ????
Är beräknad 28/2 med mitt första barn, tänkte att det skulle vara skönt att få dela med mig av tankar och frågor här till er!
Hur mår ni och är det någon mer än jag som i v34 fortfarande inte packat upp spjälsängen ur lådan?! ????
Kram
Hej och välkommen! =)
Hehe, jag är av den sorten som gärna organiserar upp allt med listor och dylikt så snart som möjligt ;) Spjälsängen har aldrig monterats ner då sonen slutade sova i den för några månader sedan och den står inne i gästrummet så den bråkar inte med någon.
Vi har dock fått låna en bedside crib av ett par vänner för bebisen i början eftersom lillkillen brukar sova inne mellan mig och maken senare halvan av natten så då känns det säkrare att ha bebisen på min andra sida!
Bb-väskan är nästan klarpackad (är i v 37), har en lista i den med det resterande så vi inte glömmer något.
Packat till mig:
2 Amingslinnen
1 par mjukisbyxor
trosor och strumpor
Tofflor
Bindor
hårtofs och hårband
papper från bm med blodgrupp
Packat till bebis
2 par bodys stl 50 och en i stl 56
2 par byxor stl 50 och ett par i stl 56
1 par strumpor
2 mössor i olika storlekar
1 overall i stl 56
Tossor och vantar
filt och gosedjur
Blöjor fanns på bb sist vi var där för 2 år sen. Skulle de inte ha det så får väl maken åka och köpa.
På listan med det som ska packas i sista stund är
kamera + laddare
mobil + laddare
dator + laddare (sist blev det väldigt långdraget, närmare 30 timmar, och då var det guld att ha lite serier på datorn att kolla på!)
hygienartiklar
förlossningsbrev