lillterror skrev 2016-01-26 05:50:58 följande:
Min bm säger alltid vad blodtryck ligger på, likaså vikt och hjärtljud men där tar det stopp =) sf brukar jag fråga lite fint efter, bara av ren nyfikenhet eftersom jag vet att det inte betyder något alls det måttet =) är nog därför min bm inte nämner det vid mätningen heller tror jag..
Min bm säger alltid alla värden, hon tar förutom de vanliga även glukos och hb. Sist vi var där frågade hon vad jag hade fått för värde på SF hemma för jag har mätt hemma ibland före vi kommit dit bara för skoj skull för att se om vi får samma
Hon kommer till och med ihåg att hon inte får hålla på symfysen utan ger mig nollan på måttbandet med en gång (foglossning deluxe, går inte att röra där utan att jag får käka panocod resten av dagen).
Oj då! Det var många fixerade bebisar! Vår plutt har legat med huvudet neråt sedan v 22 men ligger och trycker på mammas magsäck och är inte fixerad, 36+6 idag. Eftersom bebisen legat så såpass länge är jag inte orolig över att ingen fixering har skett och inte bm heller, hon trodde på fixering när förlossningen sätter igång. Bebisen snurrar bara runt sin egen axel och inte speciellt mycket heller. Jag tror inte att bebisen kommer fixera sig, jag är ganska bred över bäckenet. Är nog mer orolig över att bebisen inte roterar ner i bäckenet som den ska när förlossningen väl sätter igång, så att ansiktet är åt "fel håll".