Anonym (håller med) skrev 2015-05-31 08:55:37 följande:
Bra uppfostrade barn är de som inte stör undervisningen i klassrummet och inte skriker eller springer runt och tjoar på ställen som caféer, restauranger, affärer eller andra ställen där det stör. Det var självklart förr i tiden men nu skiter föräldrarna i att ta sitt ansvar.
Fast det är klart att många av oss faktiskt försöker så gott det går men barnet är inte kapabel att sitta still och lyssna, det är som att be en utan ben att gå.
Två av mina barn var tex så vilda att de inte kunde vara i klassrummet och absolut inte tillsammans med andra barn, från och med första tabletten med medicin så blev de som vilka barn som helst och klarar nu av att gå i en vanlig klass och att leka med andra barn...jag får alltid höra att mina barn är väldigt väl uppfostrade och trevliga när de har tagit sin medicin, utan så är de som små monster.
Så det är strunt prat att alla barn kan sköta sig bara de blir uppfostrade ordentligt...du är väl kommen hem till mig och träffa mina barn med och utan medicin, sen kan jag lova dig att du aldrig mer skulle säga att dessa barn beter sig på för att de inte är uppfostrade rätt.