• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • MatsMats
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:39:37 följande:

Med tanke på att den största gruppen bland husdjur så går det hand i hand, själv stör jag mig mer på hundar och dess ägare som lämnar skit efter sig på betong eller i parker, det är då medvetet handling för man närvarar när det händer så där är det ägarens ansvar.Vad du störs av är ditt problem, jag kan inte ta hand om alla irritationsmoment folk anser sig ha i sina liv.

Okej, så om man inte är närvarande så är man inte ansvarig. Om jag släpper lös min hund och den bajsar på dina möbler, då är jag alltså inte ansvarig?
  • Broom
    Med tanke på att den största gruppen bland husdjur så går det hand i hand, själv stör jag mig mer på hundar och dess ägare som lämnar skit efter sig på betong eller i parker, det är då medvetet handling för man närvarar när det händer så där är det ägarens ansvar.

.

Så för att du inte närvarar när ditt pälskräk pissar och skiter på andras ägodelar så blir det inte ditt ansvar?

Hahahahaha, man börjar undra om det inte är ägarna man bör förgifta. Drömmer
  • Anonym (Stina)

Med tanke på att den största gruppen bland husdjur så går det hand i hand, själv stör jag mig mer på hundar och dess ägare som lämnar skit efter sig på betong eller i parker, det är då medvetet handling för man närvarar när det händer så där är det ägarens ansvar.Vad du störs av är ditt problem, jag kan inte ta hand om alla irritationsmoment folk anser sig ha i sina liv.

Det är väl en lika medveten handling som när du släpper ut din katt? Så hundbajs borde ju inte störa dig, det välkomnar du väl i trädgården? För hundar är från början oxå vilda djur. De borde ju oxå få göra som de vill. Varför ska dom va i koppel egentligen? De kan väl oxå få springa fritt.
  • MajaMaria79

Jag ersätter självklart den granne som till äventyrs skulle få något förstört av våra katter. Jag har köpt "piss off" spray till en granne där mannen är allergisk och en av katterna envisades med att ligga på deras uteplats. 

Vi för ständigt en dialog med grannarna om detta och hittills är det ingen som klagat. Skulle de göra det skulle vi absolut vilja hitta en lösning som vi alla kan känna oss nöjda med. 

Men tyvärr är det så att katter hittar på saker själva när man inte tittar, och eftersom man får ha katter i villaområden så får nog grannarna stå ut med att katterna ibland genar genom deras trädgårdar eller sitter i solen på deras fönsterbleck.

• Anonym (Karrägare)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 18:26:02 följande:

Detta har redan varit i rätten så det är ett argument för att katter likt andra djur vilda som inte får röra sig på marken vi andra också promenerar på.

Har du problem så skydda din egendom, fattar mig inte på folk som inte tar ansvar för egna grejer och sen skyller detta på andra, det är inte andras ansvar att vissa tror att dom bor isolerade i en ogenomtränglig bubbla där inget oinbjudet kommer in.

Starta krig?

Lägger man ner hysterin och tar sitt ansvar så behövs det inget krig.
    Det är nock att respektera sin omgivning och acceptera att man inte bor på öde ö.

Du är fan korkad! Varför ska man behöva skydda sig mot andras tamdjur? Det är du som kattägare som ska se till att ditt djur inte förstör andras egendom.
    Men vill du att jag ska skydda min tomt så kan jag alltid ta fram min pump och göra plågan kort för din katt.

Lägger ner hysterin och tar ansvar? Det är ju precis det inte kattägarna gör!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-28 19:45:24 följande:
    Det är väl en lika medveten handling som när du släpper ut din katt? Så hundbajs borde ju inte störa dig, det välkomnar du väl i trädgården? För hundar är från början oxå vilda djur. De borde ju oxå få göra som de vill. Varför ska dom va i koppel egentligen? De kan väl oxå få springa fritt.

För dom är farliga för sin omgivning, katter är smula mindre och inte farliga för människan, mer än för slarver som bryr sig inte om sina ägodelar och sen klagar när nått händer eller småbarn som plågar dom utan att föräldrar ser till vad barnet gör.

