• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-01-25 14:11:06 följande:

Var hos bm idag, allt såg väl bra ut, hon är inte så informativ om siffror såvida inte jag frågar och då jag frågar verkar hon mest tycka att jag inte behöver veta sådant utan bara om det är bra eller dåligt. Antar att det är för att hon tror man kommer jämföra sig med alla andra och bli supernojig när allt inte är exakt likadant för alla. Vilket känns som en ganska trist människosyn men jag orkar inte ta den konflikten, så viktigt är det ändå inte för mig och jag kan ju ändå få ut journalen om jag vill!

Bebis är inte fixerad men det betyder ju inte så mycket eftersom detta är andra barnet. 

Har haft sjukt ont i ena höften idag annars vilket gör mig smått handikappad. Annars har jag inte så mycket fysiska krämpor. Tålamodet har ju försvunnit helt och energin likaså. Typiskt när hunden går in i skendräktighet  och egentligen skulle behöva distraheras och gå långa promenader men vad gör man?

Min bm säger alltid vad blodtryck ligger på, likaså vikt och hjärtljud men där tar det stopp =) sf brukar jag fråga lite fint efter, bara av ren nyfikenhet eftersom jag vet att det inte betyder något alls det måttet =) är nog därför min bm inte nämner det vid mätningen heller tror jag..

Har du en vetekudde hemma? När min kropp strejkar är det värme som gäller, då är det skönt att försöka hitta en ställning sittandes som avlastar höften, på med värmekudde och en kopp te. Lindrar iaf lite.
  • lillterror

Ska till bm idag, går in i v38 imorgon och är mest nyfiken på om bäbis har fixerat sig än. När fixerade sig era små? (Första bäbisen).

• minneli

Igår vid 19-tiden började göra rätt ont och bäbisen bökade omkring ordentligt. Det höll väl i sig i 1,5 timme men nu har jag konstant "mensvärk".
    Bäddade spjälsängen igår iaf. Kände mig så oförberedd helt plötsligt och vilket projekt att ta sig in till bb i tid med sambon på jobb långt borta och så ska man fixa barnvakt till barna. Idag ska min äldsta ta med sig två kompisar hem också och det vore ju super om man behövde åka in då :O
    Men jag kanske bara in inbillar mig, ngt händer definitivt i kroppen iaf. Går in i vecka 37 idag.

• minneli

Första barnen fixerade sig några veckor innan hon kom, kanske i v36? Andra barnet fixerade sig kanske i en vecka knappt innan bf. Och nu har bäbisen inte fixerat sig, om det inte var det han gjorde igår.

• Jennsan84
    lillterror skrev 2016-01-26 05:52:23 följande:

Ska till bm idag, går in i v38 imorgon och är mest nyfiken på om bäbis har fixerat sig än. När fixerade sig era små? (Första bäbisen).

Jag var hos bm i fredags och fick reda på att min fixerat sig. Va då i v 38 (37+1). gången innan dess va för 2v sedan sedan v36 och då va det nästan fixerat men hon skrev ruckbart då hon kunde röra lite så det hände nån gång mellan dessa veckor.
  • jesspett
    lillterror skrev 2016-01-26 05:50:58 följande:
    Min bm säger alltid vad blodtryck ligger på, likaså vikt och hjärtljud men där tar det stopp =) sf brukar jag fråga lite fint efter, bara av ren nyfikenhet eftersom jag vet att det inte betyder något alls det måttet =) är nog därför min bm inte nämner det vid mätningen heller tror jag..

Har du en vetekudde hemma? När min kropp strejkar är det värme som gäller, då är det skönt att försöka hitta en ställning sittandes som avlastar höften, på med värmekudde och en kopp te. Lindrar iaf lite.
    Jo, vetekudden är en väldigt bra vän ;) och fötterna uppe på soffbordet, något jag aldrig har normalt men nu är det enda ställningen som känns lite avlastande.

Hoppas det går bra hos bm idag! =) Min första fixerade sig aldrig, han var ruckbar vid sista kollen, en vecka efter bf, men så låg han lite fel med huvudet också (vidöppen kronbjudning) vilket gjorde att förlossningen slutade i ks eftersom han inte roterade ner i förlossningskanalen =)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-26 05:52:23 följande:

Lycka till hos bm :)

När jag var i vecka 36+3 var jag hos bm och då bekräftade hon att bebis var fixerad.

Mitt nästa besök hos bm är på BF-dagen, så spänd på om vi kommer gå på det besöket eller inte. Kroppen har retas rejält vid två tillfällen då vi börjat klocka värkarna. Sen känner jag av mensvärk som kommer och går. Sitter ofta i under några timmar :) sammandragningar har jag väldigt mycket och ofta under dagarna. Men det behöver absolut inte betyda något. En nära vän hade väldigt mycket förvärkar osv i slutet av graviditeten men bebis ville inte ut förrän hon blev igångsatt på bf+16. Jag hoppas verkligen på att inte behöva gå över så länge :)
  • zezzan81

Var hos bm idag och fick mindre roliga nyheter. Bebis har vänt sig!?!? Från fixerad till att ligga i säte:((. Det är verkligen inget skämt när man kallar det luriga 3:an. Så nu blir det vändningsförsök i morgon så får vi se hur det går. Min bm tyckte de borde sätta igång mig direkt om vändningen lyckades men de på förlossningen var inte lika övertygade. Går in i v 37 i morgon och de vill iaf vänta till v 38. Men då kanske hon hinner vända sig igen ju:(. Någon med liknande erfarenhet??

• BenicioSantino

Jag har också en som vänt sig i säte. Ska göra ett vändningsförsök på fredag då jag är 37 fulla veckor. Mindre roligt både med ett vändningsförsök och om försöket inte lyckas. Har gjort ett KS med mitt första barn och vill gärna slippa de igen.

• zezzan81
    BenicioSantino skrev 2016-01-26 10:48:49 följande:

Jag har också en som vänt sig i säte. Ska göra ett vändningsförsök på fredag då jag är 37 fulla veckor. Mindre roligt både med ett vändningsförsök och om försöket inte lyckas. Har gjort ett KS med mitt första barn och vill gärna slippa de igen.

Vi får hålla tummarna för varandra:), har aldrig behövt göra ett vändningsförsök så vet inte vad som är att vänta men hoppas hon är med på noterna och gör det enkelt för sin mamma:)
Svar på tråden BF februari 2016