jesspett skrev 2016-01-25 14:11:06 följande:
Var hos bm idag, allt såg väl bra ut, hon är inte så informativ om siffror såvida inte jag frågar och då jag frågar verkar hon mest tycka att jag inte behöver veta sådant utan bara om det är bra eller dåligt. Antar att det är för att hon tror man kommer jämföra sig med alla andra och bli supernojig när allt inte är exakt likadant för alla. Vilket känns som en ganska trist människosyn men jag orkar inte ta den konflikten, så viktigt är det ändå inte för mig och jag kan ju ändå få ut journalen om jag vill!
Bebis är inte fixerad men det betyder ju inte så mycket eftersom detta är andra barnet.
Har haft sjukt ont i ena höften idag annars vilket gör mig smått handikappad. Annars har jag inte så mycket fysiska krämpor. Tålamodet har ju försvunnit helt och energin likaså. Typiskt när hunden går in i skendräktighet och egentligen skulle behöva distraheras och gå långa promenader men vad gör man?
Det där känner jag igen med bm, hon säger inte så va hjärtljuden ligger på osv. Jag var nog mer noga och nyfiken förra gravven men jag undrar ju lite. Hon har inte heller frågat om vikten sedan en lång tid tillbaka vilket jag är glad för men trodde det var lite viktigt. Jag är överviktig med så hon kommenterade ju i blrjan att man skulle tänka sig för. (Gick ner 15 kg strax innan jag blev gravid )
Så det var inget speciellt denna gången hos bm då i denna veckan?
Det är väl absolut inte aktuellt med hinnsvepning?
Jobbigt att du fått ont, det tar på krafterna:(
Fixering brukar väl inte vara lika vanligt andra gravven. Min kille fixerades inte förra heller så jag tänker att det är nått fel på mig så det vore kul om bebis fixerades denna gång. Magen har sjunkit så mycket nu idag med så det syns väldigt tydligt. Har även haft dom där smärtorna ni andra pratat om!