• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-20 15:05:52 följande:

Grattis :)))

Hade du gått hemma länge?

Natten innan hade jag värkar mellan 2-5 men de avtog sen. Å kom någon enstaka under dagen på tisdag, vid 18 blev de tätare o starkare. Vid 21 ringde vi in till fl o ringde in barnvakten. :)
  • Elilia86

I måndags kom vår dotter till världen! 4 dagar tidigare än beräknat, hade en liten blödning på morgonen samt förvärkar som startat. Jag hade tid hos bm som rådde mig att åka in till förlossningen, va då öppen 3cm och fick valet att åka hem eller stanna där och gå lite i korridoren, valde att vänta där men klara inte av att gå pga värkarna. På 1,5 tim hade jag öppnat mig till 7cm och 1tim efter de 9cm efter de gick de fort, vattnet gick och efter 3-4 krystvärkar va hon ute ?

• Mamma till två gullegrisar
    sladda skrev 2016-02-20 15:57:41 följande:

Natten innan hade jag värkar mellan 2-5 men de avtog sen. Å kom någon enstaka under dagen på tisdag, vid 18 blev de tätare o starkare. Vid 21 ringde vi in till fl o ringde in barnvakten. :)

Låter nästan som min andra förlossning :)

Underbart. .
  • Mamma till två gullegrisar
    Elilia86 skrev 2016-02-20 17:53:41 följande:

I måndags kom vår dotter till världen! 4 dagar tidigare än beräknat, hade en liten blödning på morgonen samt förvärkar som startat. Jag hade tid hos bm som rådde mig att åka in till förlossningen, va då öppen 3cm och fick valet att åka hem eller stanna där och gå lite i korridoren, valde att vänta där men klara inte av att gå pga värkarna. På 1,5 tim hade jag öppnat mig till 7cm och 1tim efter de 9cm efter de gick de fort, vattnet gick och efter 3-4 krystvärkar va hon ute ?

Grattis :))
  • sladda
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-20 18:21:11 följande:

Låter nästan som min andra förlossning :)

Underbart. .

De andra två har startat ungefär likadant så man visste vad man hade att vänta sig ;)
  • Lysmasken
    GameOfLife skrev 2016-02-21 04:59:36 följande:

Inatt kl 01.22 kom vår älskade lilla tjej till världen. 3390g och 50cm. ?

Grattis
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • lillterror

Stort grattis till alla som fått småttingar nu =)

Själv är jag på bf+4 nu och känner inte av nånting alls. Nu börjar det faktiskt bli lite frustrerande måste jag erkänna =)

• ondar

Här blev det inget planerat snitt i fredags då bebis låg rätt just då. Tog nästan tre timmar på förlossningen innan de konstaterat det så man hann nästan tro att det skulle bli. Har förvärkar o galet täta sammandragningar sen i fredags så kanske att hen vill ut snart ändå. Har två dagar kvar till bf enlig rul. Bf idag enlig senaste mens.

Förra blev ju ju igångsatt 9dagar över tiden o akutsnittad 11dagar över tiden. Den här gången vill varken de eller jag sätta igång mig så jag vet inte riktigt hur de löser det om jag går 14 dagar över tiden nu som är gränsen här. Min bm är totalt värdelös o svarar aldrig på nåt. Sist sa hon tom: "här är det jag som ställer frågorna".

Mer trött på henne än på att va gravid nästan ;)

• Lysmasken

Riktigt trött på att vara gravid. Hade sådan hemsk förvärk inatt. Å mkt sd hela tiden. Bf om 5 dgr enligt rul enligt min sista mens så är det 3 dgr. Haha men skit samma, hon är väl säkert som dom andra. Ska bo kvar längre i magen.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
Svar på tråden BF februari 2016