• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2016-02-24 17:05:26 följande:

2 dgr kvar till bf & inte skymt av någon känning eller att slemproppen är på g

Åhh tur att jag har ställt in mig på att gå över denna gång oxå.

Jag har bf imorgon. Och har samma. Inte någon känning. . Slemproppen gick inte vid min andra förlossning/graviditet heller så den väntar jag inte på. Har haft lite förvärkar men inget som känns som att snart kanske det är dags .. :/

Är rätt inställd på att gå över igen. Men har tid på förlossningen på fredag för kontroll. Får se vad dom säger då..
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-24 18:29:41 följande:

Jag har bf imorgon. Och har samma. Inte någon känning. . Slemproppen gick inte vid min andra förlossning/graviditet heller så den väntar jag inte på. Har haft lite förvärkar men inget som känns som att snart kanske det är dags .. :/

Är rätt inställd på att gå över igen. Men har tid på förlossningen på fredag för kontroll. Får se vad dom säger då..

Har inte tid till bm förrän 3/3 men kan glömma hinnsvepning. Får väl hoppas att dom kommer snart.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Mamma till två gullegrisar
    Lysmasken skrev 2016-02-24 21:17:43 följande:

Har inte tid till bm förrän 3/3 men kan glömma hinnsvepning. Får väl hoppas att dom kommer snart.

Min bm eller vår mottagning gör inte heller hinnsvepning.

Jag fick tid på förlossningen på grund av att jag samlat på mig massor med vätska och mitt karpaltunnelsyndrom som jag varit sjukskriven för, har förvärrats.

Var där förra fredagen men var inte alls mogen och läkaren kom nog inte åt ordentligt.

Blir det inget på fredag så vet jag iallafall att senast 10/3 har vi vår gosse här. Då får det bli igångsättning.

Det är så drygt o vänta men egentligen vad gör två veckor till ; )
  • lillterror
    ondar skrev 2016-02-24 14:35:45 följande:

Ja precis, helt klart skönt o va vaken, men tråkigt o missa första timman i barnets liv, jag fick bara titta på honom o sen bars han iväg o mättes/vägdes o låg sen hos sin pappa medans jag syddes ihop o så där, med planerade snitt har ja hört att många får upp barnet på bröstet som vanligt men det är tydligen olika olika sjukhus. Frågade hur de gör på skövde och den narkosläkaren sa att det är olika personal ;). Men den missade timman tar man ju igen sen såklart så de e ju inget som jag har tänkt på efteråt men just då vill man ju va med sin onge direkt :).

Nej det är väldigt mkt risker med säte och för att föda i säte krävs dels att man har ett starkt värkarbete. Därför man föredrar att man fött barn innan så att man vet att det är genomförbart. Huvudet är ju störst så när det kommer sist är risken att huvudet fastnar vilket kan leda till syrebrist för barnet. Många sätesförlossningar slutar tillslut i akut snitt ändå :/. O sen ska man ha mätt sitt bäcken före, jag har valt att inte göra det eftersom jag tycker riskerna är för stora, framförallt för min del då som hade allt annat än bra värkarbete förra gången :). Men för vissa förstföderskor går ju säte galant (jag räknas som förstföderska).

Min vände sig igår igen, vi får väl se hur han ligger när det väl sätter igång på riktigt, har fortfarande förvärkar så inget bfbarn för mig haha.

Usch o fy för foglossning, låter fantastiskt bra att ungen kan stötta upp inifrån iaf, tänk va bra det kan va med fixerade barn :P. Har ni bonusbarnets mamma nära ifall detdrar igång plötsligt eller har ni barnvakt redo? Håller tummarna för en välvillig bm,hört att vissa går med på det i hemlighet hehe. Oavsett är ju din förlossning på g iom sju dagar nu typ ju, det är iaf fantastiskt :). Jag har skitsvårt att ta in mentalt att graviditeten snart är över, tycker den har gått så sjukt fort den här gången.

Åh givetvis vill man ju vara med ongen direkt :) var den timmen extra lång då med all väntan eller gick det hyfsat fort ändå? Om det blir snitt igen så hoppas jag det blir en läkare som lägger upp bebis på en gång :) och det verkar vara en riktigt busig en som vänder sig och snurrar runt? Hur känns det när han vänder sig? Det finns ju inte mycket plats menar jag så det måste ju vara ett mindre träningspass för er båda när bebis ska runt i magen? Haha!

