• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • BenicioSantino

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2

Bf feb 13/2, född 19/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Ak82 17/2

Småland 17/2

BenicioSantino 18/2 född 21/2

Minneli 22/2 född 11/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

zespriem 28/2

Bf feb 13/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• BenicioSantino

Så kom min lilla pojke som en raket! Va öppen 10 cm utan kanter när jag kom in på förlossningen. Slutade med ks då han tydligen vänt tillbaka i säte igen efter ul vi gjorde för lägeskontroll.

2 tim på förlossningen och 3238 g tung och 49 cm lång

• CupcakeDream

Uppdatering:

Fick värkar i Fredags kl 23 som kom oregelbundet med ca 5-15 minuter mellan. Igår på dagen kom slemproppen. Yes tänkte jag nu är det på gång!!:) på kvällen igår hade jag ca 7-10 min mellan värkarna som var riktigt jobbiga. Ville komma in till förlossningen och se vad det var på gång. Jag hade lite förhoppningar om att det kanske hade hänt lite . Väl inne på Näl så fick jag en undersökning och jag var öppen 1 cm (som jag var sedan långt tillbaka:( ) lite kvar på tappen så bm sa att jag inte var i någon aktiv förlossning. Jag börjar lipa direkt. Har då haft ont nästan 24 timmar och känpat utan resultat. Får en sovdos och försöker se det posetiva i det. Väl hemma när vi ska sova så fortsätter värkarna och jag sover knappt på hela natten. Varför funkar inte dosen?!?! Idag har jag haft det lite lugnare med värkar som kommer och går. Jag är helt slut och är rädd för hur natten ska bli då det blir värre när jag lägger mig.

Någon som med varit med om en jobbig latensfas? Skiiiitjobbigt!

• Anonym (orolig)

Kan någon lägga till mig på listan?;) bf 30 /1 född 16/1 ;)

• Anonym (orolig)
    BenicioSantino skrev 2016-02-21 18:21:48 följande:

Så kom min lilla pojke som en raket! Va öppen 10 cm utan kanter när jag kom in på förlossningen. Slutade med ks då han tydligen vänt tillbaka i säte igen efter ul vi gjorde för lägeskontroll.

2 tim på förlossningen och 3238 g tung och 49 cm lång

Stort grattis:) hoppas ni mår bra:)
  • Anonym (orolig)
    GameOfLife skrev 2016-02-21 04:59:36 följande:

Inatt kl 01.22 kom vår älskade lilla tjej till världen. 3390g och 50cm. ?

Stort grattis:) hoppas allt gick bra:)
  • Anonym (Bf feb)
    CupcakeDream skrev 2016-02-21 18:23:10 följande:

Uppdatering:

Fick värkar i Fredags kl 23 som kom oregelbundet med ca 5-15 minuter mellan. Igår på dagen kom slemproppen. Yes tänkte jag nu är det på gång!!:) på kvällen igår hade jag ca 7-10 min mellan värkarna som var riktigt jobbiga. Ville komma in till förlossningen och se vad det var på gång. Jag hade lite förhoppningar om att det kanske hade hänt lite . Väl inne på Näl så fick jag en undersökning och jag var öppen 1 cm (som jag var sedan långt tillbaka:( ) lite kvar på tappen så bm sa att jag inte var i någon aktiv förlossning. Jag börjar lipa direkt. Har då haft ont nästan 24 timmar och känpat utan resultat. Får en sovdos och försöker se det posetiva i det. Väl hemma när vi ska sova så fortsätter värkarna och jag sover knappt på hela natten. Varför funkar inte dosen?!?! Idag har jag haft det lite lugnare med värkar som kommer och går. Jag är helt slut och är rädd för hur natten ska bli då det blir värre när jag lägger mig.

Någon som med varit med om en jobbig latensfas? Skiiiitjobbigt!

Vad tufft, lider med dig! :( Förstår besvikelsen att det inte hade hänt mer. Men kanske att det drar igång och ökar takten?

Är ju så jobbigt att inte få sova! Jag fick en morfinspruta och sova över på BB, kan du be om det?

Jag hade värkar hela onsdag natt, som antagligen var latensfasen. Bebisen kom fredag 05.00!
  • lillterror

Bf +5 idag och frustrationen bara växer. Humöret är i bott, sömnen urusel, foglossningen extrem och jag bara gråter! Haha åh vad jag tycker synd om min sambo just nu! Den stackaren behöver ju också få vila och ta det lugnt nu. Vet att det är tidigt än, men börjar oroa mig för igångsättning. ni som blivit igångsatta OCH haft en naturlig start på förlossningen, hur upplevde ni dom båda? Hört att igångsättning ofta resulterar i mer smärtsamma och långdragna förlossningar? Bebis har 9 dagar kvar på sig att titta ut, håller tummarna för fullt här =)

Svar på tråden BF februari 2016