BenicioSantino skrev 2016-02-21 18:21:48 följande:
Så kom min lilla pojke som en raket! Va öppen 10 cm utan kanter när jag kom in på förlossningen. Slutade med ks då han tydligen vänt tillbaka i säte igen efter ul vi gjorde för lägeskontroll.
2 tim på förlossningen och 3238 g tung och 49 cm lång
Stort grattis! Vilken busig bebis, hur kändes det mentalt när det plötsligt blev snitt? Hade du misstänkt att han vänt sig fel igen? Har sj en busig bebis o tycker hickan har flyttat sig idag så :).
lillterror skrev 2016-02-22 08:07:44 följande:
Bf +5 idag och frustrationen bara växer. Humöret är i bott, sömnen urusel, foglossningen extrem och jag bara gråter! Haha åh vad jag tycker synd om min sambo just nu! Den stackaren behöver ju också få vila och ta det lugnt nu. Vet att det är tidigt än, men börjar oroa mig för igångsättning. ni som blivit igångsatta OCH haft en naturlig start på förlossningen, hur upplevde ni dom båda? Hört att igångsättning ofta resulterar i mer smärtsamma och långdragna förlossningar? Bebis har 9 dagar kvar på sig att titta ut, håller tummarna för fullt här =)
Har du bara börjat öppna dig något eller fått något mogen tapp om/när det blir igångsättning så ska det oftast flyta på bra :). Man får röra på sig väldigt mkt vid igångsättning, iaf fick jag det på näl för fem år sen.
För mig funkade det ju inte, men hade helt omogen tapp osv så oddsen va inte på min sida. Men har många vänner som bara har positiva upplevelser av sina igångsättningar. En har sex förlossningar bakom sig och tycker det har vart "samma" upplevelser oavsett. Heja heja!