• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Angels dream

varit hos bm idag.
    blodtrycket hade gått ner igen, jag som redan var låg är ännu lägre :P
    bebisen är fixerad men har bökat runt och vänt sig. (Det skrev jag om för ett tag sedan) men iaf med huvudet neråt =) bm var orolig att hon skulle ha bytt håll nu när hon vänt sig. är i v. 37 (36 + 2) 
    järnvärdet hade ökat med 1 enhet. 
    ska till kk på måndag och diskutera födsel och ett ev kejsarsnitt.
    detta är min första bebis.
    sf 34. 
    bm sa att hon kändes normalstor ev långa ben...

• zezzan81
    Angels dream skrev 2016-01-26 11:24:19 följande:

varit hos bm idag.

blodtrycket hade gått ner igen, jag som redan var låg är ännu lägre :P

bebisen är fixerad men har bökat runt och vänt sig. (Det skrev jag om för ett tag sedan) men iaf med huvudet neråt =) bm var orolig att hon skulle ha bytt håll nu när hon vänt sig. är i v. 37 (36 + 2) 

järnvärdet hade ökat med 1 enhet. 

ska till kk på måndag och diskutera födsel och ett ev kejsarsnitt.

detta är min första bebis.

sf 34. 

bm sa att hon kändes normalstor ev långa ben...

Ja det var ju det du och jag diskuterade:) igår hände samma sak för mig igen och nu har hon vänt sig helt:(. Får väl skylla mig själv för att jag la mig på höger sida igen, fast jag vet vad hon tycker om det;)
  • lillterror

Mitt pyre kändes fixerad sa bm, troligen det som orsakade det extrema trycket häromdagen =) för två veckor sen var bäbis fortfarande rörlig men nu har jag bestämt beordrat att pyret ska behålla denna position =) sf låg på 36 så det har minskat lite med fixeringen.. antagligen är det bäbisens läge som dessutom underlättat min foglossning och gör att jag kan gå utan kryckor! Yaay!

• sladda

Ska till BM på fredag (går in i v38 på lördag) Ska bli intressant o veta hur den ligger nu för den har snurrat o bökat som bara den de senaste dagarna...o de små promenaderna man lyckats ta innan går inte så bra längre :( Sådant tryck neråt o kraftiga sammandragningar när jag går så gick inte så lätt haha. Är det någon mer som blivit väldigt trött om kvällarna? Somnar lätt innan 21 eller så fort barnen somnat :p

• minneli
    sladda skrev 2016-01-26 11:48:56 följande:

Ska till BM på fredag (går in i v38 på lördag) Ska bli intressant o veta hur den ligger nu för den har snurrat o bökat som bara den de senaste dagarna...o de små promenaderna man lyckats ta innan går inte så bra längre :( Sådant tryck neråt o kraftiga sammandragningar när jag går så gick inte så lätt haha. Är det någon mer som blivit väldigt trött om kvällarna? Somnar lätt innan 21 eller så fort barnen somnat :p

Tycker det är jobbigt med tryck och ilningar neråt när jag ska hämta och lämna på förskola och dagis. Det går inte att ställa bilen så nära heller.
    Barna går 8-12:30 ungefär och då måste jag passa på att sova en stund annars bör jag alldeles för trött innan det är läggdags. Sen är det ju väldigt lätt att somna när man nattar barna oxå :)
  • Anonym (Småland)
    lillterror skrev 2016-01-26 05:50:58 följande:

Min bm säger alltid vad blodtryck ligger på, likaså vikt och hjärtljud men där tar det stopp =) sf brukar jag fråga lite fint efter, bara av ren nyfikenhet eftersom jag vet att det inte betyder något alls det måttet =) är nog därför min bm inte nämner det vid mätningen heller tror jag..

Min bm säger alltid alla värden, hon tar förutom de vanliga även glukos och hb. Sist vi var där frågade hon vad jag hade fått för värde på SF hemma för jag har mätt hemma ibland före vi kommit dit bara för skoj skull för att se om vi får samma

Hon kommer till och med ihåg att hon inte får hålla på symfysen utan ger mig nollan på måttbandet med en gång (foglossning deluxe, går inte att röra där utan att jag får käka panocod resten av dagen).

Oj då! Det var många fixerade bebisar! Vår plutt har legat med huvudet neråt sedan v 22 men ligger och trycker på mammas magsäck och är inte fixerad, 36+6 idag. Eftersom bebisen legat så såpass länge är jag inte orolig över att ingen fixering har skett och inte bm heller, hon trodde på fixering när förlossningen sätter igång. Bebisen snurrar bara runt sin egen axel och inte speciellt mycket heller. Jag tror inte att bebisen kommer fixera sig, jag är ganska bred över bäckenet. Är nog mer orolig över att bebisen inte roterar ner i bäckenet som den ska när förlossningen väl sätter igång, så att ansiktet är åt "fel håll".
  • sladda
    minneli skrev 2016-01-26 11:58:03 följande:

Tycker det är jobbigt med tryck och ilningar neråt när jag ska hämta och lämna på förskola och dagis. Det går inte att ställa bilen så nära heller.

Barna går 8-12:30 ungefär och då måste jag passa på att sova en stund annars bör jag alldeles för trött innan det är läggdags. Sen är det ju väldigt lätt att somna när man nattar barna oxå :)

Jag försöker gå antingen o hämta eller lämna dem. Men blivit mycket bil nu :p Är kanske det man ska göra o sova/vila när de är i skolan. Jag gör en massa annat å åker runt o hälsar på folk :p .. Hehe risken att jag väcker dem när de somnat är stor för har så svårt att ta mig ur sängen haha så sambon har fått läsa endel ;)
  • minneli
    sladda skrev 2016-01-26 12:06:42 följande:
    Jag försöker gå antingen o hämta eller lämna dem. Men blivit mycket bil nu :p Är kanske det man ska göra o sova/vila när de är i skolan. Jag gör en massa annat å åker runt o hälsar på folk :p .. Hehe risken att jag väcker dem när de somnat är stor för har så svårt att ta mig ur sängen haha så sambon har fått läsa endel ;)
    Förstår dig! Det är jättesvårt att ta sig tid till att lägga sig ner när det inte är några barn hemma, blir lätt att man flänger omkring då :)
    Men nu har jag försökt att lägga mig ner 30min-60min innan lunch.

Vi har alldeles för många backar och långt till hämtning och lämning. Annars känns det som att det ibland skulle vara lättare att inte böka på med bil och parkering.
  • sladda
    minneli skrev 2016-01-26 12:25:59 följande:

Förstår dig! Det är jättesvårt att ta sig tid till att lägga sig ner när det inte är några barn hemma, blir lätt att man flänger omkring då :)

Men nu har jag försökt att lägga mig ner 30min-60min innan lunch.

Vi har alldeles för många backar och långt till hämtning och lämning. Annars känns det som att det ibland skulle vara lättare att inte böka på med bil och parkering.

Vi har det väldigt nära just nu :) Tar väl 15min o gå nu :p Men i april flyttar vi o då blir det lite längre o backigt men då har ju bebisen kommit iaf :)
Svar på tråden BF februari 2016