• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-26 11:47:00 följande:

Mitt pyre kändes fixerad sa bm, troligen det som orsakade det extrema trycket häromdagen =) för två veckor sen var bäbis fortfarande rörlig men nu har jag bestämt beordrat att pyret ska behålla denna position =) sf låg på 36 så det har minskat lite med fixeringen.. antagligen är det bäbisens läge som dessutom underlättat min foglossning och gör att jag kan gå utan kryckor! Yaay!

Va roligt och skönt att lillknodd är fixerad!!:)

Var det därför hon tyckte du skulle packa bbbäskan eller hade hon andra skäl att tro det var på g?

Min förra bebis (första) blev aldrig fixerad och det slutade med igångsättning på bf+15 och sedan ks. Kanske lite samma gång som jesspett hade med sin förra . Jag har iaf mätt bäcken och det såg bra ut:)

Ska till bm i morgon. Hoppas då hon kan känna om den är fixerad:) är i v 37+2 idag!
  • Marie14

Någon som läcker råmjölk? Jag har gjort det sen vecka 34 - 35.
    Har haft väldigt ömma och spända bröst under hela graviditeten. Inte hela tiden men när det blivit kallt osv.

Läcker en del på natten. På morgonen när jag vaknar så gör det jätteont. Behöver bara röra lite och då sprutar det ut mjölk. Är nu i vecka 39. Har ökat senaste två veckorna. Längtar så tills det kommer till användning

Pratade med bm om detta igår , hon sa bara att det är förberedelser inför det som ska komma. Så antagligen normalt.

• Lysmasken

Vart på extra kontroll idag hos bm då bebisen låg i säte förra veckan. Dagsläget= tväre.

Så vändningsförsök nästa vecka. Här i Hstd gör dom det från 36+0. Å ska ha med en väska ifall om det sätter igång alt det kan bli ks.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • LMG
    Marie14 skrev 2016-01-26 14:01:18 följande:

Har haft väldigt ömma och spända bröst under hela graviditeten. Inte hela tiden men när det blivit kallt osv.

Läcker en del på natten. På morgonen när jag vaknar så gör det jätteont. Behöver bara röra lite och då sprutar det ut mjölk. Är nu i vecka 39. Har ökat senaste två veckorna. Längtar så tills det kommer till användning

Pratade med bm om detta igår , hon sa bara att det är förberedelser inför det som ska komma. Så antagligen normalt.

Jag har läckt råmjölk sen vecka 24 ungefär. Inte mycket dock :)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-01-26 13:37:11 följande:

Va roligt och skönt att lillknodd är fixerad!!:)

Var det därför hon tyckte du skulle packa bbbäskan eller hade hon andra skäl att tro det var på g?

Min förra bebis (första) blev aldrig fixerad och det slutade med igångsättning på bf+15 och sedan ks. Kanske lite samma gång som jesspett hade med sin förra . Jag har iaf mätt bäcken och det såg bra ut:)

Ska till bm i morgon. Hoppas då hon kan känna om den är fixerad:) är i v 37+2 idag!

Ja det var skönt att höra, på tiden tyckte jag för det känns som att dom flesta fixerat sig redan =) men nej, hon ville bara att vi skulle vara redo och tyckte det var dags att ha väskan klar ;)

Låg din första med huvudet neråt iaf då? Eller i säte? Får man fråga varför ks? =) är det inte lite som att du gör allt för första gången nu då om det blir en vanlig förlossning? =)

Håller tummarna för dig imorgon då!
  • lillterror
    sladda skrev 2016-01-26 11:48:56 följande:

Ska till BM på fredag (går in i v38 på lördag) Ska bli intressant o veta hur den ligger nu för den har snurrat o bökat som bara den de senaste dagarna...o de små promenaderna man lyckats ta innan går inte så bra längre :( Sådant tryck neråt o kraftiga sammandragningar när jag går så gick inte så lätt haha. Är det någon mer som blivit väldigt trött om kvällarna? Somnar lätt innan 21 eller så fort barnen somnat :p

Jag är dödstrött på kvällarna oavsett vad jag gjort under dagen ^^ igår bäddade jag ner mig strax innan åtta redan, annars brukar jag somna i soffan runt den tiden. Min sambo tycker nog jag är roligaste sällskapet ;)
  • sladda
    lillterror skrev 2016-01-26 15:55:21 följande:

Jag är dödstrött på kvällarna oavsett vad jag gjort under dagen ^^ igår bäddade jag ner mig strax innan åtta redan, annars brukar jag somna i soffan runt den tiden. Min sambo tycker nog jag är roligaste sällskapet ;)

I lördags bäddade jag ner mig redan vid 16 haha. Å sambon fick snällt följa med så kollade vi hockey o fotboll från sängen. Eller han kollade o ja halvsov :p
  • jesspett

Idag har jag och lillkillen varit lite duktiga och mockat rent i kaninburarna samt fixat i ordning hans rum lite på övervåningen så de mörka julgardinerna har försvunnit och så passade jag på att bädda spjälsängen också ;)

Åh, känner igen tröttheten! Är dock dålig på att komma isäng på kvällarna, brukar väl bli runt 23-tiden. Mest för att jag är för trött för att gå och lägga mig tidigare ;)

• idm
    Marie14 skrev 2016-01-26 14:01:18 följande:

Jag går in i vecka 39 imorgon och här kommer det också ut en del råmjölk, när jag rör vid brösten. Någon enstaka gång har det kommit av sig självt. Har haft det så sen ca v. 25.

Ja nu får gärna bebis komma :)
  • CupcakeDream
    lillterror skrev 2016-01-26 15:51:57 följande:

Ja det var skönt att höra, på tiden tyckte jag för det känns som att dom flesta fixerat sig redan =) men nej, hon ville bara att vi skulle vara redo och tyckte det var dags att ha väskan klar ;)

Låg din första med huvudet neråt iaf då? Eller i säte? Får man fråga varför ks? =) är det inte lite som att du gör allt för första gången nu då om det blir en vanlig förlossning? =)

Håller tummarna för dig imorgon då!

Ja han låg med huvudet neråt.

Jag blev igångsatt och efter tre dagars försök med värkar och helabaletten så gav jag upp och bad om ks, då hade jag bara öppnat mig 4 typ. Man vetbinte varför det blev så men det var en så kallad misslyckad igångsättning. Han vägde 4030 kg.

Jag vet inte hur man tänker angående det eftersom jag har gått igenom värkarbetet iaf även om det inte lyckades. Har pratat med personal efteråt på obstret om det och dom verkade ändå se det som jag varit med om som lite bra att ha med sig. Så lite både och kanske. Men som sagt blir det inte aktuellt med igångsättning igen om jag går över. Det har jag fått bestämma<3 skönt att dom lyssnar!

Tror inte min kommer vara fixerad i morgon. Bäst att ställa sig in på de. Kanske inte spelar så stor roll, eller är det bättre om den är fixerad och det är mer på g snart?
Svar på tråden BF februari 2016