Bonusbarnets mamma är redo! Hon bor dock några mil åt "fel håll", så skulle det bli urakut nattetid så springer vi över till grannarna med pojken =) men jag tvivlar på att det blir så värst akut så sambon kommer nog ha tid på sig att köra storebror. Ser framför mig en latensfas på tre dagar innan det är dags, antingen det eller igångsättning ;)

Bf+8 idag och jag vet inte om jag vågar be bm om hinnsvepning. Får man ett nej så är risken stor att jag börjar gråta av ren utmattning haha! Ojojoj dessa envisa bebisar i magen =)
  • Lysmasken
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-25 01:28:07 följande:

Min bm eller vår mottagning gör inte heller hinnsvepning.

Jag fick tid på förlossningen på grund av att jag samlat på mig massor med vätska och mitt karpaltunnelsyndrom som jag varit sjukskriven för, har förvärrats.

Var där förra fredagen men var inte alls mogen och läkaren kom nog inte åt ordentligt.

Blir det inget på fredag så vet jag iallafall att senast 10/3 har vi vår gosse här. Då får det bli igångsättning.

Det är så drygt o vänta men egentligen vad gör två veckor till ; )

Usch det lät inte kul med karpaltunnelsyndrom eller att samla vätska.

Har själv problem med ett vridit knä. Smärta som heter duga vissa dagar

Vet ju att som längst fick jag gå till den 13:e men så kul är det ju inte.
  • lillterror

Bf +8 och kontroll hos bm idag. Fegade lite med att fråga om hinnsvepning men mon sambo var snabb! Bm svarade hurtigt att hon självklart gör det, så det var av med kläderna och upp på britsen. Mogen, öppen 1 cm och mottaglig så nu hoppas vi för fullt. Fick även tid för igångsättning fredag nästa vecka. Kom igen nu bebis!

• Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-25 11:24:04 följande:

Bf +8 och kontroll hos bm idag. Fegade lite med att fråga om hinnsvepning men mon sambo var snabb! Bm svarade hurtigt att hon självklart gör det, så det var av med kläderna och upp på britsen. Mogen, öppen 1 cm och mottaglig så nu hoppas vi för fullt. Fick även tid för igångsättning fredag nästa vecka. Kom igen nu bebis!

Vi håller tummarna för fullt. Vet hur du känner dig.
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-25 12:10:53 följande:

Vi håller tummarna för fullt. Vet hur du känner dig.

Tack! Vågar dock inte hoppas på något, men ser ett ljus i allt nu när jag vet att om hinnsvepningen inte fungerar så har jag iaf en tid för igångsättning så det är äntligen nära nu. Eftersom jag aldrig gjort hinnsvepning förut så letar jag ju tecken för att se om den haft någon verkan, men det enda är att bäbis är mer aktiv än tidigare. Var beredd på att det skulle göra ont också men det kändes knappt? Jaja =)

När hade du bf nu igen?
  • Lysmasken
    lillterror skrev 2016-02-25 13:45:47 följande:

Tack! Vågar dock inte hoppas på något, men ser ett ljus i allt nu när jag vet att om hinnsvepningen inte fungerar så har jag iaf en tid för igångsättning så det är äntligen nära nu. Eftersom jag aldrig gjort hinnsvepning förut så letar jag ju tecken för att se om den haft någon verkan, men det enda är att bäbis är mer aktiv än tidigare. Var beredd på att det skulle göra ont också men det kändes knappt? Jaja =)

När hade du bf nu igen?

Har bf imorrn. Men är ganska inställd på att gå över. Gjort det med alla dom andra 3 innan.

Ja tecken letar man efter
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-25 15:22:55 följande:

Har bf imorrn. Men är ganska inställd på att gå över. Gjort det med alla dom andra 3 innan.

Ja tecken letar man efter

Jag var också inställd på att gå över så i början var det inte jobbigt. Mest lite "otålig", vårt första datum baserat på senaste mensen var dessutom 20/2 men bm på rul flyttade till 17/2. Så först när vi passerat 20 så började det kännas.

Gick du över mycket med dom tidigare?
Svar på tråden BF februari 2016