CupcakeDream skrev 2016-02-21 18:23:10 följande:
Uppdatering:
Fick värkar i Fredags kl 23 som kom oregelbundet med ca 5-15 minuter mellan. Igår på dagen kom slemproppen. Yes tänkte jag nu är det på gång!!:) på kvällen igår hade jag ca 7-10 min mellan värkarna som var riktigt jobbiga. Ville komma in till förlossningen och se vad det var på gång. Jag hade lite förhoppningar om att det kanske hade hänt lite . Väl inne på Näl så fick jag en undersökning och jag var öppen 1 cm (som jag var sedan långt tillbaka:( ) lite kvar på tappen så bm sa att jag inte var i någon aktiv förlossning. Jag börjar lipa direkt. Har då haft ont nästan 24 timmar och känpat utan resultat. Får en sovdos och försöker se det posetiva i det. Väl hemma när vi ska sova så fortsätter värkarna och jag sover knappt på hela natten. Varför funkar inte dosen?!?! Idag har jag haft det lite lugnare med värkar som kommer och går. Jag är helt slut och är rädd för hur natten ska bli då det blir värre när jag lägger mig.
Någon som med varit med om en jobbig latensfas? Skiiiitjobbigt!
Vad tufft, lider med dig! :( Förstår besvikelsen att det inte hade hänt mer. Men kanske att det drar igång och ökar takten?
Är ju så jobbigt att inte få sova! Jag fick en morfinspruta och sova över på BB, kan du be om det?
Jag hade värkar hela onsdag natt, som antagligen var latensfasen. Bebisen kom fredag 05.00!