• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Anonym (Karrägare)
    kaffe skrev 2015-05-28 21:44:17 följande:
    Jag har en bekant som blev påkörd av en bil. Efter det förlorade hon sitt barn. Bilar i samma modell och färg passerar dagligen utanför mitt hus, farligt nära mina grässtrån. Bilarna spyr dessutom ut massor av farliga gaser som kan göra mina barn sjuka. Bilavgaserna lägger sej som ett täcke över min tomt. 

Jag har sagt till bilägarna att dom ska hålla sina bilar borta från min tomtgräns, men dom skiter i det. Kanske ska jag fundera över att skicka ut mina barn med knivar och skära sönder däcken... 
    Kör dom på din tomt? Annars har du inget att säga!
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:30:06 följande:

Alla katter utan undantag, även den jag själv inte äger, fantastiskt.
    Framför att spy galla över vad andra inte gör så låter det smidigare att ta ansvar själv.

Är du förresten så känslig att du stör dig på viltlivet så rekommenderar jag att flyta nånstans där du slipper levande ting.

Så alla andra ska ta ansvar över sin egendom,men du ska inte behöva ta ansvar över din egen katt?
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:28:14 följande:

Inte riktigt, katter är delvis vilda bara det att i det fallet så hittar sådana som dig syndabock för att avsäga dig ansvar för egna handlingar.

Ja, det är ren slarv om man lämnar nått man inte vill riskera öppet.

Så du menar att den listiga katten bröt sig in till ditt garage, bara för att repa din bil? Lämnade visitkort också antar jag för du vet att det var en katt och inte nån parkeringsskada?

Alla djur har varit vilda från början så det är inget argument.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Språkpolisen!) skrev 2015-05-28 21:58:37 följande:

Jag flummar inte över huvud taget. Du använder ordet ignorant i bemärkelsen att kattägare struntar i sina katter, ignorerar dem och vad som gäller. Inte att de är okunniga vad gäller deras skyldigheter.

Men du är långt ifrån ensam. De flesta tror att ignorant betyder just att de inte bryr sig.

Ignorans, okunnighet nonchalans. Precis vad jag tycker om kattägare O precis det jag ville "förmedla" så jo du flummar.
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 19:39:37 följande:
    Med tanke på att den största gruppen bland husdjur så går det hand i hand, själv stör jag mig mer på hundar och dess ägare som lämnar skit efter sig på betong eller i parker, det är då medvetet handling för man närvarar när det händer så där är det ägarens ansvar.
    MatsMats skrev 2015-05-28 19:32:54 följande:
    Alla katter stör så klart inte. Poängen var att huruvida andra störs av din katt är helt frånkopplat dina avsikter.

Vad du störs av är ditt problem, jag kan inte ta hand om alla irritationsmoment folk anser sig ha i sina liv.

Jag tycker inte heller om att hundägare slarvar med att ta upp efter sin hund.
    Det är äckligt och det ger alla hundägare dåligt rykte.
    Men jag tycker det är lika illa att släppa ut en katt och låta den göra sina behov överallt.
    Det är precis lika medvetet som att gå ut och rasta sin hund.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (***)
    Anonym (Språkpolisen!) skrev 2015-05-28 21:58:37 följande:
    Jag flummar inte över huvud taget. Du använder ordet ignorant i bemärkelsen att kattägare struntar i sina katter, ignorerar dem och vad som gäller. Inte att de är okunniga vad gäller deras skyldigheter.

Men du är långt ifrån ensam. De flesta tror att ignorant betyder just att de inte bryr sig.
    Det "positiva" med TS felanvändning av ordet var att jag lockades att läsa trådstarten. 
    Blev nyfiken helt enkelt. Tungan ute
  • kaffe
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-28 22:04:07 följande:
    Kör dom på din tomt? Annars har du inget att säga!
    Japp, ibland med ena hjulet vid möte och ibland till och med in på infarten för att vända.
  • radwanska
    molly50 skrev 2015-05-28 22:01:39 följande:
    Men man kan ju inte jämföra vilda djur med katter. Vilda djur har ju ingen ägare som ansvarar för dem.
    Så  det finns ju ingen man kan ställa till svars om de använder ens gård som toalett eller sovplats eller om de ställer till med skada.

Och vad är det egentligen du menar med slarv? Ska man inte kunna ha sina saker stående ute bara för att folk ska få ha sina katter springande ute vind för våg?
    Vanliga bondkatter är relativt vilda. Betydligt vildare än hundar allafall. Jag ger min katt mat men jag kallar mig inte direkt dess ägare, och jag kan inte styra eller ansvara för vad den gör när den är ute. Katter gör som dom vill. Jag kan inte ens styra om den kommer hem eller ej. Hittils har den alltid gjort det till min glädje, men två gånger har det dröjt ett par dygn. Glad

Jag förstår att det kan vara frustrerande om man har problem med en katt som bajsar eller förstör. Men en sandlåda kan täckas över, och kanske man inte bör vara så rädd om utemöbler, jag vet inte. Människan delar samhället med katter och har gjort så rätt länge nu.
  • Anonym (***)
    radwanska skrev 2015-05-28 22:24:45 följande:
    Vanliga bondkatter är relativt vilda. Betydligt vildare än hundar allafall. Jag ger min katt mat men jag kallar mig inte direkt dess ägare, och jag kan inte styra eller ansvara för vad den gör när den är ute. Katter gör som dom vill. Jag kan inte ens styra om den kommer hem eller ej. Hittils har den alltid gjort det till min glädje, men två gånger har det dröjt ett par dygn. Glad

Jag förstår att det kan vara frustrerande om man har problem med en katt som bajsar eller förstör. Men en sandlåda kan täckas över, och kanske man inte bör vara så rädd om utemöbler, jag vet inte. Människan delar samhället med katter och har gjort så rätt länge nu.
    Samt att de håller undan råttor och möss!
  • molly50
    Anonym (suck) skrev 2015-05-28 20:10:40 följande:

Nej, har ingen katt, däremot en hjärna och önskan att mina saker ska inte bli påverkade av djur människor väder eller annat som kan påverka dom negativt.

Ok. Så bara för att man inte har lust att släpa tunga utemöbler ut och in varje dag så har man ingen hjärna?

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!