• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Vad länge blödde ni efter era förlossningar? Ja har bara blött i 2 veckor å känner ingeting ont heller längre hade bara ont de första dagarna å sitta och gå . Har kanske bra läke kött så de gick fort anse inre är riktigt läkt inni de vet jag inte ska på kontroll i mars :)

• Anonym (Bf feb)

Ursäkta men, har fått hemorrojder tror jag och det gör såå ont. Har ingen lust att föda barn med det här. Har bett sambon köpa hem nåt från Apoteket. Någon fler med samma problem, nåt som hjälpt isf???

• Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 17:17:23 följande:

Vad länge blödde ni efter era förlossningar? Ja har bara blött i 2 veckor å känner ingeting ont heller längre hade bara ont de första dagarna å sitta och gå . Har kanske bra läke kött så de gick fort anse inre är riktigt läkt inni de vet jag inte ska på kontroll i mars :)

Var glad att du bara blöder så lite. Jag har innan bara haft ont ett par dagar men blöder rätt länge.. så det är inget jag ser framemot. Men denna gång ska jag börja dricka hallonbladste vilket sägs vara positivt för avslaget.

Hur går det med er lilla flicka :))
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 17:28:34 följande:

Ursäkta men, har fått hemorrojder tror jag och det gör såå ont. Har ingen lust att föda barn med det här. Har bett sambon köpa hem nåt från Apoteket. Någon fler med samma problem, nåt som hjälpt isf???

Haha har nyss fått det jag med! Mina är inte besvärande men inte alls kul i vilket fall som helst ^^ Jag hade tänkt vänta till efter förlossningen, för då brukar dom tydligen gå över av sig själv hyfsat fort. Men förstår om du inte vill vänta om dom gör ont på dig! Hittar du något som funkar så tar jag tacksamt emot tips sen ;)
  • Anonym (orolig)
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-08 18:37:28 följande:

Var glad att du bara blöder så lite. Jag har innan bara haft ont ett par dagar men blöder rätt länge.. så det är inget jag ser framemot. Men denna gång ska jag börja dricka hallonbladste vilket sägs vara positivt för avslaget.

Hur går det med er lilla flicka :))

Ja de är jag glad för men undra vad länge andra blöder :p för har hört 6-8 veckor så jag hade ställt in mig på de jag . Hahaha....vad är de bra för? Blöder man mindre? Jo de går jätte bra hon växer så de knakar . Vägde 2945 när hon föddes men gick ner i vikt till 2800 så vi fick vara kvar i 10 dagar och ligga på neonatalavdelningen elr vad de hette . Så innan vi åkte hem så vägde hon 2880 och har vart hemma i 2 veckor idag och nu väger hon 3440 :) hur går de gör dej har du börjat känna nåt ?:)
  • Anonym (Bf feb)
    lillterror skrev 2016-02-08 18:43:37 följande:

Haha har nyss fått det jag med! Mina är inte besvärande men inte alls kul i vilket fall som helst ^^ Jag hade tänkt vänta till efter förlossningen, för då brukar dom tydligen gå över av sig själv hyfsat fort. Men förstår om du inte vill vänta om dom gör ont på dig! Hittar du något som funkar så tar jag tacksamt emot tips sen ;)

Jag har haft det ett tag tror jag, men de har inte heller gjort ont. Men så blev jag hård i magen och var inte på toa på två dagar förrän idag, det blev INTE kul. Så se till att hålla magen igång säger jag bara...!! Har nu smörjt en gång med Xyloproct och det känns redan bättre :)
  • Mamma till två gullegrisar
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 18:48:37 följande:

Ja de är jag glad för men undra vad länge andra blöder :p för har hört 6-8 veckor så jag hade ställt in mig på de jag . Hahaha....vad är de bra för? Blöder man mindre? Jo de går jätte bra hon växer så de knakar . Vägde 2945 när hon föddes men gick ner i vikt till 2800 så vi fick vara kvar i 10 dagar och ligga på neonatalavdelningen elr vad de hette . Så innan vi åkte hem så vägde hon 2880 och har vart hemma i 2 veckor idag och nu väger hon 3440 :) hur går de gör dej har du börjat känna nåt ?:)

Teet ska hjälpa livmodern dra ihop sig bättre. Samt att blödningen avtar snabbare.

Skönt att det går uppåt nu och att hon går fint upp i vikt :)

Var hos bm för en vecka sen. Då var han fixerad. Nu har jag nästan hela tiden tryck neråt och lite förvärkar och då. Har ju ett litet tag kvar. Bf 25 februari men hoppas innerligt att jag slipper gå över denna gången också..
  • Anonym (orolig)
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-08 19:32:16 följande:

Teet ska hjälpa livmodern dra ihop sig bättre. Samt att blödningen avtar snabbare.

Skönt att det går uppåt nu och att hon går fint upp i vikt :)

Var hos bm för en vecka sen. Då var han fixerad. Nu har jag nästan hela tiden tryck neråt och lite förvärkar och då. Har ju ett litet tag kvar. Bf 25 februari men hoppas innerligt att jag slipper gå över denna gången också..

Ja de är skönt :) ok får hoppas han/hon kommer tidigare :) har du kollat kön?:p ja fick 11 dagar innan å de var mitt första hade räknat me att gå över tiden för har hört många förstföderskor gör de :p jag kände ingenting först å sen onsdagen samma vecka som hon kom hade jag ont i ryggen å även på torsdagen å lite värnar då ringde jag till förslossningen men dom sa att jag skulle vänta för de var för korta värkar de varade bara i några sekunder men hade 3 st på 10 min men de hjälpte inte . Men den natten sov jag inge för de värkte sp i ryggen sen åkte vi in ändå på fredagen för dom skulle kolla å då var jag öppen 5 cm nör kl var 17 då blev vi inskrivna sen tog dom hål på fostervattnet å kl 21 var jag 10 cm öppen å sem började värkarna dra igång vid 22 -23 tiden å kl 03:02 lördag möra kom hon :) har nog ganska hög smärtgräns för innan vi åkte in så ställde jag mig p diska å städa ordning haha.
  • Anonym (Bebis)
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 17:28:34 följande:

Jag blöder när jag bajsar, så att toan blir röd :/ o det svider efteråt. Det är allt ja känt av, tack o lov får man väl säga även om de e otrevligt att blöda. Jag försöker hålla avföringen så mjuk ja kan, det har ja förstått underlättar mest. Ju hårdare man är desto mer skadar det.
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 19:21:52 följande:

Jag har haft det ett tag tror jag, men de har inte heller gjort ont. Men så blev jag hård i magen och var inte på toa på två dagar förrän idag, det blev INTE kul. Så se till att hålla magen igång säger jag bara...!! Har nu smörjt en gång med Xyloproct och det känns redan bättre :)

Jag har varit inställd på att dom ska "ploppa upp" förr eller senare, för så hård i magen som jag varit under graviditeten har jag aldrig varit i hela mitt liv =) men nu när det börjar bli bättre så kom dom haha. Åh vad skönt för dig! Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll! Är den godkänd både under graviditet och amning tro? Lurar på om man ska köpa en tub för säkerhets skull och ha hemma om dom börjar bråka ;)
Svar på tråden BF februari 2016