• mandolini

Ingen ägglossning, varför??

Hej alla! Jag är precis ny här men har hittat väldigt mycket bra här i trådarna då jag och min sambo försöker bli gravida.

Jag har haft P-stav i två omgångar (dvs. sammanlagt 6 år) Vi bestämde oss för att ta ut staven i slutet av Maj. Barnmorskan sa att eftersom jag haft mens som vanligt under tiden jag haft staven så skulle ägglossningen vara igång på en gång efter uttaget. Ägglossningstestet visade positivt 7 Juni och 9 dagar senare fick jag mens..känns som väldigt kort emellan? då har väl inte ens ägget möjlighet att fästa? Direkt efter avslutad mens började jag med ägglossningstest igen men har fortfarande inte fått någon gladfigur på stickan och det är snart 20 dagar sedan..mensen är också sen men jag tog ett test i Lördags som var negativt. Funderar lite över vad min kropp håller på med, så att säga Tungan ute Någon som har någon aning?

• Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-12 13:17:16 följande:

Tjena tjejer! Nu har det varit tyst här från mig ett tag! Fertilitetsmonitorn har nu visat hög i 9 dagar men ingen maximal så jag antar att det inte blir någon äl denna månaden..fast i onsdags hade jag väldigt tydligt äl sketet och ont i äggstockarna. Bara att vänta och se..hur går det för er andra med allt? :)

Hej...hade kort mens denna gång. .bara tre dagar..så nu väntar jag bara på äl nästa vecka..skönt att sluta vänta och kunna göra nåt konkret för att det ska bli bebis.

Tror du att det inte blev nån äl alls? Så himla tråkigt!
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-02 07:07:59 följande:

Skatergirl! Vilka grymma tips! Nummer 5 var ju riktigt kreativ och trovärdig. Den ska jag komma ihåg.

Kick off'en slutade i övernattning på hotell så köra bil-kortet var svårt att spela. Antibiotikakur är också smart. Alkoholfri öl var ett enkelt sätt att skapa en trovärdig illusion. Den körde jag allt

Tack!

Hur mår du nu...Några gravidbesvär?
  • mandolini

Idag har jag ÄL! ! Glad gubbe över hela skärmen, nu kör vi!! Måste var väldigt fertil eftersom jag hade hög i nio dagar och äl på 10-11 :D

• MimmiGbg
    skatergirl81 skrev 2015-09-12 17:07:46 följande:
    Hur mår du nu...Några gravidbesvär?
    Hej tjejer!
    Jag har mått oförskämt bra även om illamåendeet idag slog till som ett brev på posten. Annars är det ömma bröstvårtor O_o Det visste jag inte att dom skulle ömma så. Känns som jag redan lagt på mig utan att det syns någon mage. Trots att jag tränar och sköter kosten. 
    mandolini skrev 2015-09-13 15:54:35 följande:

Idag har jag ÄL! ! Glad gubbe över hela skärmen, nu kör vi!! Måste var väldigt fertil eftersom jag hade hög i nio dagar och äl på 10-11 :D

Härligt att höra! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir en bebis nu! Ligg kvar på mage ett tag efter ni tumlat halm. Det sa min sambo till mig - haha! Och vi fick ett plus. Även om det inte kanske hade med det att göra. 

Fingers crossed!
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-13 15:54:35 följande:

Jag har också äl nu i dagarna, har du sån med dubbel indikator? Låter skumt, brukar det vara så?

Jag har vanliga test med smiley-fejset, har jag äl då inom någon dag från att smiley-fejset dykt upp? Det trodde jag iaf...lycka till nu att få till en bebis
  • skatergirl81
    MimmiGbg skrev 2015-09-14 11:12:42 följande:

Hej tjejer!

Jag har mått oförskämt bra även om illamåendeet idag slog till som ett brev på posten. Annars är det ömma bröstvårtor O_o Det visste jag inte att dom skulle ömma så. Känns som jag redan lagt på mig utan att det syns någon mage. Trots att jag tränar och sköter kosten. Härligt att höra! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir en bebis nu! Ligg kvar på mage ett tag efter ni tumlat halm. Det sa min sambo till mig - haha! Och vi fick ett plus. Även om det inte kanske hade med det att göra. 

Fingers crossed!

Skönt att höra att du har mått bra hitills!! Jag längtar efter bebismagen men vill nog inte att den kommer så tidigt
  • mandolini

Tack! Får se om det blir något den här månaden. Hemma och sjuk idag? Tvärförkyld och helt slut! Har även fått massor av finnar på bröstet, jag har aldrig haft finnar tidigare. Tyvärr är jag ju alltid skengravid haha..men kan ju hoppas!

• skatergirl81
    mandolini skrev 2015-09-15 15:41:12 följande:

Tack! Får se om det blir något den här månaden. Hemma och sjuk idag? Tvärförkyld och helt slut! Har även fått massor av finnar på bröstet, jag har aldrig haft finnar tidigare. Tyvärr är jag ju alltid skengravid haha..men kan ju hoppas!

Nu har jag också haft äl, bim är 2 / 10, har du känt nåt mer?
  • mandolini

Jag har superont i brösvårtorna men annars inget. BIM är på torsdag så har den inte dykt upp på lördag (som är min födelsedag) ska jag ta ett test. Skulle verkligen vara världens bästa födelsedags present ju! Hoppas så sjukt mycket!

• MimmiGbg

Hej tjejer!

Har ni båda fått era peak på ÄL än denna cykeln?
    Mandolini, du pratar om ömma bröstvårtor och finnar på bröstet. Något mer som tillkommit, typ mensvärk, illamående etc? Du, sk8tergirl81, har du några symptom?

När tror du att du vågar testa Mandolini när din BIM är den 24:e? Jag hoppas förkylningen släppt för dig nu.

Tänker på er och håller tummar här! Solig

I slutet är kärleken allt som räknas
Svar på tråden Ingen ägglossning, varför??