lillterror skrev 2016-02-23 08:24:09 följande:
Ja, jag kan tänka mig att det är bebis som får en att fortsätta i rätt riktning när man går igenom något sådant? Och med tanke på följderna av snittet så gav ju inte det någon vidare positiv erfarenhet heller.. Men jag tycker som sagt att det är grymt starkt och imponerande att inte utvecklat en rädsla för en ny förlossning! En stor eloge till dig! Har du gått igenom händelsen efteråt för att kunna landa i det hela? kompisen fick ett akut ks för fyra månader sen och först idag så börjar hon fundera på vad som hände egentligen, hur allt gick till, hur lång tid det tog, varför värkarna ökade utan att ge någon effekt på förloppet, hur många påsar blod som gavs osv. Tror det är väldigt viktigt att få ut sin journal I det läget och prata med någon som kan bena ur alla tankar och förklara varför besluten togs osv =)
Ja bebis är fixerad sen veckor tillbaka och har varit snäll och inte ändrat läge =) har också tagit det som ett gott tecken. Men blir lika besviken varje natt/morgon när jag vilat bort mensvärken ;) ska till bm på torsdag, så då antar jag att en tid för ev igångsättning bokas inför nästa vecka, men hoppas verkligen inte det behövs =)
Ligger den här bebisen rätt för dig nu då eller är den lika busig som storebror tro? Har du någon form av känningar än eller hur känns det jämfört med förra gången? =)
Nej jag har faktiskt inte varken gått igenom journalen med någon eller läst den själv, jag ville inte tänka på det då och sen har åren gått. Nu när man väntat nr 2 däremot har man ju märkt hur mkt man har att fundera över. Varför han inte kunde fixera sig, varför han inte sjönk ner, varför de inte gjorde ks tidigare osv. Nu var jag vaken undet mitt snitt yrots att det var akut så kunde nog bearbeta lite under tiden på ett annat sätt än när man snabbt blir sövd och så. Hoppas din vän upplever att hon får bra stöd! Jag har försökt ställa frågor till min bm som jag har nu men fått inga svar alls. Hon vet knappt fr en gång till annan hur sonen kom ut så borde kanske gått igenom hans förlossning efteråt o kunnat få svar o så:).
Denna låg rätt men va ruckbar i v37 sa bm, sen pga blödning var jag inne på förlossningen tre dagar senare och då låg bebis i säte. Tror ärligt den har gjort det hela tiden. Kom tillbaka på tisdagen o då låg bebis i tvärläge. Fick tid för snitt som i fredags men då låg bebis med huvudet neråt, fullt rörlig dock, men fick åka hem utan snitt. Så om den vänder sig o förlossningen startar blir det snitt, ligger den rätt så hoppas jag på att denna sjunker ner o kan komma ut :). Men som sagt, har ju inte fått några som helst svar av min bm så jag har lite svårt att tro på att den kan komma ut den naturliga vägen. Men hoppas kan man ju göra ;). Bara den får komma ut o må bra försöker ja tänka, så får resten kvitta liksom.
Jag har haft mkt mer sammandragningar med denna. Och onda förvärkar till o från nån vecka nu. Idag har jag väldigt ont i jämförelse med tidigare o magen drar ihop sig gång på gång, vi får väl se om det utvecklas till nåt eller inte. Känns osannolikt att få föda på bf bara haha.
Skönt att den är fixerad, bra med lydiga bebisar ;). Ja sjukt tröttsamt att smärtan lägger sig, man tycker ju att det bara kan ta fart liksom! Tror du din bm vill göra hinnsvepning eller något? Eller du kanske inte e så sugen på det? Hur är din foglossning just nu, känner du dig någorlunda fräsch? Jag hade så sjukt ont med storebror men allt bara släppte så fort han var ute, kände märkligt nog inte av fogarna alls sen, ja hoppas det blir så för dig med :)