Vill man inte ha andras djur i sin bakgård så bygger man lämplig skydd för det.

MatsMats skrev 2015-05-28 19:42:03 följande:
    Okej, så om man inte är närvarande så är man inte ansvarig. Om jag släpper lös min hund och den bajsar på dina möbler, då är jag alltså inte ansvarig?

Jag önskar dig lycka till med det, såvida inte du personligen hjälper hunden in och då blir du ansvarig för vad som hände efter det givetvis.

MatsMats skrev 2015-05-28 19:40:22 följande:
    Så om du blir störd av min Eddie Meduza, då är det du som ska flytta? Eller det kanske bara funkar åt ena hållet, andra ska flytta om de blir störda av dig?

Din logik är alltså om din katt förstör min stol, så är det mitt fel. Gäller logiken åt andra hållet också - om din katt blir skadad hos mig, så är det ditt fel?

Om det hade gått överstyr, reson hade inte fungerat heller inte anmälningar skulle hjälpa så skulle jag nog vara tvungen till det, vem vill bo bland idioter som medvetet stör andra?

Du insisterar hela tiden din katt din katt, skulle min katt vara ute i området och nån hade sett den skada andras egendom så skulle jag givetvis ersätta detta, däremot så tycker jag det är ren bullskit när man generaliserar så pass, det finns hundratals katter som springer runt i utkanten av stan och i villaområden, vissa har ägare andra inte.
    Anklaga enskilda ägare för skador som har uppstått där man _tror_ en katt var inblandad går jag inte på, då är man bara bra dum och få ta skadan själv, tänka efter till nästa gång och skydda sig.

• Broom
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:55:50 följande:

För dom är farliga för sin omgivning, katter är smula mindre och inte farliga för människan, mer än för slarver som bryr sig inte om sina ägodelar och sen klagar när nått händer eller småbarn som plågar dom utan att föräldrar ser till vad barnet gör.

Vill man inte ha andras djur i sin bakgård så bygger man lämplig skydd för det.

Vilka är dom här slarverna som du pratar om? Dom som inte plastar in sina möbler? Dom som inte bär in sina möbler varje gång dom inte kan övervaka dom? Dom som har en sandlåda utan skydd?

• Anonym (suck)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-28 19:46:50 följande:
    Du är fan korkad! Varför ska man behöva skydda sig mot andras tamdjur? Det är du som kattägare som ska se till att ditt djur inte förstör andras egendom.
    Men vill du att jag ska skydda min tomt så kan jag alltid ta fram min pump och göra plågan kort för din katt.

Lägger ner hysterin och tar ansvar? Det är ju precis det inte kattägarna gör!

Inte tamdjur och skyddar du inte dig så får du väl stå ditt kast.

Eller vänta, jag vet, alla kattägare borde utrusta sina katter med gopro och följa med på upptäcktsfärderna

Eller så kan du ta upp saken med ägaren, det låter nog som den vettigaste första hands alternativet.

Fast just, dom som gapar mest vet inte vad eller om det ens är katter som ställer till skador, det antas och närmsta ägaren som tros ha katt får skulden.

Kattägare har inte ansvar för dina ägodelar, hur svårt ska det vara?
    Däremot om du har lite tur och kommer fram som en vettig människa så kan du kanske bli ersatt om du vet var katten bor.

• Anonym (suck)
    Broom skrev 2015-05-28 19:59:49 följande:
    Vilka är dom här slarverna som du pratar om? Dom som inte plastar in sina möbler? Dom som inte bär in sina möbler varje gång dom inte kan övervaka dom? Dom som har en sandlåda utan skydd?

Ja, dom ja, jag har skydd på min sandlåda, tar in mina utemöbler när dom inte behövs och parkerar bilen i garaget bakom stängd dörr.

Anledning? Jag vill ha mina ägodelar intakta och att dom ska hålla länge.

• Broom
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 20:00:29 följande:

Eller vänta, jag vet, alla kattägare borde utrusta sina katter med gopro och följa med på upptäcktsfärderna smile2.gif

Ingen dålig ide. Då kanske folk verkligen skulle bli ersatta för skadorna som andras kräk orsakar.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!