ondar skrev 2016-02-24 14:35:45 följande:
Ja precis, helt klart skönt o va vaken, men tråkigt o missa första timman i barnets liv, jag fick bara titta på honom o sen bars han iväg o mättes/vägdes o låg sen hos sin pappa medans jag syddes ihop o så där, med planerade snitt har ja hört att många får upp barnet på bröstet som vanligt men det är tydligen olika olika sjukhus. Frågade hur de gör på skövde och den narkosläkaren sa att det är olika personal ;). Men den missade timman tar man ju igen sen såklart så de e ju inget som jag har tänkt på efteråt men just då vill man ju va med sin onge direkt :).
Nej det är väldigt mkt risker med säte och för att föda i säte krävs dels att man har ett starkt värkarbete. Därför man föredrar att man fött barn innan så att man vet att det är genomförbart. Huvudet är ju störst så när det kommer sist är risken att huvudet fastnar vilket kan leda till syrebrist för barnet. Många sätesförlossningar slutar tillslut i akut snitt ändå :/. O sen ska man ha mätt sitt bäcken före, jag har valt att inte göra det eftersom jag tycker riskerna är för stora, framförallt för min del då som hade allt annat än bra värkarbete förra gången :). Men för vissa förstföderskor går ju säte galant (jag räknas som förstföderska).
Min vände sig igår igen, vi får väl se hur han ligger när det väl sätter igång på riktigt, har fortfarande förvärkar så inget bfbarn för mig haha.
Usch o fy för foglossning, låter fantastiskt bra att ungen kan stötta upp inifrån iaf, tänk va bra det kan va med fixerade barn :P. Har ni bonusbarnets mamma nära ifall detdrar igång plötsligt eller har ni barnvakt redo? Håller tummarna för en välvillig bm,hört att vissa går med på det i hemlighet hehe. Oavsett är ju din förlossning på g iom sju dagar nu typ ju, det är iaf fantastiskt :). Jag har skitsvårt att ta in mentalt att graviditeten snart är över, tycker den har gått så sjukt fort den här gången.
Åh givetvis vill man ju vara med ongen direkt :) var den timmen extra lång då med all väntan eller gick det hyfsat fort ändå? Om det blir snitt igen så hoppas jag det blir en läkare som lägger upp bebis på en gång :) och det verkar vara en riktigt busig en som vänder sig och snurrar runt? Hur känns det när han vänder sig? Det finns ju inte mycket plats menar jag så det måste ju vara ett mindre träningspass för er båda när bebis ska runt i magen? Haha!
Bonusbarnets mamma är redo! Hon bor dock några mil åt "fel håll", så skulle det bli urakut nattetid så springer vi över till grannarna med pojken =) men jag tvivlar på att det blir så värst akut så sambon kommer nog ha tid på sig att köra storebror. Ser framför mig en latensfas på tre dagar innan det är dags, antingen det eller igångsättning ;)
Bf+8 idag och jag vet inte om jag vågar be bm om hinnsvepning. Får man ett nej så är risken stor att jag börjar gråta av ren utmattning haha! Ojojoj dessa envisa bebisar i magen =)